نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو

مو
5
(9)

خلاصه مطالب در زمینه خوابیدن بعد از کاشت

» چرا وضعیت خوابیدن بعد از کاشت مو مهم است؟

» نظافت و تمیزی بالش و ملحفه ها بعد از کاشت مو

» نحوه صحیح خوابیدن بعد از کاشت مو

» استفاده از بالش های مسافرتی بعد از کاشت مو

اکثر افراد در رابطه با مراقبت های بعد از کاشت مو نگرانی های بسیاری دارند. یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از کاشت چگونگی خوابیدن و دراز کشیدن می باشد.

خوابیدن بعد از کاشت مو

چرا وضعیت خوابیدن بعد از کاشت مو مهم است؟

در روزهای اول بعد از کاشت مو، موهای کاشته شده و پوست سر بسیار حساس و ظریف می باشند. افراد باید مراقب باشند که هیچگونه تماس و فشاری به موهای تازه کاشته شده وارد نشود زیرا در این صورت ممکن است در رشد و نتیجه نهایی درمان اختلال ایجاد شود. نحوه درست خوابیدن به سالم ماندن گرافت های مو کمک می کند.

نظافت و تمیزی بالش و ملحفه ها بعد از کاشت مو

از نظافت و تمیزی بالش و ملحفه های خود اطمینان داشته باشید. در صورت نیاز قبل از جلسه درمانی حتما بالش و ملحفه ها را بشویید. به دلیل اینکه زخم ها تازه هستند این کار باعث جلوگیری از ابتلا به عفونت می شود. در هنگام شستشو نیز از مواد شوینده عاری از آلرژن استفاده کنید. آلرژن عاملی است که باعث بروز آلرژی و حساسیت پوستی می گردد.

آلرژن ها عوامل حساسیت زایی هستند که به دو دسته تقسیم می شوند. آلرژن هایی که بر اثر تغییر فصول و گرد و خاک بوجود می آیند و آلرژن هایی که نسبت به مواد غذایی و دارویی واکنش نشان می دهند.

روی بالش خود یک حوله نرم و تیره بکشید. در دو سه روز اول ممکن است ترشحاتی از زخم ها خارج شود که کاملا طبیعی است. برای جلوگیری از انتقال آلودگی به بالش از حوله استفاده کنید و مدام آن را شستشو دهید و تعویض کنید.

نحوه صحیح خوابیدن بعد از کاشت مو

توصیه می شود به مدت چهار روز نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو به صورتی باشد که سر در ارتفاع بالاتری از بدن قرار بگیرد. برای اینکار از دو بالش استفاده کنید تا یک زاویه 45 درجه بوجود بیاید. این حالت به کنترل تورم زخم ها کمک می کند و موجب بهبودی سریع آن ها می گردد.

از دمر خوابیدن پرهیز کنید. خوابیدن در حالت دمر تورم را افزایش می دهد. به طور موقت تا بهبودی کامل وضعیت خواب خود را تغییر دهید. برای اینکه اطمینان داشته باشید که در خواب غلت نمی زنید از دو بالش بزرگ در دو طرف خود استفاده کنید. وجود بالش ها مانع از غلت زدن راحت در خواب می شود و شما را هوشیار نگه می دارد.

خوابیدن بعد از کاشت مو

استفاده از بالش های مسافرتی بعد از کاشت مو

در بعضی موارد جراح توصیه می کند که هنگام خوابیدن بعد از کاشت مو از بالش های مسافرتی استفاده کنید. در این حالت پوست سر و گرافت های مو در تماس حداقل با بالش زیرین قرار می گیرند.

یک الگوی استراحت و خواب منظم را رعایت کنید. استراحت و خواب کافی به شما کمک می کند تا انرژی لازم برای ترمیم و بهبودی را داشته باشید. در هفته اول بعد از کاشت مو، خواب شب ضروری است. سعی کنید ساعت خواب خود را تغییر ندهید. استراحت به خصوص در سه یا چهار شب اول بعد از عمل بسیار مهم است.

بعد از گذشت 10 روز می توانید به روند نرمال وضعیت خواب خود بازگردید. مدت زمان بهبودی در افراد مختلف متفاوت است. حتی اگر زودتر از زمان ذکر شده احساس بهبودی داشتید سعی کنید تمامی مراقبت ها را به طور کامل رعایت کنید.

طبق دستور پزشک برای باز کردن پانسمان مراجعه کنید و آن را به تاخیر نیندازید. باز کردن پانسمان از هرگونه انسداد وریدی های لنفاوی و پوست سر جلوگیری می کند. جراح برای اینکه با آرامش بخوابید، داروی آرام بخش تجویز می کند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای: 9

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دکمه بازگشت به بالا