مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل + عکس

پوست و زیبایی
5
(11)

مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل ما را به انتخاب بهتری می‌رساند، به دلیل آن که در تزریق چربی از سلول‌های چربی خود فرد، به جای استفاده از ژل مصنوعی استفاده می‌گردد. این شیوه نسبت به تزریق ژل ماندگاری و نتایج بهتری دارد.  با این وجود بعضی از افراد به علت هزینه های بالاتر تزریق چربی، تزریق فیلر را ترجیح می‌دهند. در این مقاله از کلینیک آتریسا به مزایا و معایب تزریق ژل و چربی خواهیم پرداخت.

مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل

مزایای تزریق چربی

نتایج بدست آمده حاکی از ماندگاری طولانی‌تر تزریق چربی نسبت به تزریق ژل است. چربی‌ها در مقایسه با دیگر فیلرها منعطف‌تر هستند و می‌توان آن ها را بصورت ایمن و بی خطر در هر جایی از صورت تزریق کرد. آن‌ها حتی به عنوان یک جایگزین مناسب برای مواد قابل تزریق مانند بوتاکس عمل می‌کنند. تا شکل چین و چروک‌ها در اطراف پیشانی و چشم‌ها را بهبود دهد. البته گاهی اوقات بسته به نظر پزشک از تزریق بوتاکس و چربی با هم استفاده می‌شود.

چربی در واقع، منبعی شامل سلول های بنیادی است که می تواند به ترمیم پوست زیرین و جوانسازی پوست در محل درمان در طول فرآیند انتقال کمک کند.

معایب تزریق چربی

  • به علت اینکه بعضی از چربی های انتقال داده شده ممکن است مجدد جذب بدن شوند. بیشتر از یک معالجه برای دست یافتن به نتایج طولانی مدت لازم است. اگرچه با انجام یک جراحی ماهرانه، معالجه مجدد و در آینده معمول نیست. احتمال دارد حتی تا چندین سال به انجام این کار نیاز نباشد.
  • پیوند چربی در قیاس با ژل‌های ترکیبی برای صورت خیلی قیمت گرانتری دارد. چون فرآیند پیچیده‌تری دارد. با این وجود، این شیوه به مرور مقرون به صرفه‌‌تر است. زیرا نتایج طولانی مدتی را در پی خواهد داشت.

با پیوند چربی بدون درنگ نتایج قابل مشاهده‌ای ایجاد می‌شود. ولی تاثیر کامل آن پس از چندین هفته تا هنگامی که تورم از بین برود، قابل مشاهده نیست.

 مزایای تزریق ژل

ژل صورت به این علت معروف و پرطرفدار است که غیرتهاجمی است. در صورتی که به درستی تزریق نشود، ممکن است به نتایج خوبی دست نیابید. هیچ گونه لزومی برای آماده‌سازی قبل از تزریق ژل وجود ندارد. زیرا هیچ نیازی به اقدامات دیگر برای به پایان رساندن فرآیند نیست.

  • بعد از انجام تزریق، دوره نقاهت کوتاهی لازم است و بعضی از بیماران هم بدون فاصله می‌توانند به زندگی روزمره‌شان برگردند.
  • هزینه‌های اولیه آن بصورت قابل توجهی از پیوند چربی کمتر است.
  • التهاب می‌تواند اتفاق بیافتد، ولی به طور معمول، به حدی که برای پیوند چربی زمان می‌برد طولانی نیست. بیشتر فیلرها نتایجی فوری ارائه می‌کنند. البته بعضی از آن‌ها مدت زمان بیشتری نیاز دارند تا تاثیرات کامل شان ظاهر شود.
مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل

معایب تزریق ژل

  • نتایج بدست آمده از تزریق فیلرهای پوستی موقتی است. با این وجود تا 2 سال ماندگاری دارند. بدن شما بصورت طبیعی و به تدریج بیشتر فیلرها را بعد از 6 ماه، جذب می کند.
  • هزینه‌های تزریق ژل در طولانی مدت از هزینه‌های تزریق چربی بیشتر است. زیرا برای حفظ نتایج به تزریق‌های مکرر نیاز است.
  • با وجود اینکه تزریق ژل روشی ایمن است. ولی تزریق ماده خارجی به بدن ریسک عوارض جانبی و عکس العمل‌های آلرژیک را به دنبال خواهد داشت. انتخاب یک جراح پلاستیک مجرب برای انجام عمل خیلی اهمیت دارد. تا مطمئن شوید که رویکرد صحیحی برای درمان انتخاب کرده‌اید.

