جلوگیری از کرونا در کلینیک های زیبایی و مراکز درمانی

سلامتی وتندرستی
0
(0)

در این مقاله ما به بررسی جلوگیری از کرونا در کلینیک های زیبایی و مراکز درمانی خواهیم پرداخت.

به طور کلی مراکزی که محل تجمع عموم هستند و رفت و آمد بسیاری دارند باید مراقبت های ویژه ای در شرایط حساس کنونی داشته باشند. این مراقبت ها تنها شامل پاکسازی محیط نمی باشد بلکه باید ساختاری فراهم کرد که کارکنان و مراجعه کنندگان در امنیت باشند.

جلوگیری از کرونا توسط پرسنل

جلوگیری از کرونا توسط پرسنل

اطلاع رسانی صحیح و دقیق به تمامی کارکنان در رابطه با جدی گرفتن مساله شیوع کرونا و رعایت بهداشت فردی مانند شستشوی مرتب دست ها، استفاده از ماسک و دستکش در حین کار و تعویض مرتب آن ها قدم اصلی برای شروع و جلوگیری از کرونا می باشد. سپس باید متذکر شد که در صورت احساس هرگونه سرماخوردگی و یا مشاهده علائم دیگر بلافاصله گزارش داده و محیط کلینیک را ترک کند و تا زمان بهبودی کامل و اطمینان از سلامتی خود در مرخصی بماند. این فرآیند به حفظ سلامتی همکاران و مراجعه کنندگان کمک می کند. روزانه اطلاعات خود را با رسانه های معتبر و سازمان بهداشت جهانی مطابقت دهید.

جلوگیری از شیوع کرونا ویروس توسط مراجعه کنندگان

جلوگیری از شیوع کرونا ویروس توسط مراجعه کنندگان

مراقبت و بررسی سالم و ایمن بودن مراجعه کنندگان نکته مهمی است که حتما باید به آن توجه کرد. قرار دادن تجهیزات مصرفی و محافظتی مانند مایع ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش حس اعتماد و اطمینان را بین افراد افزایش داده و از نگرانی و ترس حضور در کلینیک می کاهد. ارتباط محافظت شده بین کارکنان و مشتری سلامتی هردو طرف ارتباط را تضمین می کند. امیدوار هستیم مراجعه کنندگانی که احساس سرماخوردگی دارند و یا مشاهده علائم دیگر در خانه بمانند و از حضور در مراکز عمومی و کلینیک های زیبایی خودداری کنند و وقت رزرو شده خود را به بعد از بهبودی کامل انتقال دهند.

ضد عفونی و استریل محیط کلینیک

ضدعفونی و استریل کردن محیط کلینیک به صورت روزانه و ساعتی باید انجام شود.

ضد عفونی و استریل محیط کلینیک

نحوه ضد عفونی و استریل محیط کلینیک آتریسا

ما در کلینیک آتریسا برای جلوگیری از کرونا و سایر بیماری های واگیر دار و عفونی، از روش استریل کردن محیط پذیرش و اتاق های لیزر با استفاده از دستگاه UV ( اشعه ماورای بنفش) بیمارستانی اقدام به پاکسازی محیط می کنیم. این دستگاه ویروس، باکتری و میکروب ها را به وسیله جذب نور توسط خودشان غیرفعال  می نماید. به همین دلیل تمامی سلول های زنده که در معرض این اشعه قرار می گیرند صدمه دیده و نابود می شوند.

همچنین برای جلوگیری از شیوع کرونا بیشترین نواحی در معرض آلودگی مانند دستگیره های در، صندلی های سالن انتظار، رو تختی ها و کانتر صندوق پذیرش مناطقی هستند که مدام باید تعویض و یا با مایعات ضدعفونی کننده تمیز شوند. مایعات ضدعفونی کننده شامل آب-الکل طبی و آب-وایتکس می شود که روی تمامی سطوح اسپری می گردد.

مزایای استریل محیط با دستگاه استریل UV

دستگاه استریل UV تمام سطوح، فضا و حتی مایعات را ضدعفونی می کند. در چنین شرایطی که همه ما در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار داریم بهترین روش پاکسازی مراکز بهداشتی و درمانی استفاده از اشعه ماورای بنفش است. این دستگاه قابلیت زمان بندی دارد. هرشب پس از تعطیلی کلینیک و خروج تمامی افراد و کارکنان دستگاه روشن می شود و فضای داخلی پذیرش، اتاق های لیزر، اتاق های عمل و مطب پزشکان استریل می گردد. اشعه مستقیم UV برای انسان خطرناک است و هنگام روشن بودن دستگاه نباید در معرض نور آن قرار گرفت. این تکنیک برای فراهم آوردن آرامش کارکنان و مراجعه کنندگان انجام می شود.

رعایت نکات بهداشتی توسط همه افراد

در نهایت همدلی و کمک رسانی به یکدیگرباعث جلوگیری از شیوع کرونا و مانع پیشرفت روز افزون این بیماری می گردد. بدون استرس و نگرانی با رعایت تمامی نکات توصیه شده از سلامت خانواده خود و افراد جامعه محافظت می کنیم. فاصله یک و نیم متری از هر فرد را رعایت کنیم و هنگام پرداخت از کارت های عابربانک به جای پول نقد استفاده نمایید. سعی کنید کمترین تماس فیزیکی با سطوح غیرضروری داشته باشید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد رای: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دکمه بازگشت به بالا