مراحل بعد از کاشت مو

مو
5
(1)

خلاصه مطالب در زمینه مراحل بعد از کاشت مو:

» پس از کاشت مو چه اتفاقاتی می افتد

» روز اول بعد از کاشت مو

» روز سوم پس از کاشت مو

» یک هفته پس از کاشت مو

» روز بیستم پس از کاشت مو

» نتیجه کاشت مو بعد از سه ماه

» نتیجه کاشت مو بعد از شش ماه

» نتیجه نهایی کاشت مو

» پس از کاشت مو چه اتفاقاتی می افتد

بعد از کاشت مو ، برخی نواحی سر مانند منطقه اهداکننده مو و دور پیشانی پانسمان می‏ شود. این پانسمان از بروز تورم جلوگیری می‏ کند. نگران زخم ‏ها نباشید. طبق توصیه های پزشک مراقبت‏ های لازم را انجام دهید. ممکن است تا چند روز احساس درد خفیف، خارش و سوزش داشته باشید که با مصرف دارو برطرف خواهد شد.

» روز اول بعد از کاشت مو

باید به کلینیک مراجعه کرده تا ناحیه کاشت مو معاینه شود. به احتمال زیاد پانسمان باز شده و در بعضی مراکز برای تقویت فولیکول موها PRP انجام می شود. تا شب سوم هنگام خواب با زاویه 45 درجه بخوابید. برای این کار از دو بالشت استفاده کنید.

» روز سوم بعد از کاشت مو

در روز سوم بعد از کاشت مو اولین شستشوی سر باید انجام شود. معمولا برای اولین شستشو باید به کلینیک مراجعه کنید تا نحوه صحیح آن به شما آموزش داده شود. تا هنگام بهبودی کامل زخم ها شستشوی خاص با شامپو و لوسیون مخصوص باید انجام گیرد. تا 5 روز از خوردن بستنی، الکل و قرص آسپیرین پرهیز کنید.

» یک هفته بعد از کاشت مو

تا 4،5 روز از خاراندن و دست زدن به موهای کاشته شده خودداری کنید. مراقبت در این بازه زمانی باعث محکم تر شدن ریشه موها می گردد. پس از آن فاز ریزش موها شروع می شود که کاملا طبیعی است. تا یک هفته نباید فعالیت ورزشی و کار سنگین انجام دهید و از هیجانات فیزیکی اجتناب کنید.

» روز بیستم بعد از کاشت مو

بعد از سه هفته ظاهر سر شما کاملا عادی می شود و کاشت مو برای افراد دیگر قابل تشخیص نخواهد بود. در این مدت نباید طولانی مدت در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید.

» نتیجه کاشت مو بعد از سه ماه

در این فاصله شما دوره ریزش مو را سپری می کنید و موها وارد فاز رشد می شوند.

» نتیجه کاشت مو بعد از شش ماه

تا 4 ماه بعد از کاشت مو نرخ رشد موها کاملا افزایش یافته و تغییرات مشهودی در ظاهر و پرپشتی موهای شما مشاهده خواهد شد. از 6 ماه تا یکسال موها ضخیم‎تر شده و قوت می‎گیرند.

» نتیجه نهایی کاشت مو

یک سال و نیم بعد از کاشت مو یعنی  در 18 ماه نتیجه نهایی عمل کاشت مو کامل خواهد شد. در این زمان در صورت تمایل می‏ توانید موها را کوتاه و رنگ کنید و یا از اتوی مو برای حالت ‏دهی آن‏ها استفاده کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دکمه بازگشت به بالا