لیفت صورت با نخ | نحوه انجام + مراقبت

پوست و زیبایی
4.8
(4)

با بالا رفتن سن، پوست صورت اولین جایی است که علائمی مثل افتادگی، خطوط ریز و چین و چروک در آن ظاهر می شود. با وجود بسیاری از درمان‌های موجود، از تزریقی گرفته تا پر کننده‌ها، لیفت صورت با نخ محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این روش بهترین جایگزین برای جراحی لیفت صورت است. هدف لیفت با نخ این است که به افراد موثرترین و جذاب‌ترین روش جوان‌سازی صورتشان را ارائه کند.

لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ چگونه انجام می شود؟

لیفت صورت با نخ روشی است که با ایجاد بخیه‌های بسیار ظریف و موقتی، پوست صورت را از حالت افتادگی و آویزان بودن در می آورد. بر خلاف روش جراحی که بر روی پوست برش‌هایی ایجاد می شود، در لیفت صورت با نخ پزشک بدون هیچ برشی پوست را بخیه می زند. به جای حذف کامل چربی و پوست افتاده، این بخیه‌ها خود پوست را تحریک به بازسازی و جوانسازی می کنند. این نخ ها معمولاً از مواد زیست سازگار مانند PDO (پلی دیوکسانون) یا PLLA (پلی ال-لاکتیک اسید) ساخته می شوند که به دلیل ایمنی و توانایی آنها در تحریک تولید کلاژن شناخته می شوند.

انواع نخ لیفت

نخ هایی که برای لیفت استفاده می شوند انواع مختلفی دارند. برخی از آن‌ها از ماده زیست سازگار ساخته شده اند که توسط بدن جذب می گردد. این نوع نخ حدود 4 تا 6 ماه در ناحیه باقی می ماند و سپس به مرور زمان شروع به حل شدن می کند. برخی نخ های دیگر برای تحریک کلاژن سازی به کار می روند.
لیفت پوست صورت با نخ را می توان در کنار روش‌های دیگر جوانسازی استفاده کرد تا اثر نهایی را به حداکثر رساند. لیفت با نخ را می توان با استفاده از این نخ‌ها انجام داد :

نخ های لیفت کننده

این نخ ها دارای دندانه‌ و خار‌های کوچکی هستند که به طور مساوی با هم فاصله دارند. پزشک با تجربه از یک سوزن برای وارد کردن این نخ‌ها در زیر سطح پوست استفاده می کند و این دندانه ها، بافت پوست را بلند می کند و در جای خود نگه می دارند.

نخ‌های کلاژن ساز یا (Tightening)

نخ‌های تایت، نخ‌های کوتاهی هستند که با توجه به انواع و عمقشان می توانند هم در کاهش چربی‌‌ها موثر باشند هم در پر کردن صورت. اینگونه نخ‌ها به واسطه جنسی که دارند، زمانی که در لایه‌های مختلف پوست قرار می گیرند کلاژن سازی پوست را تحریک می کنند؛ بنابراین می توانند باعث سفت‌تر شدن پوست شوند. اگر هم در لایه چربی قرار گیرند، می توانند باعث کمتر شدن حجم چربی در ناحیه مدنظر شوند.

مزایای لیفت صورت با نخ

انجام لیفت با نخ مزایای فراوانی دارد که شامل موارد زیر می شود :

افزایش تولید کلاژن

نقش حیاتی و مهم روش لیفت صورت با نخ، در بهبود عملکرد کلاژن سازی پوست است. افرادی که لیفت با نخ انجام داده اند نتیجه را به مرور زمان مشاهده کرده اند. وجود بخیه‌ها در پوست، سیستم بازسازی سلول‌ها را سرعت می بخشد؛ زیرا بدن از نظر بیولوژیکی به یک جسم خارجی واکنش نشان می دهد. نخ‌هایی که به صورت بخیه در زیر پوست قرار می گیرند بسیار ظریف هستند، به صورتی که فرد در حین انجام کار هیچ کدام را احساس نمی کند.

لیفت موثر در مدت زمان کم

با روش‌های لیفت با نخ، می توان فورا به پوستی جوان دست یافت. بسیاری از افراد متوجه تاثیر فوق العاده این روش بعد از انجام آن می شوند. با این حال، بسته به شدت درمان، دوره نقاهت یک تا دو ماهه برای ادغام نخ با پوست و کاهش تورم توصیه می‌شود. بسیار مهم است که در این دوره به پوست زمان داده شود تا بهبود یابد و با نخ ها سازگار شود؛ بنابراین، برای بهترین نتیجه، باید از انجام ورزش های شدید یا ماساژ صورت خودداری کرد.

