بهترین پماد برای جوش صورت

جوش صورت
4.4
(51)

بهترین پماد برای جوش صورت چیست؟ آیا شما برای درمان و برطرف کردن جوش های صورتتان از پماد خاصی استفاده می کنید؟ بهترین راه برای انتخاب بهترین پماد برای جوش صورت ابتدا آشنایی کامل با این محصولات پوستی است.

محصولات مختلفی به منظور درمان جوش های صورت در بازار موجود هستند که هر یک از این محصولات تاثیرات، فوائد و البته عوارض خاص خود را دارند. برای مثال پماد تتراسایکلین به منظور رفع جوش ها خیلی خوب جواب می دهد. با  این وجود پماد ترتینوئین برای بازسازی و ترمیم پوست بسیار موثر است. در این مطلب به معرفی  بهترین پماد برای جوش صورت می پردازیم.

محصولاتی که به این منظور برای رفع جوش های صورت در نوجوانان به کار می روند. در انواع مختلفی به بازار عرضه می شوند و روی پوست صورت و نحوه عملکردش تاثیر گذار هستند.  

پماد خشک کننده جوش صورت

تتراسایکلین پماد آنتی بیوتیکی مناسبی برای از بین بردن باکتری های پوستی است و مانع ایجاد جوش می شود. بعلاوه این نوع پماد از رشد بیشتر باکتری های بوجود آورنده جوش پیش گیری می کند.  از دیگر خواص تتراسایکلین رفع قرمزی و التهاب جوش هاست.

پماد گیاهی برای جوش صورت

از مهم ترین کاربردهای اینگونه محصولات، رفع جوش سرسیاه و زیر پوستی است. آزلائیک اسید، ماده ایست طبیعی که از دانه های همچون جو، گندم و چاودار ساخته شده است. این ماده خواصی ضد التهابی و ضد میکروبی دارد. محصولی بدون نسخه است که مشکلات پوستی مانند آکنه را از بین می برد.

پماد برای جوش صورت چرب

کرم کنترل کننده چربی پوست، سبولیفت درمالیفت، موجب می شود چربی پوست صورت متعادل شود. همچنین از ایجاد آکنه و جوش جدید جلوگیری می کند و آکنه را درمان می کند. این کرم دارای زینک، سبوکسیل، آسپارلین و اسید سالیسیلیک است. بعلاوه، موجب از بین بردن جوش های سر سفید و سر سیاه می شود.  

نام پمادحاویاثرات استفاده از آن
تتراسایکلین آنتی بیوتیکرفع قرمزی و التهاب جوش ها
آزلائیک اسیددانه های همچون جو، گندم و چاودار ضد التهابی و ضد میکروبی
بنزوئیل پراکسیدماده ضد چربی و ضد آکنهرفع چربی های اضافی
آداپالنرتینوئیدجلوگیری از ایجاد جوش

بهترین پماد برای رفع جوش در نوجوانان

1. بنزوئیل پراکسید

ماده ای ضد چربی و ضد آکنه است و باکتری هایی را که موجب ایجاد آکنه می شوند را از بین می برند. به رفع چربی های اضافی پوست کمک کرده و سلول های مرده پوست را از بین می برند. 

بنزوئیل پراکسید، حدودا 2.5 تا 10 درصد از کل محصولات پوستی بدون نسخه را تشکیل می دهد. عوارض احتمالی این محصولات شامل خشک شدن پوست، پوسته پوسته شدن، سوزش و تحریک پوست است، به خصوص اگر شخص دارای پوست حساسی باشد.

پماد برای جوش صورت

2. آداپالن

این محصول رتینوئیدی است که به باز کردن منافذ پوست و جلوگیری از ایجاد جوش های تازه کمک می کند. این نوع ژل یعنی آداپالن (Differin)  را می توانید با قدرت 0.1 درصد تهیه کنید.

از استفاده این نوع محصولات در نواحی از بدن که دچار بریدگی، بثورات یا آفتاب سوختگی و التهاب پوستی هستند، خودداری کنید. چون در حین استفاده از ژل یک سوزش خفیف ایجاد می کند. از دیگر عوارض آن خشک شدن پوست، پوسته پوسته شدن و التهاب است. به منظور کاهش این نوع علائم از مرطوب کننده غیر روغنی استفاده کنید.

