مراقبت های قبل و بعد میکرونیدلینگ

مراقبت های قبل و بعد میکرونیدلینگ

اقدامات قبل از میکرونیدلینگ :

• در روز انجام میکرونیدلینگ هیچ گونه آرایشی نداشته باشید و در صورت داشتن هرگونه ضایعه پوستی، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. (ممکن است نیاز به درمان ضایعه پیش از درمان باشد.)

مراقبت بعد از میکرونیدلینگ :

1 – از گرفتن دوش آب گرم و رفتن به سونا در ۱-۲ روز اول بعد از درمان خودداری کنید.(چند ساعت بعد از درمان می توان ناحیه مربوطه را با آب به صورت خیلی ملایم شستشو داد.)
2 – کرم ترمیم کننده خود را روزانه ۲ بار و حداقل به مدت یک هفته استفاده نمایید.
3 – احساس سوزش در ناحیه درمان شده در چند ساعت اول شایع و طبیعی است. در این موارد استفاده از کمپرس یخ به بهبود این علایم کمک می کند. در صورت استفاده از کمپرس یخ، آنرا کاملا با یک گاز خشک یا حوله بپوشانید تا از نشت آب به داخل پوست در ناحیه درمان شده جلوگیری شود.

4 – بروز خونریزی نقطه ای و خفیف در روز انجام درمان در موضع طبیعی است. مقداری پنبه تمیز روی محل خونریزی قرار داده و فشار دهید.
5 – به صورت مرتب داروهای آنتی بیوتیک و کرم های تجویزی پزشک مصرف شود. از مصرف داروهای ضد التهاب جلوگیری شود . به علت احتمال بروز عوارض از مصرف هرگونه دارو و پماد بدون تجویز پزشک جدا خودداری شود. در 48 ساعت اولیه بعد از میکرونیدلینگ از انجام فعالیت های شدید بدنی (به دلیل عرق کردن) خودداری شود.
6 – درصورتی که جوش یا آکنه بعد از میکرونیدلینگ به وجود آمد، با استفاده از شستشو دهنده های مخصوص صورت ،صورت خودرا قبل از خواب بشوئید. در صورت نیاز می توانید با متخصص پوست خود مشورت نمایید.
7 – استفاده از کلاه و ضد آفتاب زمانی که بیرون از خانه و در معرض مستقیم نور خورشید ضروری می باشد .

• به هیچ عنوان نگرانی در رابطه با عفونت بعد از میکرونیدلینگ نداشته باشید، زیرا احتمال بروز عفونت بسیار کم می باشد و شکافت های ایجاد شده به سرعت بهبود می یابند .

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای: 8