چگونه فرم صورت خود را تشخیص بدهیم؟

پوست و زیبایی
4.1
(11)

چگونه فرم صورت خود را تشخیص بدهیم؟دانستن فرم صورت در مد و زیبایی نقش به سزایی دارد، اگر شما فرم چهره خود را نشناسید نمی‌توانید مدل موی مناسب، عینک آفتابی زیبا، مدل ابروی هماهنگ و حتی آرایش درستی و یا لباس خوبی برای خود انتخاب کنید.

› شکل صورت در واقع چیزی است که شما وقتی به شکل تمام‌رخ در آینه نگاه می‌کنید به شکل خطوط دور چهره می‌بینید و این خطوط فرمی را ایجاد می‌کند که این فرم شکل صورت شماسروش تشخیص فرم «صورت» چگونه است؟

› منظور از تشخیص شکل صورت این است که بدانید شکل چهره شما در کدام دسته‌بندی قرار می‌گیرد و ممکن است فرم آن ویژگی‌های دو دسته‌بندی مجزا را داشته باشد.

› یک آینه بزرگ و مداد چشم را آماده کنید. آینه‌ای که انتخاب می‌کنید باید بزرگ‌تر از ابعاد صورت باشد و با دیوار زاویه نداشته باشد. مدادی را انتخاب کنید که بتوانید با آن خطوط بلند و بزرگی بکشید. موها را از روی چهره جمع کنید تا گردی آن و مرزهای آن کاملاً مشخص باشد، سرتان را موازی آینه بگیرید، تا حدی از آینه فاصله بگیرید که دستتان به راحتی به آینه برسد ولی کلیت صورت شما نیز در آینه قابل مشاهده باشد. مداد لب را بردارید و خطوط دور صورت خود را با مداد دنبال کنید. وقتی کل صورت تمام شد از آینه فاصله بگیرید و فرمی را که با مداد کشیده‌اید بررسی کنید، این فرم «صورت» شما است.

 حال که اندازه‌ها را گرفته و یادداشت کردید می‌توانید با مقایسه اندازه‌ها فرم چهره خود را به دست آورید.

صورت مثلثی

› مدل ابرو:
در این مدل، فرم چانه باریک و پیشانی پهن دارد و ابروها باید به شکل هشتی دربیایند.

› مدل مو:
مدلی را انتخاب کنید که چتری‌ها حجیم و یک‌طرفه باشند و تا چانه برسد. موهای کوتاه با حجم زیاد برای چهره‌های مثلثی ایده ‏آل هستند. شما می‌توانید یک مدل بلند، تا حدود ترقوه‌ خود و یا حتی پایین‌تر انتخاب کنید. همچنین موهای دم اسبی با موهایی که در اطراف صورت شما پخش شدند را امتحان کنید. توجه داشته باشید از شینیون صاف در پشت موها، که موها را از صورت شما دور می‌کند خودداری کنید.

چگونه فرم صورت خود را تشخیص بدهیمصورت مربع

› مدل ابرو:
فک مربعی شکل ویژگی اصلی این فرم چهره است. ابروی پهن با رنگ تیره تمرکز برفک مربعی شکل را به کل صورت انتقال می‏ دهد و باعث توازن در چهره می‏ شود.

› مدل مو:
مدل موی بلند و صاف با لایه‏ های پله پله که از خط گونه شروع می ‏شوند. موی فر را حتما امتحان کنید. برای شینیون، سعی کنید موهای خود را از صورت دور کنید و مدل صاف دم اسبی یا خرگوشی ببندید (این مدل می ‏تواند باعث خودنمایی کمتر فک شما شود). از برش ‏های یکدست و مدل مو با طول یکنواخت که فک زاویه ‏ای شما را برجسته‏ تر می‏ کند جلوگیری کنید.

چگونه فرم صورت خود را تشخیص بدهیم

صورت گرد

 مدل ابرو:
در این نوع صورت خط پیشانی و چانه گرد است، بنابراین هیچ‌وقت ابرو را نباید به صورت کمانی درآورد. مقداری ابرو را صاف کنید و از پرپشت نگه‌داشتن ابرو پرهیز کنید.

 مدل مو:
موهای بلند و لایه ‏لایه که تا زیر چانه بلند هستند، موی کپ و موهای چتری که روی شانه می‏ افتند. همچنین موی فر یا امواجی که با اتوی مو فر شده اند، شینیون کلاسیک با فرق کنار و چتری های خیلی بلند نیز مناسب فرم صورت گرد می ‏باشد. از موی بلند یکنواخت اجتناب کنید.

صورت گرد

صورت بیضی

› مدل ابرو:
در این فرم چهره ‏ها، مدل ابروی زاویه‏ دار ساده مناسب است. این حالت خیلی نرم و مستقیم، یک منحنی را به وجود می ‏آورد و پهنای این منحنی از بالا به پایین به تدریج باریک می‏ شود.

 مدل مو:
مدل چهره بیضی شکل معمولا می ‏تواند هر نوع مویی را داشته باشد. از مدل‏هایی که ویژگی ‏های چهره شما را زیباتر می‏ کند سبک ‏های شینیون مثل پیچش فرانسوی است.

صورت بیضی

صورت قلبی

›  مدل ابرو:
فرم صورت قلبی شکل با داشتن منحنی ابروها متعادل به نظر می‌رسد. بهترین مدل ابروها برای این فرم چهره مدل هلالی است. قوس گرد ابرو، ظاهری طبیعی ایجاد می‌کند. با این حال باید در نظر داشت ابرویی با قوس بالاتر می‌تواند چهره‌های قلبی شکل را جذاب و دلربا کند.

 مدل مو:
برای کاهش تیزی چانه، چتری‏ های یک طرفه یا چتری صاف تا بالای ابروها بهترین مدل مو است. یک مدل موی کوتاه نیز می ‏تواند انتخاب خوبی باشد. همچنین یک شینیون پیچ‏دار که حجم بیشتری را در قسمت بالای موها دارد امتحان کنید. از موهای خرد شده که به چانه اشاره می‏ کنند خودداری کنید.

صورت قلبی

صورت لوزی

 مدل ابرو:
این فرم صورت مانند فرم مثلثی دارای چانه کوچک و پیشانی پهن است. برای متعادل شدن فرم چهره بهتر است ابروها به شکل هشتی دربیایند.

 مدل مو:
بعضی چتری های پر و صاف و برش هایی که به عرض چانه شما اضافه می‏ کند را امتحان کنید و اگر چتری دارید موها را به شکل دم اسبی یا خرگوشی ببندید. از مدل‏هایی که در آن موهای خود را از وسط باز کنید یا ارتفاع زیادی به بالای سر خود بدهید دوری کنید.

صورت لوزی

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 4.1 / 5. تعداد رای: 11

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دکمه بازگشت به بالا