سوالات متداول لیزر

سوالات متداول
4.9
(17)

سوالات متداول لیزر

سوالات متداول لیزر

• مجموعه سوالات متداول در زمینه لیزر :

از سوالات متداول لیزر میزان درد آن است که میزان آن چقدر است؟

درد لیزر بسته به آستانه درد هر فرد می تواند متفاوت باشد و برای بعضی دردناک­تر است. دستگاه­ های مدرنی که دارای کولینگ(خنک کننده) هستند تا حد زیادی درد ناشی از لیزر مو را کاهش می ­دهند.

در صورتی که به توصیه‌های قبل و بعد از لیزر به طور کامل عمل شود و پزشک و اپراتور از تمامی شرایط فرد اطلاع کامل داشته باشند عارضه خاصی رخ نمی‌دهد. لازم به ذکر است که بروز عوارضی از جمله احساس درد یا سوزش خفیف، قرمزی و تورم و در برخی موارد نادر بروز دمل و تاول (بسته به نوع پوست) طبیعی بوده و به‌صورت خودبه‌خود رفع می‌شوند و هیچ جای نگرانی برای فرد وجود ندارد.

لیزر توسط ملانین ­های موجود در ریشه مو جذب شده و روی آن ناحیه اثر می ­کند و نهایتا منجر به نابود شدن ریشه­ مو می­ گردد. بنابراین هرچه موی فرد تیره ­تر و ضخیم­تر باشد لیزر اثر بهتری بر روی آن خواهد داشت. از طرفی به علت وجود ملانین در پوست هرچه پوست روشن­تر باشد ملانین مو آن را بهتر جذب می کند، لذا افراد با پوست روشن و موی ضخیم و تیره بهترین کاندید لیزر موهای زائد می ­باشند.

از سوالات متداول لیزر این است که آیا انجام آن سرطان زا است؟

خیر! بارها در مورد سرطان‌زا بودن یا تاثیر لیزر در بارداری و کارکرد اندام­ های داخلی بدن شایعاتی شنیده‌ایم ولی واقعیت این است که تا کنون هیچ مقاله علمی چاپ شده یا ژورنال تخصصی بروز عوارض در اثر لیزر را ثابت نکرده‌اند. در واقع به این علت که لیزر تاثیر خیلی سطحی بر روی پوست می‌گذارد و حداکثر تا عمق ۳ میلی‌متر به داخل پوست نفوذ می‌کند امکان به‌ وجود آوردن چنین تاثیراتی را نداشته و تاثیر آن در ناباروری و کارکرد اندام‌های داخلی کاملا بی­ اساس است.

کسانی که دچار بیماری های فعال پوستی مثل اگزما، کهیر، زگیل، هرپس(تبخال) و جوش فعال  هستند نباید از لیزر موهای زائد استفاده کنند. همچنین لیزر موهای زائد برای خانم­ هایی که در دوران بارداری یا شیردهی هستند توصیه نمی ­شود.

لیزر موهای زائد به علت نابود کردن فولیکول مو تاثیر دائمی و چشمگیری در موهای زیرپوستی دارد.

از سوالات متداول لیزر که بسیار مهم است مراقبت های قبل از آن است که شامل موارد زیر می باشد:

  • از دارو های لایه بردار به مدت دو ماه قبل استفاده نکرده باشید.
  • 24 ساعت قبل از لیزر سطح پوست کاملا با ژیلت اصلاح شده باشد.
  • از 2 هفته قبل از درمان از برنزه کردن با آفتاب یا سولاریوم خودداری شود.
  • از 1 ماه قبل از لیزر از هیچ روشی برای کندن موها از جمله اپیلاسیون، بند ،وکس،موچین و .. استفاده نشده باشد.
  • در صورت استفاده از داروهای:ماینوکسیدیل،فنی تویین،سیکلوسپورین،ایزوترتینوئین،راکوتان( آخرین مصرف 4 ماه و دوز بالا 6 ماه قبل باشد دوز خیلی پایین با ویزیت پزشک ) ،کورتون،Retin_A،اطلاع دهید در صورت لزوم در موارد خاص حتما با پزشک وقت مشاوره داشته باشید.

