نحوه خوابیدن بعد از ابدومینوپلاستی

جراحی
4.7
(93)

ابدومینوپلاستی بهترین روش برای جمع شدن پوست شکم می باشد. پوست این ناحیه به راحتی با ورزش و رژیم غذایی برطرف نمی شود. طبیعی است که بلافاصله بعد از عمل ابدومینوپلاستی حالت نشستن، ایستادن و حتی دراز کشیدن برای فرد سخت می شود بنابراین نحوه خوابیدن بعد از ابدومینوپلاستی نیز باید به شکل خاصی رعایت شود،در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم.

نحوه خوابیدن بعد از ابدومینوپلاستی

تاثیر خوابیدن بعد از ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی مزایای بسیاری دارد. این عمل باعث افزایش اعتماد به نفس در فرد می شود چون ناحیه شکمی فرم بهتری می گیرد. اما چون بافت زیادی از این ناحیه حذف می شود، رعایت مراقبت های ضروری بعد از آن بسیار حیاتی است. برای بهبودی سریع به خواب کافی نیاز دارید. در حین خواب بدن به ترمیم بافت زخمی می پردازد. در نهایت نحوه خوابیدن بر کیفیت نتیجه جراحی تاثیر گذار است. دراز کشیدن در وضعیت نامناسب نتیجه جراحی و بهبودی شما را به خطر می اندازد.

نحوه صحیح خوابیدن بعد از ابدومینوپلاستی

دراز کشیدن طاق باز به صورت کاملا افقی باعث کشیدگی شکم می شود و به بخیه ها و جای عمل فشار وارد می کند. بنابراین پزشکان توصیه می کنند که هنگام خواب، بدن کمی رو به بالا خمیده باشد. برای این کار باید از دو بالشت بزرگ و راحت استفاده کنید. حواستان باشد که زاویه ایجاد شده موجب کشش یا جمع شدن پوست در ناحیه شکمی نشود.

برای اینکه از غلت زدن در خواب جلوگیری شود باید از دو بالشت برای کنار پهلوها استفاده کنید تا مانع از حرکت شما شوند. در نهایت این وضعیت به شما امکان استراحت و بهبودی را می دهد و از بروز عوارض احتمالی پیشگیری می کند. حتما جایگاه بالشت ها را تنظیم کنید تا در طول شب جابجا نشوند و برای شما مشکل ایجاد کنند. در صورتی که بتوانید یک بالشت زیر پاهایتان بگذارید تا بدن به شکل V دربیاید.

چه مدت باید شرایط خاص خوابیدن بعد از ابدومینوپلاستی را رعایت کرد؟

مدت زمان رعایت وضعیت خاص خوابیدن کاملا به نوع ابدومینوپلاستی شما بستگی دارد. در بعضی موارد جراح یک برش کامل در ناحیه زیر شکم و بالای لگن ایجاد می کند. هرچه برش بزرگتر باشد مدت زمان بیشتری برای رعایت مراقبت ها نیاز است. در هر صورت سه تا چهار هفته باید در این شرایط استراحت کنید. برای داشتن یک خواب راحت حتما از قرص های مسکن و ضد درد مصرف کنید.

نحوه انجام حرکات روزمره بعد از جراحی ابدومینوپلاستی

بعد از دراز کشیدن و خوابیدن مهم ترین نکته ای که باید حواستان باشد نحوه ایستادن و نشستن است. هرگونه حرکتی نیازمند توجه به ناحیه جراحی می باشد. برای اینکه دراز بکشید ابتدا زانوهای خود را روی لبه تخت بگذارید بعد به حالت نشسته برگردید. برای برخواستن از تخت می توانید به پهلو برگردید و سپس بلند شوید. وزن خود را بر روی دست ها بیندازید. در هر صورت حالت خمیده بدن را حفظ کنید.

در صورت الزام پوشش گن مخصوص حتما آن را در زمان خواب نیز به تن داشته باشید.

برای اینکه بعد از عمل با این وضعیت آشنا باشید و بدن خود را عادت دهید بهتر است یک هفته قبل از عمل این نکات را در هنگام خوابیدن و بلند شدن رعایت کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 4.7 / 5. تعداد رای: 93

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 پرسش و پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من عمل ابدو کردم نافم کج هست چی یعنی به طرف راست گذاشته شده و درست وسط نیست من چیکار کنم دکتر برم می‌تونه کاری کنه ؟و الان ۶هفته است عمل شدم فعلا راحت نمیتونم بگردم خونه چه برسه برم بیرون

  2. متشکر از توضیحات شما . هم در مورد نحوه ی خوابیدن و طول مدت آن و هم بدلیل توضیح در باره ی شکم بند حتی موقع خواب ‌ میترسیدم اشتباه رفتار کنم

دکمه بازگشت به بالا