روش های زیبایی و جوانسازی پوست گردن

پوست و زیبایی
4.3
(4)

جوانسازی پوست گردن از اهمیت ویژه ایی برخوردار است اما اکثر افرادی که از پوست صورت خود محافظت می کنند پوست ناحیه گردن را فراموش می نمایند. به جز پوست صورت باید به نواحی دیگری مانند پوست دست و گردن نیز توجه کنید. چین و چروک هایی که در گردن ایجاد می شوند سن فرد را از آن عددی که هست بالاتر نشان می دهد. نکات بسیاری برای مراقبت از پوست گردن وجود دارد که در ادامه برای شما ذکر می کنیم.

جوانسازی پوست گردن

بهترین سن برای زیبایی و جوانسازی پوست گردن

مراقبت از پوست گردن را از هر زمانی شروع کنید تاثیرگذار خواهد بود حتی بهتر است در سنین جوانی باشد. با این حال اگر فکر می کنید که شاید دیر شده است اصلا اینطور نیست به محض شروع مراقبت ها تغییرات را مشاهده خواهید کرد.

استفاده از مرطوب کننده و ضدآفتاب

مرطوب کننده دست و صورت خود را برای ناحیه گردن نیز استفاده نمایید. پوست گردن نیز مانند دیگر نواحی بدن به دلیل کمبود رطوبت و کلاژن خشک شده و چروک بر می دارد. در نتیجه بهترین روش برای آب رسانی استفاده از کرم مرطوب کننده می باشد. همین عملکرد را باید با کرم ضدآفتاب نیز انجام دهید.

علاوه بر کرم مرطوب کننده و ضدآفتاب محصولات زیادی تنها برای درمان و جوانسازی پوست گردن در داروخانه ها وجود دارد. ترکیبات این محصولات به طوری انتخاب می شوند که پوست را در برابر آسیب های محیطی مقاوم و تقویت کنند.

تاثیر ورزش بر زیبایی و جوانسازی پوست گردن

ورزش مداوم عضلات گردن باعث بهبود گردش خون می شود و در محکم شدن بافت این ناحیه تاثیرگذار خواهد بود. با توجه به درمان های خانگی و استفاده از گیاهانی مانند آلوئه ورا و روغن های طبیعی ممکن است گاهی در طولانی مدت نتیجه دلخواهی بدست نیاید و تصمیم به انجام روش های پزشکی بگیرید.

نحوه انجام ورزش های تقویت کننده عضلات صورت و گردن :

یک دست را روی پیشانی خود قرار دهید. سر خود را به سمت دست فشار دهید. به مدت 10 ثانیه این فشار را نگه دارید. این کار را با قفل کردن دو دست در پشت سر نیز انجام دهید. سپس صاف بنشینید. سر را به سمت سقف بالا ببرید. در حالی که دهان بسته است حرکات جویدن را انجام دهید. به مدت 20 ثانیه این کار را تکرار نمایید.

جوانسازی پوست گردن

استفاده از روش های پزشکی

در مورد درمان های پزشکی باید به نکات مختلفی توجه کنید.

تزریق بوتاکس برای جوانسازی پوست گردن

اولین مرحله برای جوانسازی پوست گردن و خلاصی از خطوط روی گردن تزریق بوتاکس می باشد. تاثیر بوتاکس 4 الی 6 ماه دوام دارد.

استفاده از روش اولتراپی

اما اگر طرفدار تزریق نیستید باید از دستگاه هایی که امواج فراصوت با شدت و تمرکز بالا دارند (اولتراپی) استفاده کنید. این امواج موجب سفت شدن پوست و تولید کلاژن می گردند. استفاده از دستگاه هایی مانند اولتراپی زخمی ایجاد نمی کنند. با این حال تنها دو بار در سال  می توان از این روش بهرمند شوید.

استفاده از لیزر

دستگاه های لیزری که به لیفت پوست گردن کمک می کنند نیز تا 6 ماه ماندگاری دارند و به طور مداوم باید تحت درمان قرار بگیرید.

جوانسازی پوست گردن با استفاده ازروش های تهاجمی و جراحی

روش های تهاجمی و جراحی برای افرادی توصیه می شود که پوست گردن آن ها کاملا شل، چروکیده و افتاده شده است. در این مرحله زمانی عضلات گردن ضعیف می شود و قابلیت کشسانی خود را از دست می دهد. جراحی لیفت گردن علائم قابل مشاهده پیری در فک و گردن را بهبود می بخشد. این جراحی مزیت های متفاوتی از قبیل جوانسازی، افزایش اعتماد به نفس، حذف چربی اضافه غبغب، کشیدن پوست، از بین رفتن افتادگی پوست و چین و چروک ها دارد.

انواع جراحی زیبایی گردن

جراحی زیبایی گردن با اهداف متفاوتی مانند از بین بردن پوست اضافی (سرویکوپلاستی) و سفت کردن عضلات گردن (پلاتیزماپلاستی) انجام می گیرد. در بعضی موارد هردو روش در یک عمل انجام می شود. با توجه به برش هایی که ایجاد می شود احتمال باقی ماندن جای بخیه در زیر چانه و یا پشت گردن وجود دارد. زمان بهبودی بعد از جراحی معمولا دو هفته می باشد و پس از آن می توانید به فعالیت های روزانه خود بپردازید. تورم، کبودی و قرمزی از عوارضی هستند که به مرور زمان بهبود می یابند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 4.3 / 5. تعداد رای: 4

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دکمه بازگشت به بالا