از سوالات متداول لیزر مراقبت بعد از آن است که موارد زیر را شامل می شود:

  • تا 24 ساعت بعد دوش نگیرید و روی موضع تا زمانی که التهاب دارید کرم زینک هر 3 ساعت بزنید. در صورت ادامه دار بودن التهابات یا مشاهده موارد خاص بلافاصله گزارش دهید.
  • بعد از لیزر از کرم ضد آفتاب بدون رنگ استفاده شود و در طی لیزر درمانی برای نواحی تحت تاثیر آفتاب صبح و شب جز موقع خواب ضد آفتاب جهت پیشگیری از لک استفاده شود.
  • تمام جلسات لیزر با فاصله 40 تا 45 روز یکبار تا زمانی که رویش نداشته باشید باید ادامه پیدا کند بعد از این زمان می توانید فواصل 2-4-6 و نهایتا 8 ماهه تا یک سال را جهت شارژ داشته باشید.( هدف و نتیجه از لیزر موهای زائد نازک و کرکی شدن موها و نهایتا کاهش رشد موها می ­باشد)
  • برای جواب­دهی بهتر لیزر باید تا 8 جلسه به طور مداوم در فواصل 45 روزه لیزر انجام گیرد و برای گرفتن نتیجه بهتر و راضی بودن از ضخامت و تراکم مو می­ توان تعداد جلسات را تا رسیدن به سطح دلخواه ادامه داد. منظور از جوابدهی لیزر در واقع ثابت شدن روند تغییرات است. (کاهش تراکم و ضخامت موها و کرکی  شدن آنها) پس از رسیدن به ثباتی که مد نظر فرد هست برای شارژ مجدد ابتدا در فاصله دو ماه، سپس 4 ماه، سپس 8 ماه و بعد از آن سالی یک بار لیزر باید انجام شود.

از دیگر سوالات متداول لیزر این است که آیا به طور کامل بعد از آن موها حذف می شود؟

از نظر علمی و تئوریک لیزر 70 درصد در رفع موهای زائد موثر است. باعث کرکی و نازک شدن موها و کاهش شدید رشد آن می­ گردد. ولی اینکه کل موهای زائد بطور کامل حذف شوند، امکان­پذیر نیست.

به این علت که بعد از لیزر مو تا دو هفته موهای لیزر شده شروع به ریزش می کنند و بعد از ان تا حدود 40 روز فرصت هست برای اینکه فولیکول­ هایی که در جلسه قبل از بین نرفته اند در فاز رشد قرار بگیرند و در جلسه بعدی توسط لیزر شناسایی شده و نابود گردند. درصورتی که زودتر انجام شود ممکن است فولیکول هایی که از بین نرفته اند خفته بمانند و لیزر نتواند آنها را از بین ببرد.

از سوالات متداول لیزر این است که چرا نباید موها از ریشه کنده شده باشند؟

به این علت که اشعه لیزر روی ریشه مو تاثیر گذاشته و فولیکول مو را از بین می ­برد. اگر کمتر از یک ماه قبل از جلسه لیزر موها از ریشه کنده شده باشد ریشه ای وجود ندارد که لیزر در آن اثر بگذارد و بنابر این تاثیر لیزر کمتر می ­شود.

لیزر موهای زائد یک روش عمیق و دائمی برای نابود کردن فولیکول­ های موی زائد است. مشکلاتی از جمله بروز جوش و زیرپوستی شدن مو را ندارد و به علت اینکه رشد مو کند شده و ضخامت موها به مرور بسیار کم می گردد و نهایتا موها کرکی می ­شوند پوست ناحیه به مرور سلامت خود را باز می­ یابد و روشن­تر می­ گردد. لیزر موهای زائد در امریکا طبق آمار سال 2017 محبوب ترین روش حذف موهای زائد بین مردم شناخته شده است.

بعد از حدود دو هفته از جلسه لیزر موهای زائد شروع به ریزش می کنند و فرد می تواند ریزش محسوس آنها را در لباس زیر خود مشاهده کند.

در برخی موارد خاص لیزر موهای زائد ممکن است باعث بروز سوختگی در پوست شود که از سوالات متداول لیزر دلیل سوختگی آن است:

  • داشتن آرایش روی پوست، استفاده از خوشبو کننده، استفاده از کرم‌های موضعی یا بی‌حس‌کننده‌های موضعی مختلف.
  • خشکی بیش از حد پوست که ممکن است در اثر مصرف داروهایی مانند راکوتان (قرص ضد جوش) به‌وجود آمده باشد.
  • پوست‌های بسیار حساس که احتمالا در اثر لایه‌برداری بسیار نازک شده‌اند.
  • داشتن بیماری‌های پوستی خاص مانند: اگزما، کهیر، هرپس، عفونت فعال، پسوریازیس و …
  • درصورتی از سولاریوم یا تیرگی مصنوعی دو هفته نگذشته باشد.
  • تکان خوردن‌های ارادی و غیر ارادی هنگام لیزر.
  • در صورتی که تایپ پوستی فرد با طول موج انتخاب شده هماهنگی نداشته باشد.

