راههای داشتن ناخن‏ های سالم و زیبا

پوست و زیبایی
5
(3)

√ خلاصه مطالب در مورد راه های داشتن ناخن‏ های سالم و زیبا:
» داشتن ناخن ‏هایی سالم، محکم و بلند رویا نیست.
» 
مرطوب نگه داشتن ناخن به سلامت آن کمک می کند.
» 
استون باعث خشک شدن ناخن می شود!
»
شامپو بر سلامتی ناخن شما تاثیر می گذارد
» 
کاشت ناخن باعث عفونت‏ و آسیب به آن می شود.
»  ناخن ها در مورد سلامتی شما چه می گویند؟

راههای داشتن ناخن‏ های سالم و زیبا» داشتن ناخن ‏هایی سالم، محکم و بلند رویا نیست.

› همانند رسیدگی به پوست و مو، ناخن ها نیز باید مدام چک شوند.کارشناسان برای داشتن ناخن‏ هایی سالم، محکم و زیبا توصیه‏ های مهمی را ارائه می ‏کنند.

پوست اطراف و روی ناخن ‏ها را دستکاری نکنید. این پوست آنها را از ابتلا به قارچ و باکتری محافظت می‏ کند. بریدن پوست باعث قرمز و متورم شدن سر انگشتان می‏ شود و ناخن‏ ها عفونت می‏ کنند.

» مرطوب نگه داشتن ناخن به سلامت آن کمک می کند.

› ناخن‏ ها را مرطوب نگه دارید. زیرا مرطوب بودن به رشد آنها کمک خواهد کرد و از شکستن‏ شان جلوگیری می‏ کند. روغن‏ های طبیعی رطوبت رسان مناسبی برای ناخن ‏ها هستند. این کار برای افرادی که ناخن‏ های خود را می‏ جوند نیز باعث ترک عادت می‏ شود.

از مکمل ‏های دارای بیوتین استفاده کنید. محققان دریافتند که مکمل‏ های بیوتین (عضو خانواده ویتامین B) ضخامت ناخن را افزایش داده و از تجزیه و شکستن آن‏ها جلوگیری می ‏کنند.

» استون باعث خشک شدن ناخن می شود!

• برای پاک کردن لاک از استون استفاده نکنید. بارها و بارها ثابت شده که استون باعث خشک و شکننده شدن ناخن ‏ها می‏ گردد.

›  مواد شوینده بسیار مخرب هستند. هنگام شستشو و استفاده از مواد شوینده حتما دستکش به دست کنید. به طور معمول شستشوی زیاد دست با آب موجب ویران شدن ناخن‏ ها می‏ شود.

راههای داشتن ناخن‏ های سالم و زیبا» شامپو بر سلامتی ناخن شما تاثیر می گذارد:

گاهی ممکن است نوع شامپو بر ناخن ‏ها تاثیر بگذارد. اکثر افراد می‏ دانند که شامپوی مناسب موهای خود را استفاده کنند، اما نمی ‏دانند که تماس مستقیم شامپو با دست می ‏تواند مشکلات دیگری ایجاد کند. اگر ناخن‏ های شما بسیار خشک باشند و از شامپو و صابونی استفاده کنید که چربی و روغن را از بین ببرد، احتمال دارد که آن‏ها شکسته شوند.

» کاشت ناخن باعث عفونت‏ و آسیب به آن می شود.

  کاشت ناخن به ناخن‏ های طبیعی شما آسیب جدی وارد می‏ کند. کاشت باعث عفونت‏ های قارچی و حتی باکتریایی می‏ شود و به آسیب دائمی آنها منجر می‏ گردد.

حواستان به ناخن ‏های پا باشد. تمامی مراقبت‏ هایی که برای ناخن‏ های دست‏ به کار می‏ برید برای ناخن‏ های پا نیز رعایت کنید. زیرا آن‏ها بیشتر در معرض قارچ و باکتری قرار دارد چون همواره در ناحیه تاریک و مرطوب کفش قرار دارند.

»  ناخن ها در مورد سلامتی شما چه می گویند؟

رنگ ناخن‏ هایتان را چک کنید. اگر رنگ ناخن ها سفیدباشد  مربوط به وضعیت کبد است،  نیمه صورتی و متمایل به سفید باشد نشانه بیماری کلیوی می باشد. رنگ زرد، ضخیم شدن و کاهش سرعت رشد  و ممکن است به مشکلات ریوی و یا دیابت ارتباط داشته باشد. محققان بررسی کردند که اولین نشانه ‏های پوکی استخوان در ناخن ‏ها دیده می‏ شود.

› ناخن ‏ها را مرتبا کوتاه کنید. اصلاح آن‏ها به سلامتی آن‏ها کمک می ‏کند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای: 3

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دکمه بازگشت به بالا