تفاوت سلولیت با ترک‏ های پوستی

پوست و زیبایی
4.4
(5)

در این مقاله به تفاوت سلولیت با ترک های پوستی خواهیم پرداخت که تفاوت آنها چیست ؟ آیا با وجود تفاوت های ظاهری در آنها راه های درمانی متفاوتی دارند؟

چه کسانی دچارسلولیت یا ترک‏ های پوستی می شوند؟

تقریبا تمام مردم جهان دچار یکی از علائم سلولیت یا ترک های پوستی هستند. طبق تحقیقات انجام شده 90 درصد از بانوان دارای سلولیت و 80 درصد دارای ترک های پوستی می باشند. این مشکلات پوستی حتی به سراغ بازیگران معروف جهان نیز رفته است. هردوی این عوارض باعث کاهش اعتماد به نفس فرد می شوند ولی درمان های متفاوتی برای هریک وجود دارد.

تفاوت سلولیت با ترک‏ های پوستی

تفاوت سلولیت با ترک‏ های پوستی بر اساس دلایل ایجاد آنها

دلایل ایجاد ترک های پوستی

ترک های پوستی هنگامی تشکیل می شوند که پوست می خواهد با سایز و اندازه بدن مطابقت پیدا کند. رشد اندام های بدن سریع تر از رشد پوست می باشد بنابراین در زمان رشد پوست کشیده و کلاژن ها شکسته می شوند و ترک ها ظاهر می گردند.

تفاوت سلولیت با ترک‏ های پوستی

دلایل ایجاد سلولیت

سلولیت در لایه های چربی بین پوست و عضلات ایجاد می شود. هنگامی که تعداد سلول های چربی افزایش می یابد به پوست و عضلات فشار وارد می کنند. به همین علت موجب ایجاد سطح ناهمواری می گردند. سلولیت به پوست پرتقالی نیز معروف است و خیلی از متخصصان آن را به برگ های کلم شباهت می دهند.

تفاوت سلولیت با ترک‏ های پوستی

تفاوت سلولیت با ترک‏ های پوستی بر اساس علائم آنها

علائم ترک های پوستی

ترک های پوستی در ابتدا به رنگ های قرمز و بنفش ظاهر می شوند و سپس با گذشت زمان تبدیل به خطوط سفید و نقره ای رنگ می گردند. بهترین فرصت برای درمان و جلوگیری از پیشرفت ترک های پوستی زمانی است که به رنگ قرمز و بنفش هستند.

ترک های پوستی بیشتر در نواحی داخل ران، کمر، زیربغل، شکم، سینه و باسن بوجود می آیند. علت شایع بروز ترک های پوستی اضافه وزن، بارداری، تغییرات هورمونی و بدنسازی می باشد.

علائم سلولیت چیست و در چه نواحی تشکیل می شود؟

سلولیت در نواحی بالای ران، باسن، پهلو و شکم بوجود می آید. همچنین بر اثر اضافه وزن، کم تحرکی، مصرف برخی داروها، استرس و ژنتیک بروز می کند. گاهی اوقات این عارضه در حالت عادی قابل مشاهده است اما در بعضی موارد باید با دست پوست را جمع کرد تا میزان آن ها قابل تشخیص باشد. الکل، سیگار و لباس های خیلی تنگ به تشدید علائم آن دامن می زنند.

تفاوت ظاهری بین سلولیت وترک های پوستی

معمولا هردوی این مشکلات پوستی در نواحی مشخصی از بدن ایجاد می شوند و ممکن است افراد همزمان دارای سلولیت و ترک پوستی باشند. از نظر ظاهری ترک های پوستی قابل تحمل تر از سلولیت ها هستند.

تفاوت سلولیت با ترک‏ های پوستی

درمان سلولیت و ترک‏ های پوستی

درمانی برای رفع کامل سلولیت و ترک های پوستی وجود ندارد. درمان های پیشرفته می توانند تا حد زیادی میزان آن ها را کاهش دهد و از گسترش آن ها جلوگیری کند. بعد از استفاده از درمان های لیزری و دستگاه های لاغری غیرتهاجمی می توانید برای نواحی مورد نظر از روغن ها و پمادهایی که حاوی ویتامین E و رتینول هستند نیز مصرف کنید.

کاهش وزن با کاهش سلولیت ارتباط مستقیم دارد. روزانه آب کافی بنوشید. هیدراته نگه داشتن بدن به بهبود کیفیت بافت پوست کمک می کند. راه های درمانی برای هریک از این مشکلات پوستی منجر به بهبودی دیگری نیز می گردد.
از دیگر راهکارهایی که به شما کمک می کند تا این علائم را کاهش دهید رقصیدن، پیاده روی، شنا و ماساژ می باشد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 4.4 / 5. تعداد رای: 5

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دکمه بازگشت به بالا