جوانساز و سفت کننده پوست

ویژگی یک پوست جوان، سفتی، نبود چین و چروک و خاصیت ارتجاعی بالا (به دلیل وجود الاستین) در آن است. با افزایش سن، تولید کلاژن و الاستین به میزان قابل توجهی کاهش می یابد که باعث می شود پوست حالت ارتجاعی کمتری پیدا کند و شل شود. به منظور کشیدن پوست به سمت بالا و سفت کردن پوست شل، چین و چروک ها در طول عمل لیفت با نخ از بین می روند. مزیت لیفت با نخ این است که گردن، ابروها و گونه هایی که دارای افتادگی خفیف تا متوسط ​​هستند را سفت می کند.

لیفت صورت با نخ

دوره نقاهت کوتاه مدت

علاوه بر دستیابی فوری به ظاهری جوان، دوره نقاهت کوتاه یکی دیگر از مزایای جراحی لیفت با نخ است. پس از انجام عمل، فرد متوجه تفاوت خواهد شد؛ اما کاهش تورم و درد چند روز طول می کشد. به منظور رفع درد پس از عمل، ممکن است داروی مسکن تجویز شود. بیماران می توانند به فعالیت های عادی خود در روز بعد از لیفت با نخ بپردازند؛ زیرا این روش معمولاً تحت بی حسی موضعی و به صورت سرپایی انجام می شود.

نتایج طولانی مدت

اگرچه بسیاری امیدوارند تا پایان عمر خود جوان و سالم به نظر برسند؛ اما درک این نکته ضروری است که هیچ جراحی لیفت صورتی نتیجه دائمی به همراه نمی‌آورد یا برای همیشه باقی نمی‌ماند. با این حال، نتایج روش لیفت با نخ اگر به درستی مراقبت شوند، برای مدت طولانی باقی می مانند. در صورت جذب کامل نخ‌ها و از بین رفتنشان نیز، می توانید مجدد آن ها را تمدید کنید.

روش غیر‌تهاجمی و ایمن

به طور معمول، لیفت با نخ مستلزم قرار دادن دقیق نخ در زیر پوست با کشیدن یک سوزن کوچک و توخالی است. ایجاد اسکار بسیار نادر است؛ زیرا هیچ برشی ایجاد نمی شود. یکی از مزایای مهم لیفت با نخ این است که کل عمل معمولاً یک ساعت طول می کشد و برای بهبودی نیازی به بستری شدن نیست.

نواحی مناسب صورت برای لیفت با نخ

لیفت با نخ می تواند برای هدف قرار دادن نواحی مختلف صورت استفاده شود و اثر لیفتینگ و جوان کننده ایجاد کند. برخی از مناطقی که می توانند از لیفت با نخ بهره مند شوند عبارتند از:

  • ابروها : لیفت با نخ می تواند ابروهای افتاده را بالا ببرد و ظاهری جوان تر و با طراوت به چشم ها بدهد.
  • چین و چروک و پف زیر چشم : نخ ها را می توان در افرادی که دارای پف زیر چشم و چین و چروک خفیف هستند، استفاده کرد.
  • گونه‌ : لیفت با نخ می‌تواند حجم گونه‌ها را افزایش دهد و افتادگی گونه‌ها را برطرف کند.
  • بینی : نخ به رفع قوز پل بینی و نوک تیزتر کمک می کند. همچنین در بسیاری از موارد عرض بین پره بینی را کاهش می دهد.
  • چین‌های نازولبیال (خط‌های خنده) و خطوط ماریونت : از نخ‌ها برای رفع افتادگی این خطوط استفاده می‌شود.
  • خط فک و چانه : لیفت با نخ برای زاویه سازی مناسب است و می تواند غبغب را کاهش دهد.
  • گردن : لیفت با نخ می تواند پوست شل در ناحیه گردن را لیفت و سفت کند و خطوط گردن و افتادگی پوست را بهبود بخشد.