در همه این موارد عدم اطلاع اپراتور از آن‌ها می‌تواند باعث سوختگی پوست شود. توصیه اکید می‌شود که حتما اپراتور و پزشک در جریان کامل این موارد قرار بگیرند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 4.9 / 5. تعداد رای: 17

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

40 پرسش و پاسخ

  1. سلام . ممنون میشم جواب بدید
    من بیکینی و زیر بغل ساق و ساعد۵ جلسه رفتم پلاتینیوم ۲۰۲۱،جلسه ۶تا ۸ تیتانیوم ۲۰۲۲ (این دو دستگاه هردو سه طول موج الکس ، دایود و هم ان دیاگ رو دارند تفاوتشون اینه که تیتانیوم توان خروجیش ۱۲۰۰ وات ، ولی پلاتینیوم ۸۰۰ وات) بعد از جلسه ۸م نمیدونسم باید ۴۰ درصد ک درومد سریع شارژ کنم ساق و ساعد رشدش خیلی کم شده و نتیجه دیدم ولی بیکینی و زیر بغل که قبلاً خیلی نازک درمیومد ۲ ماه و ۳ هفته گذشت دیدم داره کلفت در میاد و زیاد شده دیه رفتم واسه شارژ الان ۱۰ روز گذشته مث روز اول داره در میاد با ریشه های کلفت ولی رشد کمتر نمی‌دونم باید چیکار کنم دیه نازک نیست کلفت داره در میاد نمی‌دونم ادامه بدم یا ن ؟ چون فاصله افتاده بین جلسه ۸ و شارژ بعدش خراب شده پروسه یا بخاطر تفاوت دستگاه ها؟ /:

    1. سلام وقت بخیر
      چند مورد در رابطه با بازگشت موهای شما صدق می کند، یکی اینکه بله تفاوت دستگاه موجب بازگشت مو می شود، مورد دوم اینکه شما حتما دوره شارژ و با مشاهده رشد مو 30 درصدی در ناحیه مدنظر باید لیزر کنید و مورد آخر این هست که نواحی که به جلسات طولانی تر و فاصله دوره شارژ کمتری نیاز دارند، بیکینی و زیربغل هستند. به هر حال باید توسط سرپرست یا پزشک مشاوره شوید تا مشکل برطرف شود.

  2. سلام خسته نباشید من لیزر صورت رفتم بعد جلسه 6 صورتم فرو رفتگی های کوچیکی ایجاد شده دلیلش چیه ایا درمانش هست یادیگ چاره ای نیس

    1. سلام وقت بخیر
      لیزر موهای زائد نمی تواند منجر به فرو رفتگی شود و علت آن چیز دیگری است. درمان این مشکل با استفاده از روش های اربیوم یگ، یو لیزر، مزونیدلینگ، سابسیژن و … امکان پذیر است. برای مشخص شدن علت فرو رفتگی و درمان آن با روش مناسب باید با پزشک مشورت کنید.

  3. باسلام و وقت بخیر
    اگر فقط بخواهیم حجم موهای ناحیه ی بیکینی کم شود
    دوجلسه لیزر کافی است؟

    1. سلام وقت بخیر
      تعداد جلسات لیزر برای اکثر نواحی بدن 6 تا 8 جلسه است و در دو جلسه جوابدهی نخواهد داشت.

    1. سلام وقت بخیر
      لیزر برای بدن مضر نیست. اگر کیست تخمدان داشته باشید به سه صورت جوابدهی از لیزر خواهید داشت. 1. مثل افراد عادی در طی 8-6 جلسه، از لیزر جواب می گیرین. 2. نسبت به افراد عادی به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارین و 3. جوابدهی لازم رو نخواهید گرفت.

  4. سلام من بعد از ۷ جلسه همچنان تا یک هفته بعد از جلسه رویش موی کامل دارم ولی بعد از یک هفته کم کم موها شروع ب ریزش میکنن تا ۴۰ یا ۳۰ درصد
    این طبیعیه یا لازمه دستگاهم عوض بشه

    1. سلام وقت بخیر
      موها از دو هفته بعد از انجام لیزر شروع به ریزش می کنند، در طی این 14 روز طبیعی هست که رویش داشته باشین و لازم هست که جلسات لیزر رو به پایان برسونین که به دوره شارژ برسین.

  5. سلام
    آیا لیزر قسمت بیکینی و زیر بغل را جهت آقایان انجام میدهید؟
    معمولا چند جلسه زمان نیاز دارد؟
    طریقه دریافت وقت از مرکز شما به چه صورت است؟
    سپاس

    1. سلام وقتتون بخیر

      بله توسط مرکز ما انجام میشه برای اطلاعات بیشتر میتونید با شماره تلفن 45856-021 تماس بگیرید یا از این لینک درخواستتون رو ثبت کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

    1. سلام وقت بخیر
      خیر. همانطور که در مقاله اشاره شد، 70 درصد از موها توسط لیزر موهای زائد از بین می روند که این از بین رفتن در اصل به معنای کرکی شدن و کاهش شدید موها است و اینکه موهای زائد به طور کامل و دائمی حذف نمی شوند.

  6. سلام وقت بخیر
    من پنج جلسه لیزر فول رفتم سرجلسه ششم کمر درد گرفتم نتونستم برم کلا استراحت مطلقم خواستم بدونم که هر وقت حالم بهتر شد برم باز باید از اول شروع کنم یا نه جواب میده اینطوری؟

    1. سلام وقت بخیر
      جلسات تکمیلی لیزر 8-6 جلسه است و چون شما جلسات را ادامه ندادین، احتمال اینکه از اول شروع بشه هست.

    1. سلام وقت بخیر
      خیر، به مدت دو هفته از خدمات زیبایی و لیزر موهای زائد باید گذشته باشد.

  7. سلام. ببخشید اینکه در طول انجام لیزر یکی دو بار نور دستگاه رو با وجود عینکی که روی چشمه حس کنیم مشکلی ایجاد نمی‌کنه؟

    1. سلام وقت بخیر
      خیر، مشکلی ایجاد نمی شود؛ وجود عینک از چشم شما در برابر نور لیز محافظت می کند.

  8. سلام. وقت بخیر. بجای استفاده از عینک برای لیزر ، می توان چشم ها را بست تا اشعه لیزر را ندید؟
    یا حتما باید از عینک استفاده کرد ؟

    باسپاس

    1. سلام وقت بخیر
      حتما باید از عینک استفاده بشه. اگر در شرایط خاص نتونستید از عینک استفاده کنید، میتونید دست خودتونو روی چشماتون قرار بدید و چشم ها رو ببندید.

    1. سلام وقت بخیر

      در اون ناحیه که قارچ هست نمیتونید لیزر انجام بدید و برای نواحی دیگه هم باید تشریف بیارید پزشک متخصص شات تست بزنند تا بررسی کنند برای سایر نواحی میتونید انجام بدید یا خیر.

  9. با سلام بنده کیست مویی گرفتم و الان ۲۵ روز از زمان عمل بسته کیستم گذشته . الان میتونم بیام برای لیزر ؟

  10. با سلام آیا در کلینیک‌ها امکان اینکه لیزر ناحیه بیکینی پس از آموزش های لازم توسط همسر فرد انجام شود وجود دارد؟

  11. سلام خسته نباشید
    میخواستم ببینم هزینه لیزر به صورت جلسه ای توی سایت ذکر شده یا نه؟ و اینکه امکان پرداخت به صورت چند مرحله ای هست؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای مطلع شدن از قیمت هر ناحیه برای لیزر موهای زائد می توانید به این لینک مراجعه کنید.
      قبل از پذیرش شما، ابتدا نواحی توسط کارشناس بررسی می شود و بعد از تایید، شما هزینه همان جلسه را پرداخت می کنید.

      1. سلام، وقتتون بخیر
        ممنون میشم درصورت امکان راهنمایی بفرمایید.
        بنده قصد دارم لیزر فول بادی انجام بدم. خواهرم که لیزر انجام داده، گفت باید یک ماه قبل از لیزر از اپیلیدی استفاده نکنم و بهتره با ژیلت اصلاح کنم. منم دو بار از ژیلت ضد حساسیت و برای پوست حساس و حتی بتاژل فاربن استفاده کردم اما با این حال ناحیه بازو، شانه، پشت و جلو تا پایین سینه، دچار جوش های چرکی شده. ضمناً قبلاً هیچوقت تنه م رو با ژیلت اصلاح نکرده بودم و صرفاً برای انجام لیزر این کار رو کردم. شنیدم که اگر جوش داشته باشم، لیزر نمیشه کرد.
        ممنون میشم راهنماییم کنید که چطور جوشهام از بین ببرم تا بتونم لیزر کنم؟ با تشکر

        1. سلام وقت بخیر

          اگر در ناحیه جوش فعال داشته باشید نمیتونید لیزر انجام بدید و برای درمان جوش هم بهتره با یک مشاور مشورت کنید که براساس خصوصیات شما بهترین روش درمانی را پیشنهاد بدهند.

      2. سلام وقتتون بخیر
        اپراتور لیزر برای اینکه در هنگام لیزر به پوستش آسیب نرسه در اثر شات باید چه کار هایی و انجام بدع

        1. سلام وقت بخیر
          لیزر موهای زائد برای اپراتور لیزر مشکلی ایجاد نمی کند و تاثیری روی پوست او ندارد.

  12. آیا بین جلسات لیزر رفع استریا، می توان لیز موهای زائد را انجام داد یا اینکه انجام این دو با هم تداخل داره؟
    با تشکر از شما

دکمه بازگشت به بالا