درمان بیش فعالی مثانه با تزریق بوتاکس

روشهای درمانی
4.3
(27)

با شنیدن نام بوتاکس اولین چیزی که به ذهن خطور می کند رفع چین و چروک می باشد که یکی از مهم ترین روش های جوانسازی پوست است. از سال 2013 پزشکان به تاثیر عملکرد بوتاکس بر روی عضلات مثانه پی بردند.اما درمان بیش فعالی مثانه با تزریق بوتاکس چگونه است؟ ما در این مقاله به بررسی تزریق بوتاکس برای رفع بیش فعالی مثانه (Overactive Bladder)خواهیم پرداخت.

علائم بیش فعالی مثانه:

قبل از هر چیز باید بدانیم بیش فعالی مثانه بیماری نیست. اگر نمی دانید که به این عارضه دچار هستید یا خیر بهتر است سوالات زیر را از خودتان بپرسید:
– آیا هنگام احساس ادرار سریعا باید آن را دفع کنید؟
– آیا در طول روز بیش از 8 بار به دفع ادرار نیاز پیدا می کنید؟
– آیا شب هنگام بیش از 2 بار برای دفع ادرار از خواب برمی خیزید؟
– آیا نشتی ادرار دارید؟
– آیا در طول سفر بیش از دیگران به دفع ادرار نیاز پیدا می کنید؟
اگر حتی دو مورد از این سوالات مثبت باشد شما مثانه بیش فعالی دارید.

درمان بیش فعالی مثانه با تزریق بوتاکس

روش های درمان بیش فعالی مثانه

برای کنترل این حالت پزشکان درمان هایی که فعالیت عضلات و اعصاب اطراف مثانه را محدود می کند تجویز و توصیه می کنند. بیشتر این درمان ها داروهای خوراکی هستند. اما این داروها برای همه افراد عملکرد مناسبی ندارند.

درمان بیش فعالی مثانه با تزریق بوتاکس

بوتاکس اعصاب تحریک کننده عضلات را آرام می کند. در نتیجه نیاز فوری به دفع ادرار از بین می رود.
هنگامی که اعصاب ناحیه مثانه در مواقع غیرضروری تحریک شده و به مغز سیگنال می فرستند باعث می شود فرد قبل از پر شدن کامل مثانه مدام احساس نیاز به دفع را داشته باشد. بیشتر افراد تصور می کنند که این عارضه تنها بر اثر افزایش سن اتفاق می افتد اما اینطور نیست.

نحوه تزریق بوتاکس مثانه

انجام تزریق بوتاکس زمان بر نمی باشد. پزشک بوتاکس را به عضله مثانه تزریق می کند و بعد از آن فرد باید حداقل به مدت 30 تا 45 دقیقه در همان حالت باقی بماند. همچنین باید تا زمانی که ادرار کنید منتظر بمانید. مدت زمان انتظار به پزشک این امکان را می دهد که حال شما و اثرگذاری بوتاکس را بررسی کند. بیشتر افراد درمان بیش فعالی با تزریق بوتاکس را قابل تحمل می دانند.

ماندگاری اثر تزریق بوتاکس برای درمان بیش فعالی مثانه چقدر است؟

ماندگاری اثر این تزریق تا 8 ماه باقی می ماند. فاصله بین هر جلسه باید حداقل 12 هفته باشد. اثر درمان بیش فعالی مثانه با تزریق بوتاکس برای خانم ها ماندگاری بیشتری دارد و بی اختیاری ادرار را کاملا کنترل می کند. در نهایت تزریق بوتاکس دو بار در سال به روند بهبودی فرد بسیار کمک می کند.

عوارض تزریق بوتاکس برای درمان بیش فعالی مثانه

مانند هر روش دیگری این راه حل درمانی نیز ممکن است عوارض خاص خود را داشته باشد.

خانم هایی که در ناحیه اعصاب و عضلات مثانه تزریق بوتاکس انجام می دهند بیشتر از دیگر خانم ها در معرض ابتلا به عفونت مجاری ادرار قرار می گیرند.

از طرفی دیگر مصرف داروهای خوراکی نیز عوارض جانبی مثل خشکی بیش از حد دهان را به همراه دارند. اکثر افراد اعلام کردند که بیشتر از 6 ماه نتوانستند داروهای خوراکی را استفاده کنند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 4.3 / 5. تعداد رای: 27

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دکمه بازگشت به بالا