لیفت صورت با نخ برای چه کسانی مناسب است

لیفت پوست صورت با نخ برای افرادی مناسب است که خیلی پوست شل و آویزانی نداشته باشند و بخواهند از افتادگی بیش از حد پوست جلوگیری کنند. معمولا در سنین بالای 55 سالگی افراد بیشتر به جراحی روی می آورند.

لیفت صورت با نخ

مقایسه لیفت صورت با نخ و لیفت صورت با جراحی

  • برای اکثر افراد زود رسیدن به هدفشان بسیار مهم است. لیفت با نخ دوره نقاهت کوتاه‌تری دارد و نتیجه گیری آن سریع است.
  • همچنین نسبت به جراحی و بیهوشی آن روش آسان‌تری است.
  • بعد از لیفت با نخ ممکن است پوست دچار التهاب و قرمزی شود. بعد از انجام کار به ندرت به داروهای ضد درد نیاز است.
  • لیفت با نخ به دلیل غیرتهاجمی بودن ریسک پایین‌تری دارد و هیچگونه زخم و خون‌ریزی ندارد.
  • از نظر هزینه، نسبت به جراحی لیفت صورت مقرون به صرفه‌تر است.
  • نتیجه نهایی لیفت با نخ طبیعی است؛ اما اگر فردی خواستار تغییرات بیشتری باشد بهتر است سراغ جراحی برود.

مقایسه لیفت صورت با نخ با تزریق ژل

لیفت با نخژل
برای جوانسازی و کلاژن‌سازی پوست مناسب است.اثر کلاژن سازی ندارد. (مگر در برخی ژل‌های خاص مانند الانسه)
نمی تواند حجم را به اندازه فیلر بازیابی کند.اثر پرکنندگی فوق العاده‌ای دارد.
اثر لیفت کنندگی و بالا بردن پوست را دارد.کاربرد مهم آن پر کنندگی است و با پر شدن ناحیه، حس خفیف لیفت شدن نیز خواهید داشت.
ماندگاری، 1 تا 3 سال است.ماندگاری، 9 تا 12 ماه است.

مراقبت های قبل از لیفت صورت با نخ

برای اطمینان از نتایج بهینه و به حداقل رساندن عوارض احتمالی، مراقبت‌های قبل از عمل لیفت با نخ را رعایت کنید :

  • در صورتی که به مراکز درمانی معتبر و پزشک متخصص مراجعه کنید، از عوارض جانبی خطرناک در امان خواهید بود.
  • برای تعیین اینکه آیا شما کاندید مناسبی برای لیفت با نخ هستید یا خیر، با یک پزشک معتبر و با تجربه مشورت کنید.
  • اگر مبتلا به بیماری های فشار خون، دیابت و بیماری‌های قلبی-عروقی هستید، حتما قبل از انجام کار پزشک خود را مطلع سازید.
  • از مصرف داروها و مکمل‌های ضد انعقاد خون خودداری کنید؛ زیرا می توانند خطر خونریزی و کبودی را افزایش دهند.
  • مراقبت‌ها و توصیه‌های قبل از عمل گفته شده توسط پزشک خود را رعایت کنید. مانند اجتناب از برخی غذاها یا نوشیدنی ها.

مراقبت های بعد از لیفت صورت با نخ

رعایت مراقبت‌های بعد از لیفت پوست با نخ بسیار حائز اهمیت هستند :

  • هنگام شستشوی صورت و استفاده از کرم های مرطوب کننده بر پوست فشار وارد نکنید.
  • تا یک هفته موقع خواب از دو بالش استفاده کنید تا زاویه سر در حالت 45 درجه قرار گیرد.
  • تمام مراقبت‌ها و توصیه‌های بعد از عمل گفته شده توسط پزشک خود را رعایت کنید؛ از جمله داروها یا روتین های مراقبت از پوست.
  • در چند روز اول پس از عمل، از انجام فعالیت های سنگین و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.
  • به مدت 1 تا 2 هفته پس از عمل، از غذاهای سفت و جویدنی خودداری کنید.
  • از پوست خود در برابر قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید محافظت کنید و به طور مرتب از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • در تمام جلسات مشاوره بعد از عمل حضور داشته باشید تا روند بهبودی خود را بررسی کنید و هرگونه مشکلی را برطرف کنید.

عوارض لیفت با نخ

در حالی که لیفت با نخ به طور کلی ایمن است، مهم است که از خطرات و عوارض جانبی احتمالی آن آگاه باشید. این نکات می تواند شامل موارد زیر باشد :

  • تورم و کبودی موقت : برخی از افراد ممکن است تورم و کبودی موقت را در محل درمان تجربه کنند که معمولاً در عرض چند روز برطرف می‌شود.
  • عفونت : در بعضی موارد نادر ممکن است فرد دچار عفونت و التهاب پوست شود. در این حالت پزشک مجبور است نخ ها را از صورت خارج کند تا پوست به حالت عادی خود بازگردد.
  • جا‌به‌جایی نخ‌ها : در برخی موارد، نخ‌ها ها ممکن است از موقعیت اصلی خود جا‌به‌جا شوند یا به اصطلاح مهاجرت کنند. در صورت لزوم می توان آن را توسط یک پزشک متخصص اصلاح کرد.
  • واکنش های آلرژیک : برخی افراد ممکن است نسبت به مواد مورد استفاده در نخ ها واکنش های آلرژیک داشته باشند. مهم است که قبل از انجام این روش در مورد هرگونه آلرژی که دارید با پزشک خود صحبت کنید.
لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری لیفت با نخ تقریبا در حدود 1 تا 3 سال است. اگر فرد از نتایج آن راضی باشد می تواند پس از جذب بخیه‌ها توسط بدن دوباره آن را انجام دهد. جلسه درمانی بین 30 تا 45 دقیقه زمان می برد.

لیفت قطعی صورت بدون جراحی

لیفت با نخ یک عمل زیبایی غیر تهاجمی است که پوست شما را سفت و لیفت می کند تا ظاهری جوان تر به آن بدهد. علاوه بر این، لیفت با نخ بدن شما را به تولید کلاژن تشویق می کند. کلاژن به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می‌یابد و به پوست بافتی سفت‌تر و انعطاف‌پذیر می‌دهد. بهبودی از روش لیفت با نخ سریع است و عوارض کمی دارد.

اگر به دنبال مشاوره و انجام لیفت صورت با نخ هستید، می توانید درخواست رزرو وقت خود را ثبت کنید یا با ما به شماره 45856-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول لیفت صورت با نخ

چه مدت بعد از فیلر می توانم لیفت با نخ انجام دهم؟

برای کسانی که ژل تزریق کرده‌اند، پیشنهاد می کنیم که 9 تا 12 ماه صبر کنند تا فیلر از بین برود. اگر که زودتر می خواهید لیفت با نخ انجام دهید، می توانید از طریق آنزیم، ژل را از بین ببرید.

آیا می توانم ترکیبی از لیفت نخ را با فیلر انجام دهم؟

اینکه آیا می توانید هر دو روش درمانی را با هم انجام دهید، به میزان شلی پوست صورت شما بستگی دارد. اگر فقط پوست افتاده دارید، تنها یک لیفت با نخ کافی است. اگر در اطراف گونه‌ها کاهش حجم دارید، ژل می تواند اثرگذار باشد. برای مشخص شدن این موضوع باید با پزشک مشورت کنید.

آیا لیفت با نخ بهتر از بوتاکس است؟

برای کسانی که می خواهند به سرعت به کارهای روزمره خود برسند، تزریق بوتاکس ممکن است بهترین گزینه باشد؛ اما برای افرادی که به دنبال راه‌ حل ماندگارتری برای جوانسازی صورت هستند، لیفت با نخ روش مناسب تری است.

برای لیفت بینی ابتدا کدام روش را انجام دهم، لیفت با نخ یا فیلر؟

در صورتی که برای اکثر افراد پیشنهاد می شود که ابتدا لیفت بینی با نخ را انجام دهند؛ اما این انتخاب باید زیر نظر پزشک متخصص صورت گیرد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 4.8 / 5. تعداد رای: 4

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 پرسش و پاسخ

    1. سلام وقت بخیر
      برای رفع افتادگی پوست، لیفت با نخ بسیار موثر است؛ اما برای اینکه بدانید کدام روش برای شما بهتر است، باید به صورت حضوری با پزشک مشورت کنید.

    1. سلام وقت بخیر
      برای مطلع شدن از هزینه لیفت با نخ می‌توانید با شماره 45856-021 با همکاران ما در ارتباط باشید.
      برای افرادی مناسب است که خیلی پوست شل و آویزانی نداشته باشند و بخواهند از افتادگی بیش از حد پوست جلوگیری کنند.

دکمه بازگشت به بالا