رفع موهای زائد با لیزر بهتر است یا الکترولیز ؟

روشهای درمانی
4
(11)

روش الکترولیز به چه اندازه تاثیرگذار است؟ استفاده از این دستگاه، روش دیگری برای از بین بردن موهای زائد می باشد که باید توسط پزشک متخصص پوست انجام شود. این تکنیک رشد موها را مختل می کند.

رفع موهای زائد با الکترولیز

فرآیند الکترولیز با وارد کردن اپیلاتور دستگاه به داخل پوست انجام می گردد و با استفاده از فرکانس های رادیویی مانع رشد مجدد مو از فولیکول ها می شود. به همین علت رشد مو متوقف شده و موهای موجود در سطح پوست ریزش می کنند. با وجود چنین عملکردی از این روش تنها یک جلسه نتیجه نمی دهد و نیاز به چندین جلسه متوالی دارد. در نهایت از نظر تعداد جلسات مشابه روش لیزر موهای زائد می باشد.

رفع موهای زائد با لیزر بهتر است یا الکترولیز

مدت زمان هرجلسه

مدت زمان هر جلسه الکترولیز بین 15 دقیقه تا یک ساعت متغیر است.

مقایسه رفع موهای زائد با لیزر و الکترولیز

فاصله زمانی

یکی از مزیت هایی که لیزر موهای زائد نسبت به الکترولیز دارد این است که فاصله زمانی جلسات کوتاه نیست و فرد را درگیر نمی کند. لیزر موهای زائد با توجه به ناحیه و منطقه مو در بدن هر 30 الی 45 روز یکبار انجام می شود. این در حالی است که برای الکترولیز باید هفته ای یک یا دو بار مراجعه نمایید. بنابراین تعداد جلسات آن بیشتر از تعداد جلسات لیزر موهای زائد می باشد و در نهایت هزینه بیشتری روی دست شما می  گذارد.

مقایسه از نظر پوشش مناطق بدن

از نکات منفی الکترولیز ناتوانی انجام این روش در مناطق بزرگ بدن در یک جلسه است.این دستگاه برای نواحی کوچک مانند زیربغل و پشت لب انتخاب مناسب تری می باشد. لیزر موهای زائد علاوه بر پوشش مناطق بزرگ قابلیت استفاده برای کل بدن در یک جلسه را دارد و اثرگذاری آن برای تمام نواحی یکسان است. همین دلیل باعث افزایش تعداد جلسات الکترولیز و طولانی شدن دوره درمان می گردد.

استفاده همزمان از هر دو روش

به هیچ وجه نباید این دو روش را همزمان با یکدیگر انجام داد و فقط باید یکی از آن ها را انتخاب کنید. اگر قبلا الکترولیز انجام داده اید و حالا نظر خود را عوض کرده اید باید حداقل سه ماه صبر کنید تا تاثیر آن از بین برود و سپس به سراغ لیزر موهای زائد بروید.

میزان درد الکترولیز

ممکن است شنیده باشید که الکترولیز بدون درد انجام می شود اما این موضوع صحیح نیست. این روش هم مانند خیلی از روش های دیگر نیازمند استفاده از پماد بی حسی می باشد و بستگی به آستانه تحمل درد در افراد مختلف دارد.

اپیلاتور خانگی این دستگاه هم در بازار موجود است. اما همانطور که می دانیم روش های خانگی برای از بین بردن موهای زائد نتیجه دلخواهی ندارند.

شباهت الکترولیز با لیزر

شباهت هر دو روش این است که برای تمامی نواحی بدن قابل استفاده است. با توجه به رنگ پوست و جنس مو می توان برای همه افراد انجام داد. همچنین هردو آنها روش های تاثیرگذاری هستند.

عوارض جانبی الکترولیز

از عوارض جانبی و خطرات الکترولیز می توان به قرمزی پوست تا چند روز اشاره کرد. حالت خطرناک تر آن مربوط به مواردی می شود که در مرکز نامعتبر از سوزن های غیراستریل استفاده شود و موجب عفونت شدید پوست می گردد و زخم ایجاد می کند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 4 / 5. تعداد رای: 11

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دکمه بازگشت به بالا