بعضی از بیماران یکسری از مشکلات را گزارش می‌دهند که حاکی از تشکیل برجستگی هایی ریز در زیر پوست و یا تغییر رنگ پوست به صورت کبودی است که چند ماه طول خواهد کشید تا برطرف شود. همچنین موارد نادری هم وجود دارد از جمله اینکه فرد دچار فلج عصبی و یا مرگ سلول‌های پوستی اش می‌شود. اغلب ژل‌های مختص رفع چین و چروک ماندگاری بالاتری دارند. اما بیشترین عوارض جانبی را هم با خود به همراه می آورند.  

با این وجود، پیوند چربی و تزریق ژل هر دو از شیوه‌های موثری هستند که به منظور بازیابی حجم از دست داده صورت و پر کردن چروک‌های صورت بکار می روند. ولی جای تعجب ندارد که  ASPS گزارش می‌دهد که پیوند چربی جزو شاخه‌هایی از جراحی پلاستیک است که بیشترین رشد و استقبال را دارد.

مراجعین اینگونه عنوان می‌کنند که این روش راحت است، دوره بهبودی کوتاهی دارد و تورم آن سریع فروکش می‌کند. اما با وجود تمامی این مزیت‌ها انتخاب نهایی با خود شماست.

مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل

مقایسه تزریق ژل و تزریق چربی

  • اصلی‌ترین تفاوت میان تزریق چربی و تزریق ژل جنس ماده‌ای است که تزریق می‌شود. در تزریق ژل از ماده ای صنعتی استفاده می‌شود اما در تزریق چربی نوع ماده تزریقی از بافت بدن خود فرد است.
  • ماندگاری و دوام ژل کمتر است و شخص باید هر چند ماه یکبار آن را تمدید کند. با این وجود تزریق چربی ماندگاری بالاتری دارد.
  • در روش تزریق چربی به علت آنکه ماده تزریقی از بافت های بدن است احتمال جابجایی وجود نخواهد داشت. اما در تزریق ژل به دلیل صنعتی بودن احتمال جابجا شدن مواد تزریق شده وجود دارد.
  • تزریق چربی بجز فوائد زیبایی فوائد درمانی هم دارد چون دارای بافت های بنیادی بدن است. بعلاوه موجب افزایش تولید کلاژن شده و در نهایت موجب جوانسازی پوست می‌شود. اما تزریق ژل فقط می‌تواند باعث پر شدن و ایجاد حجم زیر پوست شود.
  • تزریق چربی را می‌توان در بخش‌های مختلف صورت همچون گیجگاه، شقیقه و سایر نقاط انجام داد. در حالی که تزریق ژل تا حدی محدود‌تر است و تنها در ناحیه‌هایی مانند خط خنده، لب و یا در گونه‌ها کاربرد دارد.
  • تزریق چربی برای نواحی وسیع‌تری و با حجم بیشتر همچون ران‌ها، ساق پا، دست، سینه یا در ناحیه ژنیتال استفاده می‌شود. اما تزریق ژل به شکل محدودتری و در حجم کمتر استفاده می‌گردد.
  • مدت زمان لازم برای تزریق چربی بین 1 ساعت و نیم تا 2 ساعت است. اما تزریق ژل در مدت زمان کمتری انجام می‌شود.
  • در روش تزریق چربی به علت حجم دادن بیشتر، قابلیت فرم دهی بیشتری وجود دارد. اما در تزریق ژل این امکان کمتر است.
  • روش تزریق چربی فرآیندی جراحی است و به دانش پزشکی نیاز دارد و باید توسط پزشک جراح انجام گردد. ولی تزریق ژل را با چند ساعت آموزش می توان آموخت. تزریق چربی به تجهیزات پزشکی جراحی و اتاق عمل نیاز دارد اما تزریق ژل به تجهیزات ویژه‌ای نیاز ندارد. فقط  رعایت شرایط استریل برای انجام تزریق کافی است.