پماد برای جوش صورت

3. اسید سالیسیلیک

برای مقابله با جوش های جدید، اسید سالیسیلیک منافذ پوست را باز می کند. بعضی از این نوع محصولات پوستی درمانی حدود 0.5 الی 2 درصد اسید سالیسیلیک دارند.

از جمله عوارض جانبی این محصول سوزش اندک، تغییر رنگ پوست و تحریک جزئی پوست است.

4. اسید آزلائیک

اسید آزلائیک بهترین محلول برای رفع جوش های صورت است. میزان اندکی خاصیت ضد باکتری دارد. این محلول بدون نسخه و با قدرت 10 درصد در دسترس است. اینگونه محصولات لکه های صورت را برطرف می کنند.

5. نسخه های مصنوعی آلفا هیدروکسی اسیدها

اسید هایی هستند که از میوه هایی مانند نیشکر، شیر و یا قند ساخته می شوند. دو نوع آلفا هیدروکسی اسید وجود دارد که بدون نسخه می توانید آن ها را تهیه کنید. اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک. 

این نوع اسیدها سلول های مرده پوست را از روی پوست برمی دارند. پوست ملتهب را آرام می کنند. از همه مهم تر اینکه آکنه را درمان می کنند. بعلاوه، اسیدهای آلفا هیدروکسی  موجب رشد پوست تازه و صاف تر نسبت به قبل می شوند. این نوع تاثیر به بهتر شدن ظاهر منافذ آکنه و زخم ها هم می انجامد.

بهترین پماد برای جوش صورت، برای استفاده همگان

انواع زیادی وجود دارند که هر یک خواص منحصر به فردی دارند. از بهترین انواع پماد برای جوش صورت به خصوص جوش هایی که چرکی و زیر پوستی هستند، موارد زیر هستند:

ترتینوئین بهترین پماد برای جوش صورت های چرب است. نوعی ژل موضعی است که دارای رتینوئید، از جمله مشتقات ویتامین آ است. این ژل موجب تسریع چرخه زندگی سلول ها، روال ترمیم و بازسازی پوست می شود. به همین دلیل بعد از استفاده از آن و گذشت مدت زمانی کوتاه می توان پوستی جوانتر و سالم داشت. علاوه بر این ها پمادهای ترتینوئین موجب لایه برداری خفیف پوست و از بین رفتن چین و چروک صورت می شوند.

پماد برای جوش صورت

پماد تتراسایکلین

  • این پماد از معروف ترین پماد ها برای درمان جوش صورت است. بیشتر کسانی که از این نوع پماد استفاده می کنند از تاثیر آن روی پوست خود رضایت دارند. تتراسایکلین نوعی آنتی‌بیوتیک به شمار می آید که برای رفع جوش های صورت خیلی مفید و موثر است. ولی استعمال آن برای خانم های باردار و کسانی که سن زیر 12 سال دارند باید با تایید پزشک انجام شود.

تازوراک

  • بهترین پماد برای جوش صورت افرادی است که آکنه دارند. این پماد ضد آکنه حاوی ماده فعالی است. با نام تازاروتن که خودش نوعی رتینوئید است. این ماده با کند کردن رشد بیش از اندازه سلول ها و جلوگیری از تجمع سلول های روی سطح صورت به درمان آکنه کمک خواهد کرد. استفاده از این ژل تنها برای جوش های خفیف یا متوسط  موثر است.
پماد برای جوش صورت

پماد سولفور

  • بهترین پماد برای جوش صورت که دارای گوگرد است و برای درمان جوش های صورت خیلی خوب عمل می کند. این پماد خیلی قوی است. موارد استفاده آن برای جوش های باکتریایی و چرکی است. چون خاصیت ضد میکروبی، ضد قارچی و ضد انگلی دارد برای درمان طیف وسیعی از جوش ها کاربرد دارد.

رتین آ

  • بهترین محلول برای برطرف کردن جوش های صورت و لکه های روی صورت ناشی از جوش هاست که بسیار برای فرد ناراحت کننده اند. به همین دلیل افراد به دنبال درمانی بدون عوارض برای این نوع لکه ها هستند. از دیگر انواع پماد های از بین برنده جوش صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد. هر یک از این پماد ها با توجه به نوع پوست فرد، دلیل ایجاد جوش و شدت آن تجویز می شوند.    

