انواع پروتز سینه و مقایسه آنها

جراحی
5
(1)

انواع پروتز سینه

قبل از اقدام به هرگونه جراحی لازم است اطلاعات کافی درباره آن داشته باشیم تا با آگاهی کامل تصمیم بگیریم. انواع پروتز سینه بر اساس جنس به سه دسته سیلیکونی، سالین (آب نمک) و کامپوزیتی تقسیم بندی می شوند. فرم آن ها به شکل گرد و قطره اشکی می باشد.

انواع پروتز سینه

پروتز سینه اشکی

یکی از انواع پروتز سینه پروتز قطره اشکی که از جنس ژل بهترین و پرطرفدارترین پروتز سینه نسبت به نوع سیلیکونی و سالین می باشد. اگر خواستار افزایش نامحسوس سایز سینه هستید این پروتز گزینه مناسبی برای انتخاب است.

نباید از پروتزهای سیلیکونی برای افرادی که زیر 22 سال سن دارند استفاده کرد. ایمپلنت های پستان حاوی یک پوسته سیلیکونی بیرونی و یک ماده پرکننده هستند. بعضی ایمپلنت های سیلیکونی به صورتی طراحی شده اند که هنگام لمس سینه ها حسی کاملا طبیعی را القا می کنند. اما برخی دیگر از این پروتزها در صورت آسیب دیدن پوسته بیرونی باید فورا از بدن خارج شوند.

آیا عمل پروتز سینه خطرناک است؟

پس از سال ها تحقیق و بررسی مشخص شد که عمل زیبایی پروتز سینه ایمن است و در صورت انتخاب درست نوع پروتز و پزشک جراح ماهر می توان با خاطری آسوده به سایز و اندام ایده آل رسید.

مقایسه پروتز گرد با پروتز قطره اشکی

ایمپلنت های سیلیکونی و آب نمک (سالین) قدیمی بیشتر با فرم گرد تولید می شدند. این امپلنت ها به دلیل گرد بودن در آینده مشکلی برای تغییر زاویه ایجاد نخواهند کرد. زیرا ممکن است پروتز تکان بخورد و اگر فرم آن قطره اشکی باشد در ظاهر سینه هم عدم تقارن بوجود می آورد. برای جلوگیری از چرخش و تکان خوردن ایمپلنت، بعضی پروتزها به گونه ای طراحی شده اند که بافت سینه در اطراف ایمپلنت رشد می کند و مانع حرکت آن ها می شود.

انواع پروتز سینه و مقایسه آنها

مقایسه پروتز سیلیکونی و سالین

هردوی این امپلنت ها پوسته خارجی سیلیکونی دارند و تفاوت آن ها در مواد داخلی می باشد.

  • پروتزهای سیلیکونی با ژل و پروتزهای سالین با محلول آب نمک پر شده اند.
  • در حالت اولیه داخل پروتزهای سالین خالی هستند و به محض اینکه در ناحیه مورد نظر جایگذاری می شود محلول را به داخل آن وارد می کنند.
  • ایمپلنت سالین برای افراد زیر 22 سال نیز کاربرد دارد.
  • ایمپلنت های سیلیکونی آماده هستند و ژل داخل آن ها یک مایع غلیظ و چسبناک مانند چربی بدن انسان می باشد.
  • اگر پروتز سالین دچار پارگی شود مایع آن توسط بدن جذب شده و مشکلی ایجاد نمی کند اما باید پوسته بیرونی آن درآورده شود. پارگی پروتز سیلیکونی بسیار دیر مشخص می شود و با درد همراه است.

عوارض پروتز سینه

  • در گذشته بیشتر عوارض پروتز سینه مرتبط با همین پارگی و نفوذ مواد داخلی ایمپلنت به بافت سینه بود که امروزه این مشکل از مدل های مختلف پروتزهای موجود تا حدودی حذف شده است. به همین دلیل معاینه های دوره ای برای مراقبت از نشتی مواد داخل ایمپلنت بسیار مهم است. این معاینه ها باید سه سال بعد از جراحی شروع شوند و بعد از آن هر دو سال چکاپ انجام گردد. چکاپ بعد از جراحی از عوارض جانبی طولانی مدت نیز پیشگیری می کند.
  • مشکل برخی پروتزها به اندازه برش لازم برای آن ها مرتبط می باشد. زیرا با این حال که فرم و سایز دلخواه را برای فرد به همراه دارند جراح مجبور است برش بیشتری برای جایگذاری آن ها ایجاد کند. در نتیجه جای زخم و بخیه ها بزرگتر می باشد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا