راهکارهای طبیعی درمان جوش

جوش صورت
0
(0)

√ حدوداً بیش از 85% از افراد در سنین مختلف دچار جوش می ‏شوند. جوش‏ ها علاوه بر داشتن ظاهری ناخوشایند مشکلات پوستی مختلفی را به همراه می‏ آورند. می‏ خواهیم چند روش خانگی برای درمان جوش ‏ها معرفی کنیم:

درمان جوش

1- روغن درخت چای (TTO) به درمان جوش کمک می کند

› این روغن برای مبارزه و دفع باکتری ‏های عامل جوش بسیار مناسب است و باعث کاهش التهابات پوستی می‏ گردد.
باید توجه داشت که روغن درخت چای بسیار قوی است؛ باید تنها 10 الی 15 دقیقه و روزی یک یا دو بار روی جوش‏ ها باقی بماند. سپس با آب خنک آن را بشوئید. در صورت تمایل بعد از استفاده از روغن درخت چای می‌توانید از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

درمان جوش با روغن درخت چای (TTO)

2- درمان جوش با استفاده از دیگر روغن‌های طبیعی

› علاوه بر روغن درخت چای، روغن‌های دیگری نیز برای درمان جوش به کار می‌روند. روغن دارچین، گل رز، اسطوخودوس و رزماری نیز برای دفع باکتری‌های عامل جوش مؤثر هستند. این روغن‌ها مانند روغن درخت چای التهاب جوش‌ها را کاهش می‌دهد. آن‌ها را مستقیماً بر روی پوست بزنید.

3-چای سبز یکی از راهکارهای طبیعی در درمان جوش

› روی پوست خود چای سبز بزنید. افراد زیادی چای سبز را به علت فوایدی فراوانی که دارد می ‏نوشند.چای سبز سرشار از آنتی‏ اکسیدان، آمینواسید و ویتامین‏های گروه B است. تماس مستقیم چای سبز با پوست باعث شفاف شدن پوست، از بین رفتن لک ‏ها و رادیکال‏ های آزاد خطرناک می ‏شود.

4-گیاه آلوئه ‏ورا در درمان جوش موثر است

› پوست و موی خود را با آلوئه ‏ورا مرطوب کنید. ژل آلوئه‏ ورا بهترین ماده برای پاک‌سازی پوست می ‏باشد. علاوه بر آن موادی که در ژل آلوئه ‏ورا وجود دارد روند ترمیم زخم‏ ها را سرعت می‏ بخشد و تورم جوش‏ ها را از بین می‏ برد. این ژل پوست را اکسیژن‏ رسانی می‏ کند و باعث بهبود بافت آن می‏ گردد. هر روز یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه‏ ورا را به پوست و موی خود بمالید و بعد از 30 دقیقه آن را با آب بشویید.

گیاه آلوئه ‏ورا

5-تاثیر مکمل‏ های غذایی در درمان جوش

› بررسی پزشکان نشان داده افرادی که جوش می‏ زنند، سطح زینک خون در آزمایشات آن‏ها پایین است. همچنین مصرف امگا3 کلاژن ‏سازی را در پوست تقویت می کند. ویتامین C از پوست در مقابل اشعه UV محافظت می‏ کند و باعث جلوگیری از بروز نشانه‏ ها پیری می ‏شود. این ویتامین برای جلوگیری از ایجاد جای جوش و لک بسیار مؤثر است.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد رای: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دکمه بازگشت به بالا