برای اطمینان حاصل کردن از دائمی بودن یک عمل تزریق چربی، چهار عامل مورد نظر هستند:

1-چربی باید به نحوی برداشت شود که سلول‌های آن زنده بمانند. در غیر این صورت، بافت چربی متابولیزه شده و توسط بدن جذب می‌شود.

2- سلول‌های چربی باید تحت فرآیند هایی قرارگرفته و مایعات اضافه، سلول‌های مرده و دیگر عناصر غیرضروری از آن‌ها جدا شوند.

3- برای اطمینان از زنده ماندن سلول‌های چربی باید این سلول‌ها به نحو صحیح دوباره به بدن تزریق شوند. تزریق این سلول‌ها باید به‌ آرامی و کم کم باشد.

4- پس از تزریق اولیه‌ سلول‌ها، باید از آن‌ها به‌ خوبی مراقبت شود. به این معنی که تا چند هفته باید از خوابیدن بر روی صورت خودداری کرده و از ضربه خوردن این ناحیه جلوگیری کرد. زمانی که بافت‌های حمایتی در اطراف چربی تزریق ‌شده تشکیل شد، نیازی به مراقبت از این سلول‌ها نخواهد بود.

در مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل بسیار هزینه ‌بر خواهد بود. هزینه‌ تزریق ژل در حدود چند صد هزار تومان بسته به منطقه‌ی مورد درمان متفاوت خواهد بود. ولی هزینه‌ی عمل تزریق چربی چندین میلیون تومان می‌باشد. تزریق چربی نسبت به تزریق ژل تهاجمی ‌تر و بسیار زمان ‌بر است ولی می ‌تواند نتایج دائمی به همراه داشته باشد که در بلند مدت، مقرون ‌به ‌صرفه خواهد بود.

نتیجه گیری

با توجه به اینکه تزریق چربی و تزریق ژل هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. این به شخص بیمار بستگی دارد که با توجه به نظرات پزشک کدام روش را برای فرم دهی انتخاب می‌کند. پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد انجام تزریق چربی و یا تزریق ژل را دارید. با مشاوران ما در کلینیک آتریسا تماس بگیرید. تا در اسرع وقت بتوانید برای این کار اقدام کنید.

سوالات متداول

آیا می‌توان تزریق چربی و تزریق ژل را همزمان استفاده کرد؟

بله، در برخی موارد، ترکیب تزریق چربی با تزریق ژل می‌تواند راهکاری قدرتمند برای بازسازی جامع چهره باشد.

آیا تزریق چربی یا تزریق ژل عوارض جانبی دارند؟

همه روش‌های زیبایی‌سازی دارای احتمال عوارض جانبی هستند، اما در تزریق چربی و ژل، این احتمال بسیار کم است. عوارض معمول ممکن است شامل انقباضات موقتی، سوزش، یا سایر علائم غیرمطلوب باشند که به طور معمول بعد از چند روز به طور خودبخود بهبود می‌یابند.

چه مدت زمانی نتایج تزریق چربی و ژل قابل مشاهده است؟

نتایج تزریق چربی ممکن است به مدت چند هفته تا چند ماه قابل مشاهده باشد. اما نتایج تزریق ژل معمولاً بلافاصله پس از انجام مشاهده می‌شوند و به مدت متوسط ۶ تا ۱۸ ماه دوام می‌آورند.

آیا تزریق چربی و تزریق ژل محدودیت سنی دارند؟

در حالت کلی، هیچ محدودیت سنی خاصی برای تزریق چربی یا ژل وجود ندارد. اما بهتر است قبل از انجام هریک از این روش‌ها با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین تصمیم را برای شما بگیرد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای: 11

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 پرسش و پاسخ

    1. سلام وقت بخیر
      این دو روش تزریق عوارض کمی دارند ولی همونطور که در متن اشاره شد هر کدوم عوارض خاص خودشونو دارن.

دکمه بازگشت به بالا