بارداری بعد از عمل ابدومینوپلاستی

جراحی
4.7
(81)

سوالی که ممکن است برای برخی از خانم ها پیش بیاید این است که آیا بارداری بعد از عمل ابدومینوپلاستی امکان پذیر است؟ در این مقاله ما به بررسی این موضوع و همچنین انجام عمل ابدومینوپلاستی بعد از بارداری خواهیم پرداخت.

آیا بارداری بعد از عمل ابدومینوپلاستی خطرناک است؟

نکته مهمی که در همین ابتدا باید به آن توجه کرد این است: بارداری بعد از عمل ابدومینوپلاستی امکان پذیر می باشد اما باید از تمامی عواقب آن آگاه باشید. قبل از اقدام به جراحی، برنامه زندگی خود را مشخص کنید و پزشک خود را از این تصمیم آگاه کنید. این باور که بارداری بعد از عمل ابدومینوپلاستی خطرناک است و به سلامت مادر و جنین آسیب می رساند صحیح نمی باشد.

بارداری بعد از عمل ابدومینوپلاستی

چند ماه بعد از عمل ابدومینوپلاستی می توان باردار شد؟

حداقل 6 ماه تا یک سال باید از جراحی شما گذشته باشد تا بتوانید برای بارداری اقدام کنید. این فاصله زمانی برای ریکاوری و بهبودی کامل بدن است.

به طور کلی همه جراحان و پزشکان به خانم هایی که قصد بارداری در آینده را دارند توصیه می کنند که برای انجام عمل ابدومینوپلاستی عجله نکنند زیرا احتمال از بین رفتن اثر جراحی و بازگشت دوباره آن بسیار زیاد است.

در طی جراحی ابدومینوپلاستی عضله شکم جمع شده و پوست آویزان آن حذف می گردد. با رشد جنین عضلات و پوست شکم دوباره کشیده می شوند. اگرچه این تغییرات بعد از زایمان برای فردی که ابدومینوپلاستی انجام داده است خیلی کمتر نمایان می شود. بعد از جراحی، ماهیچه های شکمی همچنان قادر به انبساط و انقباض هستند.

فردی که ابدومینوپلاستی می کند و سپس باردار می شود پس از زایمان باید بیشتر مراقب اندام خود باشد. در اولین فرصت رژیم غذایی سالم و ورزش خود را آغاز کنید.

انجام عمل ابدومینوپلاستی بعد از بارداری

بارداری تغییرات عمیقی بر بدن خانم ها ایجاد می کند. در هنگام رشد جنین تمام سیستم داخلی و خارجی بدن تغییر می کند و پس از زایمان مدت زمان زیادی لازم است تا بدن بهبود یابد و به حالت قبلی خود بازگردد. به طور کلی شیردهی بعد از زایمان به بدن در راستای بهبودی کمک می کند. اما در بعضی موارد خانم ها متوجه عدم بازگشت فرم بدن به حالت قبلی خود می شوند و احساس نیاز به عمل جراحی مجدد مانند ابدومینوپلاستی در آن ها بوجود می آید.

چند ماه بعد از بارداری عمل ابدومینوپلاستی را می توان انجام داد؟

اگر بعد از بارداری تصمیم به انجام ابدومینوپلاستی دارید باید 6 ماه تا یک سال از زایمان گذشته باشد.

توصیه پزشکی:

به طور کلی دوران بارداری عوارض خاص خود را دارد. حتما پزشک متخصص زنان و زایمان را از جراحی قبلی خود مطلع سازید. همزمان با جراح پلاستیک خود نیز مشورت کنید. در بعضی موارد اگر شکم مادر کوچکتر از حالت طبیعی باشد احساس نگرانی نکنید زیرا مشکلی ایجاد نمی شود و در رشد جنین اختلالی وارد نمی کند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 4.7 / 5. تعداد رای: 81

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دکمه بازگشت به بالا