روش های کاشت ابرو را بهتر بشناسید

کاشت ابرو
4.2
(14)

برای داشتن ابروهای طبیعی روش‌های مختلفی وجود دارد مثل میکروبلیدینگ یا فیبروز که این روش، دائمی نیست و نیاز به ترمیم دارد اما، کاشت ابرو آن هم به روش طبیعی یک راه‌ حل دائمی برای داشتن ابروی زیبا و خوش‌فرم است.
در ادامه مطالب هر آنچه باید در مورد کاشت ابرو و روش های کاشت ابرو بدانید آورده شده است امیدواریم از خواندن این مطلب لذت کافی را ببرید و تا پایان ما را همراهی کنید.

اهمیت کاشت ابروی طبیعی

اگر از طرفداران فیلم‌های کلاسیک و دهه 90 باشید، احتمالاً فرم ابروهای بازیگران خانم آن دهه توجه شما را به خودش جلب کرده است. از ابروهای نازک و قلمی شکل گرفته تا ابروهای پرپشت، در هر دهه شکل ابروی ایده‌آل در حال تغییر است و فرم ثابتی ندارد.
در ایران نیز همواره فرم ابروی خانم‌ها در حال تغییر بوده است، اما خبر خوب این است که نسل ابروهای نازک و تیغ‌زده یا ابروهای موکتی و بسیار پهن گذشته است و امروزه ابروهای طبیعی طرفداران زیادی دارد.

روش های کاشت ابرو

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو روشی است که در آن جراح زیبایی یک پیوند مو می‌گیرد. پزشک متخصص پیوند را با مو و فولیکول آن می‌گیرد و به ناحیه ابرو منتقل می‌کند. پیوند ابرو معمولاً از پشت گردن یا ناحیه اطراف گوش برداشته می‌شود.
پس از برداشتن پیوند یا گرافت مو تا یک ساعت قبل از کاشت توسط جراح در یک محفظه با محلول نمکی سرد نگهداری می‌شود. کاشت ابرو معمولاً با بی حسی موضعی انجام می‌شود و فرد در طول جراحی چیزی احساس نمی‌کند.
پس از انجام عمل، ناحیه باز می‌ماند و پوسته‌ای در اطراف فولیکول‌های تازه پیوند شده تشکیل می‌شود. این پوسته‌ها بخشی طبیعی از روند بهبود هستند و پس از چند روز از بین می‌روند.
ممکن است تا چند روز کبودی و تورم خفیفی در ناحیه کاشت وجود داشته باشد که معمولاً پزشک داروهای مسکن، آنتی بیوتیک‌ها و استروئیدها را تجویز می‌کند و تا پنج روز باید مصرف شوند.

آیا ریزش ابرو پس از کاشت طبیعی است؟

پس از کاشت اولیه، موهای تازه قرار داده شده می‌ریزند که این روند طبیعی است. رشد مجدد مو حدود 3 ماه پس از جراحی شما شروع می‌شود.

روش های کاشت ابرو

مانند کاشت موی سنتی، کاشت ابرو یک روش دائمی و جراحی است که در آن موها از یک محل اهدا کننده ( مثلاً پشت سر) گرفته می‌شود و دوباره در محل ابرو کاشته می‌شود. به عبارت دیگر به ناحیه ابرو پیوند زده می‌شود و دو روش برای ترمیم مو وجود دارد:

استخراج واحد فولیکولی (FUE)

یکی از روش های کاشت ابرو، استخراج واحد فولیکولی (FUE) است در این روش که شامل کاشت مو از محل اهدا با استفاده از دستگاه پانچ دستی، پانچ قدرتی یا پانچ رباتیک است. از مزایای کاشت ابرو به روش FUE این است که جای زخم به صورت خطی باقی نمی‌ماند و بهبودی فرد راحت است.
از معایب این روش آن است که زمان پیوند مو طولانی‌تر است و موهای کوتاه می‌توانند بر کیفیت پیوند تاثیر بگذارند.

پیوند واحد فولیکولی (FUT)

یکی دیگر از روش های کاشت ابرو، پیوند واحد فولیکولی (FUT) است در این روش از کاشت ابرو نواری از مو ( معمولاً از پشت سر) برداشته می‌شود و به فولیکول‌های مو پیوند داده می‌شود تا ابرو شکل جدید و بهتری پیدا کند. روند برداشت این روش سریع‌تر از روش قبلی است و موهای برداشت شده از پشت سر درازتر هستند، که ممکن است در طول کاشت ابرو کمک کنند. لازم به ذکر است این تکنیک منجر به جای زخم به صورت خطی می‌شود و زمان بهبودی آن طولانی‌تر است.

کدام یک از روش های کاشت ابرو برای من مناسب است؟

تصمیم‌گیری برای اینکه از کدام روش کاشت ابرو برای هر فرد انجام شود، وابسته به نظر جراح است و قبل از شروع فرآیند با کاندیدای کاشت ابرو مشورت می‌شود.

چه افرادی برای کاشت ابرو مناسب هستند؟

به طور کلی دو گروه از بیماران علاقه‌مند به کاشت ابرو هستند:
کسانی که ریزش مو در اثر برداشتن بیش از حد ابرو یا ضربه (مثل لیزر موهای زائد، جای زخم) داشته‌اند.
کسانی که به طور طبیعی یا در نتیجه یک بیماری مانند کم‌کاری تیروئید، ابروهای نازکی دارند.
یکی از بیماری‌هایی که ممکن است باعث ریزش ابرو شود بیماری هیپروتامینوز A است که سطوح سمی ویتامین A در بدن فرد وجود دارد که باعث ریزش مو می‌شود.

روش های کاشت ابرو

فرایند کاشت ابرو

قبل از انجام جراحی کاشت ابرو، بیماران باید با بخش مشاوره کلینیک ملاقات کنند. در طول این مدت، بیمار می‌تواند عکس‌هایی از آنچه که انتظار دارد ابروهایش تبدیل شود نشان دهد و شکل و اندازه ابرو قبل از کاشت برای بیمار ترسیم خواهد شد و بعد از آن فرایند کاشت ابرو در چند مرحله انجام می‌شود. شما می‌توانید برای مشاوره قبل از کاشت ابرو با کلینیک تخصصی پوست و مو آتریسا تماس بگیرید و از خدمات کاشت ابرو به صورت حرفه‌ای بهره‌مند شوید.

کاشت ابرو در مقایسه با میکروبلیدینگ

تمام چیزی که در مورد جزئیات میکروبلیدینگ باید بدانید به شرح زیر است:

  • میکروبلیدینگ یک فرایند غیر جراحی است که به عنوان درمان نیمه دائمی شناخته می‌شود.
  • در تکنیک میکروبلیدینگ برای جلوگیری از هر گونه درد از بی حسی وضعی استفاده می‌شود.
  • می‌تواند توسط یک تکنسین یا متخصص انجام شود، نه لزوماً یک پزشک.
  • این روش با باز کردن چند برش کوچک در نواحی خالی ابرو انجام می‌شود که البته به نظر مشتری بستگی دارد. سپس با استفاده از ابزار مخصوص، برش‌ها را بارنگدانه پر می‌کنند.
  • بر خلاف فرایند کاشت ابرو، نتیجه دائمی نیست و برای حداکثر 10 تا 12 ماه باقی می‌ماند.
  • میکروبلیدینگ بر خلاف کاشت ابرو، در دراز مدت بسیار مضر است. در واقع در بلند مدت باعث ریزش موی ابرو می‌شود و هنگامی که ابروهای شما بریزد، هیچ راه‌حل موثری به جز کاشت ابرو وجود نخواهد داشت.

در آخر کدام روش بهتر است کاشت ابرو یا میکروبلیدینگ؟

با توجه به موارد گفته شده درباره تفاوت بین کاشت ابرو و میکروبلیدینگ و پاسخ به این سوال که کدام روش بهتری است؟ باید به ترجیحات خود فکر کنید. پاسخ این سوال بسته به نیاز شما قابل تغییر است. اگر می‌خواهید نتیجه طبیعی و دائمی داشته باشید، کاشت ابرو روشی مناسب برای شماست.

اگر می‌خواهید یک روش موقت انجام بدهید و انتظارات شما را برآورده می‌کند میکروبلیدینگ روشی مناسب است.

سخن آخر

وقتی نوبت به انتخاب یک عمل زیبایی مثل کاشت ابرو می‌رسد، فقط شما با مشورت پزشک می‌توانید بفهمید که این روش برای شما مناسب است یا خیر. وجود کادر حرفه‌ای در کنار مشاوره تخصصی قطعا یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب محلی است که شما برای کاشت ابرو در نظر دارید.
کلینیک تخصصی پوست و مو آتریسا برای زیباتر کردن ابروهای شما روش‌های مختلف کاشت ابرو را انجام می‌دهد و شما می‌توانید بدون هیچ نگرانی با متخصصان این کلینیک مشورت کنید و از خدمات آن بهره ببرید. داشتن ابروهای طبیعی همیشه ظاهر شما را متفاوت و زیباتر خواهد کرد.
شما کدام روش را برای داشتن ابروهای طبیعی ترجیج می‌دهید؟ ما همواره منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 4.2 / 5. تعداد رای: 14

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 پرسش و پاسخ

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا