اصلاح فرم بینی بدون جراحی

خدمات زیبایی و جوان سازی
4.3
(17)

اصلاح فرم بینی بدون جراحی روشی است که در آن فرم بینی فرد بدون جراحی و به وسیله تزریق یک ماده پر کننده اصلاح می شود.

اصلاح فرم بینی بدون جراحی

آیا اصلاح فرم بینی بدون جراحی امکان پذیر است؟

در پاسخ باید گفت بله، این روش شامل تزریق یک ماده پرکننده مانند اسید هیالورونیک،در زیر پوست است که برای تغییر موقت فرم بینی استفاده می شود. حتی جراحان پلاستیک این روش را برای بعضی افراد کاملا مناسب و موثر می دانند.

اصلاح فرم بینی برای چه افرادی کاربرد دارد؟

تزریق فیلر برای اصلاح فرم بینی در مورد افرادی به کار می رود که می خواهند برجستگی های بینی خود را صاف کنند و زاویه آن برطرف شود و یا اینکه نوک بینی تیزتر به نظر برسد. کسانی که نگران نتیجه جراحی هستند و یا گاهی ترس از اعمال جراحی دارند با این روش موقت می توانند به نتیجه مورد نیازشان برسند. گرچه که تغییرات ایجاد شده به اندازه جراحی بینی نمی باشد.

مراحل انجام اصلاح فرم بینی بدون جراحی

نحوه انجام کار به این شکل است که ابتدا برای بینی از بی حسی موضعی استفاده می شود تا هیچگونه درد و ناراحتی برای فرد ایجاد نشود و معمولا پماد بی حسی کافی است. سپس تزریق توسط پزشک انجام می شود و در حدود 30 تا 45 دقیقه زمان لازم دارد. بیشترین نواحی مورد نظر پل بینی و نوک بینی می باشد. علاوه بر رفع برجستگی ها و صاف شدن ظاهر بینی، تزریق ژل کمی باعث لیفت بینی هم خواهد شد.

اصلاح فرم بینی با تزریق آنزیم

یکی دیگر از روش های کاربردی برای اصلاح فرم بینی تزریق آنزیم است. منظور از ماده گفته شده آنزیم هیالاز و بلورهای هیدروکسی آپاتیت کلسیم می باشد و ارتباطی با تزریق کورتون ندارد. تزریق آنزیم بیشتر برای کوچک کردن بینی های گوشتی به کار می رود. آنزیم بافت غضروفی نوک بینی را تحت تاثیر قرار می دهد و طی چند جلسه آن را کوچک می کند. هیدروکسی آپاتیت کلسیم نیز جهت اصلاح برجستگی های بینی به کار می رود.

اصلاح فرم بینی بدون جراحی

عوارض و معایب تغییر فرم بینی با تزریق ژل

  • عارضه ای که این روش کاملا سرپایی و غیر جراحی دارد التهاب و قرمزی بعد از تزریق است که پس از چند ساعت از بین می رود.
  • متاسفانه تنها عیبی که این تغییر فرم بینی دارد ماندگاری کوتاه مدت آن است. معمولا تزریق ژل به نواحی مختلف صورت ماندگاری بین 6 ماه تا یک سال را خواهد داشت. در بعضی موارد تزریق بوتاکس نیز در ناحیه بالای پل بینی انجام می شود.

مزایای اصلاح فرم بینی بدون جراحی

در مقابل هزینه جراحی بینی، تزریق ژل بسیار به صرفه و کم هزینه می باشد.در برخی مراکز این روش با نام پزشکی رینوپلاستی مایع شناخته شده است.اصلاح فرم بینی توسط فیلرهای متنوعی قابل انجام است.

توصیه های لازم برای تزریق فیلر بینی

اصلاح فرم بینی با روش تزریقات باید توسط پزشک با تجربه انجام شود زیرا بینی یک ناحیه حساس و نزدیک به چشم است و عروق خونی دارد. اگر یک فرد غیرمتخصص که شناختی از آناتومی بینی ندارد این کار را انجام دهد مشکلات حادی مانند مرگ بافت، عوارض عروقی، اختلال و تاری در بینایی ایجاد می شود.

مراقبت های قبل از تزریق فیلر بینی

  • یک هفته قبل از انجام کار از مصرف داروهایی مانند ایبوپروفن، آسپیرین، ویتامین E و دیگر مکمل های رقیق کننده خون خودداری کنید. در صورت مصرف هرگونه از این موارد حتما به پزشک اطلاع دهید.
  • میزان ویتامین K در خون اهمیت دارد زیرا مستقیما بر سطح کبودی پوست تاثیر می گذارد. به مقدار زیادی سبزیجات میل کنید تا این ویتامین در خون به اندازه کافی وجود داشته باشد.
  • می توانید قبل از مراجعه وعده غذایی خود را میل نمایید و آب بنوشید و استرس نداشته باشید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 4.3 / 5. تعداد رای: 17

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 پرسش و پاسخ

    1. سلام وقتتون بخیر
      تزریق فیلر برای اصلاح فرم بینی مثل قوز پل بینی یا کوچک کردن نوک بینی انجام میشه اما تزریق آنزیم برای جمع شدن بینی گوشتی و کوچک تر شدن سایز بینی انجام میشه

    1. سلام وقت بخیر
      ما برای بینی های بزرگ و گوشتی کار پلاسماجت و تزریق آنزیم انجام میدیم اما اگر بخوایین پره های بینی رو جمع کنید کار جراحی هم انجام میدیم میتونید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید در صورت تمایل برای مشاوره و رزرو وقت با شماره ۰۲۱۴۵۸۵۶ تماس بگیرید

    1. سلام وقت بخیر
      تزریق آنزیم باید در چند جلسه انجام بشه و مثل جراحی بینی نیست که دائمی به همون فرمی که میخوایید تبدیل بشه.

      1. سلام من بینیم غضروفیه میخواستم بدونم برای کوچیک کردن سر بینیم که غضروفیه چه نوع تزریقی لازمه و اینکه چقدر تاثیر داره؟

        1. سلام وقت بخیر
          احتمالا برای شما تزریق آنزیم یا انجام پلاسماجت مناسب باشد. برای اینکه بدانید کدام برای شما بهتر است می توانید با پزشک مشاوره انجام دهید.

دکمه بازگشت به بالا