آلترنو رتینوئید

  • برای درمان آکنه استفاده می شود و موجب افزایش چرخش سلولی به منظور ایجاد یکنواختی روی رنگ پوست صورت و برطرف شدن لکه ها می شود.

سایرانواع کرم‌ها برای درمان جوش صورت

  • برای درمان آکنه در نوجوانان از آزلائیک اسید، کلیندامایسین، زینک پیریتیون استفاده می شود.
  • ژل دیفرین آداپالن به منظور درمان آکنه به کار می رود و برای افراد مختلف کاربرد دارد.
  • نوتروژنا اسید سالیسیلیک به رفع آکنه،رفع سلول های مرده پوست صورت، پیشگیری از ایجاد جوش در آینده نیز کمکی موثر می کند.
  • تری فاروتن رتینوئید به منظور درمان آکنه در تمامی نواحی مختلف پوست و آکنه هایی که التهابی هستند، کاربرد دارد.

آیا راه دیگری هم برای درمان سریعتر جوش صورت وجود دارد؟

بله، علاوه بر مواردی که در بالا برای درمان جوش صورت بیان شد. شما می توانید به کلینیک آتریسا مراجعه کنید و از همکاران ما مشاوره بگیرید. تا با راهکارهای بهتر و جدیدتری جوش های صورتتان را درمان کنید.

سوالات متداول:

چرا برخی از افراد با وجود اینکه به ۳۰ سالگی نزدیک شده اند، باز هم دچار آکنه هستند ؟

دلیلی که موجب ایجاد آکنه در افراد بزرگسال می گردد، همان دلیلی است که باعث ایجاد آکنه در نوجوانان می شود.آن هم وجود یکسری از باکتری ها و چربی اضافه روی پوست است.

چرا با وجود شستشوی پوست به دفعات باز هم دچار جوش های سر سیاه می شویم؟

شستشوی زیاد پوست، جوش های سرسیاه را از بین نمی برد. زیرا جوش های سر سیاه ،در زیر پوست و در منافذی که نیمه مسدود اند. تشکیل می شود.

 آیا استفاده از قرص های ضد بارداری، موجب بروز یا کاهش آکنه می شود؟

این قرص ها،می تواند به خانم ها در کنترل و کاهش یافتن آکنه کمک کند. هورمون های موجود در قرص ها، هورمون آندورژن را که موجب فعالیت زیاد غدد چربی پوست می شود.کاهش می دهد.

آیا آرایش کردن سبب بروز آکنه می شود؟

بله. در حقیقت هرچیزی که به پوست خود می زنید می تواند موجب مسدود شدن منافذ پوست شود.

آیا استرس در ایجاد آکنه نقش دارد؟

استرس فاکتوری مؤثر در بوجود آمدن آکنه شناخته نمی شود.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 4.4 / 5. تعداد رای: 51

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 پرسش و پاسخ

    1. سلام وقت بخیر
      متاسفانه ما اجازه تجویز هیچ دارویی را نداریم؛ لذا شما می‌توانید با مشاوره تخصصی با پزشک متخصص پوست مجموعه، این مشکل را برطرف کنید.

  1. سلام مادرم ۶۵ ساله ۲ هفته بدنش جوش قرمززیادمیزنه وخیلی خارش داره حتی دست وپا که گاهاپوست کبود میشه حتی دکترهم رفت خوب نشد
    لطفاراهنمایی که علت چیه؟
    ودرمان ؟ خیلی عذاب میکشه خیلی ناراحتیم??
    ممنون

    1. سلام وقت بخیر
      متاسفانه امکان تشخیص بیماری یا تجویز دارو برای ما وجود ندارد. پیشنهاد می کنیم به پزشکان متخصص پوست و مو آتریسا مراجعه کنید. امیدواریم که مشکلشان برطرف شود

  2. سلام
    من ۱۹ سالمه
    من از پودر موبر نوره استفاده کردم برای اولین بار .قبلا ازپودر موبر تیز بر استفاده می‌کردم.حالا بعد ۵ روز ناحیه کمر.قفسه سینه .خیلی جوش زده باید چیکار کنم.
    صورتم بعد اوین اصلاح صورتم جوش زده هنوز خوب نشدهالان یکسال میشه روی صورتم مونده
    میشه راهنمایی کنید

    1. سلام وقت بخیر
      احتمالا به پودر موبر حساسیت دارید پس استفاده از آن را متوقف کنید. برای رفع جوش حتما به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا