تزریق ژل و هر آنچه که در مورد آن باید بدانید

خدمات زیبایی و جوان سازی
4.5
(24)

√ خلاصه مطالب در زمینه تزریق ژل:

» تزریق ژل

» تزریق ژل (فیلر) چیست؟

» روش تزریق ژل زیبایی چه کاربردهایی دارد؟

» تزریق ژل گونه‌

» تزریق ژل روشی کم عارضه برای کاهش چین و افزایش حجم نواحی صورت یا بدن

» تزریق ژل به زیر چشم

» موارد کاربرد و عدم کاربرد تزریق ژل 

» موارد عدم تزریق ژل

» معرفی انواع ژل تزریقی

» موارد منع برای تزریق ژل

» مراقبت بعد از تزریق ژل

تزریق ژل

» تزریق ژل

یکی از اولین نشانه‌های پیری، از دست رفتن حجم پوست صورت و بدن و ایجاد چین و چروک می‌باشد. از بین بردن این خطوط و بازگرداندن حجم ازدست‌ رفته‌  پوست و توپر کردن دوباره‌ی آن، از طریق روش بدون جراحی و تزریق ژل میسر است.

› اگر می‌خواهید شکل صورت شما به حالت قبل برگشته و یا از میزان خطوط و چین و چروک‌ها بکاهید، تزریق ژل می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد.

» تزریق ژل (فیلر) چیست؟

تزریق ژل یا فیلر یک گزینه‌ درمانی بدون جراحی برای مبارزه با اثرات پیری بر روی صورت می‌باشد. ژل‌های تزریقی طراحی‌ شده‌اند تا ناحیه‌های تورفته را برجسته کرده، درون خطوط و چین و چروک‌ها را پرکرده و به صورت حالت دهند. هیالورونیک اسید یک ماده‌ی طبیعی است که در بدن انسان یافت می‌شود. بدن انسان با گذشت زمان به‌طور طبیعی، ژل تزریق‌شده را متابولیزه و جذب می‌کند بنابراین استفاده از این روش ایمن و بی‌خطر بوده و می‌توان آن را برای همه‌ی انواع پوست در خانم‌ها و آقایان به کار برد..

تزریق ژل

» روش تزریق ژل زیبایی چه کاربردهایی دارد؟

زاویه سازی فک
فرم ‏دهی لب، گونه و چانه
› از بین بردن چین و چروک و خطوط ریز
 بهبود گود افتادگی و تا حدی تیرگی زیر چشم
 بهبود خط خنده، چین‏ و چروک ‏های عمیق اطراف لب

از بین بردن چین و چروک و خطوط ریز با تزریق ژل

• همه‌ی انواع چین و چروک‌های صورت را می‌توان به کمک ژل‌های تزریقی از بین برد. جای جوش، خطوط خنده، خطوط اخم، خطوط روی لب‌ها و اطراف دهان را می‌توان با موفقیت و به‌طور موقتی با استفاده از ژل‌های تزریقی از بین برد. به‌علاوه حالت لب‌ها را می‌توان بهبود بخشیده و آن‌ها را برجسته‌تر کرد. تزریق ژل یک روش درمانی بی‌خطر است که اهمیت زیاد آن برای استفاده در بخش پایینی صورت می‌باشد.

بهبود حالت لب‌ها با تزریق ژل

• تزریق ژل برای بهبود حالت لب‌ها و ایجاد ظاهری توپر ولی طبیعی در آن‌ها استفاده می‌شود. با افزایش سن، لب‌ها لاغر و باریک شده و خطوط عمودی در اطراف آن‌ها ایجاد می‌شوند که یک نشانه‌ی آشکار پیری می‌باشند. لب‌های توپر و برجسته ظاهری جوان و شاداب را در فرد ایجاد می‌کنند درحالی‌که داشتن لب‌های لاغر و باریک ظاهر صورت را پیر و پژمرده نشان می‌دهد..

تزریق ژل

» تزریق ژل گونه‌

• این روش درمانی برای بهبود ظاهر و بازگرداندن توازن به اجزای صورت بدون قرار گرفتن تحت عمل جراحی بسیار کارآمد است. در روش تزریق ژل، ترکیبی از بوتاکس و فیلر مورد استفاده قرار گرفته که به وسیله‌ی آن، به گونه‌ها فرم داده می‌شود.

» تزریق ژل روشی کم عارضه برای کاهش چین و افزایش حجم نواحی صورت یا بدن

• برای کاهش چین ‏های عمیق ایجاد شده روی پوست و افزایش حجم در نواحی مورد نیاز صورت یا بدن می‏ توان از تزریق مواد پرکننده مختلف مانند اسید هیالورونیک، کلاژن، چربی، کلسیم هیدروکسی آپاتایت و … استفاده کرد. این مواد کم عارضه‏ هستند و اغلب با بدن سازگار هستند. فیلرها با حجم و غلظت متفاوت (بنا بر تشخیص پزشک معالج) درون سرنگ ‏های آماده قرار گرفته و پس از بی‏ حسی موضعی در ناحیه ‏ی مورد نظر تزریق می‏ گردند.

تزریق ژل به زیر چشم» تزریق ژل به زیر چشم

اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در فیلرهای پوستی استفاده می ‏شود. این ماده می ‏تواند حجم از دست رفته و گودی زیر چشم ‏ها را پر کند. اثر تزریق 6 تا 9 ماه باقی می‏ ماند. اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن تولید می ‏شود. تزریق این ماده به زیر چشم ‏ها باعث جوان و شاداب شدن چهره می ‏گردد.

› مزایای تزریق ژل زیر چشم

تزریق ژل باعث بهبود عوامل مختلفی در زیر چشم ‏ها مانند سیاهی و چین‏ و چروک می‏ شود. سیاهی زیر چشم بر اثر کم خوابی، خستگی، کمبود آب بدن و دلایل مختلف به وجود می ‏آید. همچنین با افزایش سن تولید سلول‏ های پوستی جدید کاهش می‏ یابد و باعث نازک شدن پوست زیر چشم می ‏شود. در نتیجه عروق خونی زیر پوست قابل مشاهده می شوند. به مرور زمان کاهش کلاژن منجر به ایجاد چین و چروک های پوست صورت می گردد.

عملکرد اسید هیالورونیک در تزریق ژل چگونه است؟

• اسید هیالورونیک با بازسازی حجم زیر چشم ها، به طور موقت باعث بهبود خطوط ظریف و چین و چروک می شود.

› نتیجه گیری بهتر در درمان چین و چروک ها

• برای نتیجه گیری بهتر در درمان چین و چروک ها بعد از تزریق ژل از بوتاکس هم استفاده کنید.

آیا تزریق ژل در درمان لک تاثیر دارد؟

• تزریق ژل لک ها را درمان نمی کند. اگر سیاهی زیر چشم هایپرپیگمنتاسیون (تغییر رنگ پوست) باشد با تزریق ژل بهبود نمی یابد. باید در این رابطه با پزشک متخصص مشاوره کنید تا از درمان های دیگری استفاده کنید.

» موارد کاربرد و عدم کاربرد تزریق ژل :

› موارد کاربرد تزریق ژل :

1- برجسته کردن لب‌های نازک
2- پر کردن نواحی لاغر صورت
3- صاف کردن چین و چروک‌های صورت
4- بهبود ظاهر جای زخم‌ها

› موارد عدم تزریق ژل :

در روند پیری تزریق فیلر اثری نخواهد شد. اگر به دنبال تغییر یکی از عناصر صورت خود هستید می‌توانید اعمال جراحی مانند لیفت صورت، ابرو و لیفت چشم را در نظر بگیرید.

› روش‌های جوان‌سازی بدون جراحی نمی‌توانند نتایج اعمال جراحی را ایجاد کنند ولی می‌توانند زمان نیاز به عمل لیفت صورت را به تعویق بیندازند.

» معرفی انواع ژل تزریقی

• از سه نوع مواد اولیه در تولید ژل‌ها استفاده می‌شود: کلاژن، هیالورونیک اسید و مواد حامل شامل میکروسفر های یک ماده‌ی سازگار دیگر (مانند پلی متیل متاکریلات یا PMMA ). قبل از تصمیم‌گیری در مورد بهترین روش مناسب برای شما، با پزشک خود مشورت کنید.

» محصولات دارای هیالورونیک اسید ازجمله پراستفاده‌ترین ژل‌های تزریقی در دنیا می‌باشند. اثرات ژل‌های حاوی هیالورونیک اسید به مدت ۶ ماه تا یک سال و حتی بیشتر باقی می‌مانند. البته این ماندگاری به عواملی مانند عوامل زیر وابسته است:

  1. سن پوست.
  2. شدت آثار پیری و اندازه‌ی منطقه‌ی مورد درمان.
  3. نوع ژل تزریقی مورد استفاده.

» از جمله عوارض تزریق ژل می توان به موارد: تورم ، قرمزی ، کبودی ، درد ، ناقرینگی ، نمای دانه تسبیحی (گلوله شدن) ، حساسیت ، عوارض عروقی و نکروز اشاره کرد..

تزریق ژل

» موارد منع برای تزریق ژل

 افرادی که حساسیت به ژل یا داروی بی‏ حسی دارند.
› کسانـی که دارای عفـونت فعال در ناحیه ‏ی تزریق می ‏باشند.

» مراقبت بعد از تزریق ژل

› تا 24 ساعت از حرکات شدید و یا فشار روی ناحیه تزریق‎شده پرهیز کنید.
› تا 2 روز بعد از تزریق ژل، استفاده از کمپرس سرد صورت باعث تسریع از بین رفتن کبودی و تورم می ‏شود.
تا 72 ساعت از قرار گرفتن در گرما و نور شدید آفتاب خودداری کنید.
› تا یک هفته از خوابیدن روی صورت پرهیز کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 4.5 / 5. تعداد رای: 24

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 پرسش و پاسخ

    1. سلام وقت بخیر
      هزینه تزریق ژل آقایان، بستگی به نوع برند و میزان ژلی که تزریق می کنند دارد، که معمولا نسبت به خانم ها فیلر کمتری مورد استفاده قرار می گیرد.

    1. سلام وقت بخیر

      خوشحالیم که مطالب ما براتون مفید واقع شده و ممنون از حسن توجهتون.

دکمه بازگشت به بالا