دستگاه لیزر سایناشور چیست؟ | کاربرد و مزایا

خدمات لیزر موهای زائد
4.4
(63)

با افزایش تقاضا برای انجام روش های از بین بردن موهای زائد، تعداد دستگاه های لیزر نیز به شدت افزایش یافته است. اگر شما نیز به دنبال انجام لیزر موهای زائد هستید، طبیعی است که خواستار انجام لیزر با بهترین و موثرترین دستگاهی باشید که عدم بازگشت مو را تضمین می کند. دستگاه لیزر سایناشور دارای این مزایا هست که در ایران دارای محبوبیت بالایی است. ما در این مقاله از کلینیک آتریسا می خواهیم به شما دستگاه سایناشور و مزایای آن را معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

دستگاه لیزر سایناشور

در مورد لیزر سایناشور بیشتر بدانیم:

  • دستگاه لیزر موهای زائد سایناشور یک برند آمریکایی، مورد تایید FDA و بزرگترین تولید کننده لیزر جهان است.
  • این برند، فعالیت خود را از سال 1991 آغاز کرد.
  • این شرکت معتبر در ایالات متحده دارای 37 دستگاه اختراعی در راستای تکنولوژی ‏های لیزر جامد و مایع است.
  • بیش از 60 کشور در سراسر جهان از تجهیزات این کمپانی بهره می‏ برند.
  • دستگاه های مختلف در زمینه رفع موهای زائد، جوانسازی غیر تهاجمی، رفع لکه های پوستی، رفع تتوهای تیره و رنگی تولید کرده است.

انواع دستگاه لیزر موهای زائد سایناشور

  1. مدل آپوجی پلاس +Apogee، دارای طول موج الکساندرایت
  2. مدل الیت پلاس +Elite، دارای طول موج الکساندرایت و Nd:YAG

دیگر دستگاه های کمپانی cynosure

  • Icon (برای جوانسازی)
  • MedLite (برای رفع تتو و لک)
  • SculpSure (برای لاغری)

دستگاه لیزر سایناشور برای مصارف متنوعی به کار می‏ رود.

  • لیزر سایناشور کاربردهای دیگری از قبیل سفت کردن پوست، جوان‏سازی پوست، کاهش اسکار و درمان رگ ‏های عروقی دارد.
  • با تحریک کلاژن ‏سازی در پوست باعث می ‏شود چین‏ و ‏چروک ‏ها کاهش یابند.
  • در طول جلسه لیزر، پرتو نور با انرژی زیاد از سطح پوست عبور می‏ کند و توسط ریشه مو جذب می ‏گردد. انرژی نور به طور انتخابی توسط فولیکول‏ های رنگدانه مو جذب می ‏شود. فولیکول‏‏ هایی که در مرحله رشد فعال هستند بهترین جذب را دارند.
  • این لیزر با دو طول موج متفاوت 755 و 1064 نانومتر برای انواع تایپ پوستی و رنگ موهای مختلف کاربرد دارد.
  • پس از جلسه اول به تدریج شاهد نازک شدن و کاهش منطقه رویش خواهید بود. مدل +Elite این امکان را فراهم می‏ کند تا با انرژی بیشتر سرعت بهره‏ وری افزایش یابد. توانایی این دستگاه در تغییر بین دو طول موج این امکان را می‏ دهد که برای هر فرد با توجه به مشخصات پوست وی بهترین حالت را انتخاب کرد. ویژگی طول موج 755 نانومتر این است که توسط ملانین‏ ها جذب می ‏شود و علاوه ‏بر از بین بردن موهای زائد در طولانی مدت ضایعات رنگی و لک ‏ها را کمتر می‏ کند.
  • در حالت دیگر طول موج 1064 نانومتر برای پوست‏ های تیره ‏تر کاربرد دارد و از ویژگی ‏های آن درمان رگ‏ های عنکبوتی (ضایعات عروقی) است.
دستگاه لیزر سایناشور

مزایای سایناشور چیست؟

  • یکی از جنبه ‏های مهم سایناشور از نظر مراجعه کنندگان این است که بسیار درد کمتری دارد.
  • پرتوی لیزر سایناشور مستقیما فولیکول مو را هدف قرار می ‏دهد و از بین می ‏برد. این لیزر برای تمامی نواحی بدن از قبیل کل صورت، زیربغل، دست، پا، کمر، بیکینی، بالاتنه و … به کار می‏ رود.
  • مدت زمان درمان با توجه به ناحیه مورد نظر متغیر است و از 5 دقیقه تا یک ساعت به طول می ‏انجامد. حداقل 6 جلسه برای حذف موهای زائد لازم است اما برای همه افراد یکسان نیست.
  • سری دستگاه حداقل میزان تماس را با سطح پوست دارد. (که این تماس به صورت یک میله بسیار باریک به نام گاید با قطر 3 میلی متری است و برای همین میزان کم تماس هم تمهیدات کامل ضدعفونی در نظر گرفته شده است.) همچنین دارای سری یک بار مصرف برای جلوگیری از هر گونه بیماری و عفونت است.
  • دستگاه سایناشور به هیچ ‏گونه بی حسی نیاز ندارد. سیستم خنک‏ کننده این لیزر به صورت هم‏زمان عمل می ‏کند. سیستم کولینگ به کار برده شده در دستگاه‏ لیزر الیت پلاس ساخت کمپانی زیمر آلمان بوده که با تولید جریان هوای خنک تا دمای 30- سانتی‌گراد، بدون تداخل در عملکرد لیزر و هیچ ‏گونه هزینه جانبی و مصرفی برای مرکز، باعث خنک شدن ناحیه تحت درمان و جلوگیری از درد و آسیب ‏های حرارتی می شود و همزمان به ملتهب نشدن پوست بسیار کمک می‏ کند. این جریان هوای سرد باعث افزایش راحتی مراجعه‏ کننده در طول درمان می‏ شود. در نهایت بعد از جلسات، پوستی با لطافت و صاف خواهید داشت.

عوارض لیزر موهای زائد با دستگاه سایناشور

شایع ترین عارضه جانبی لیزر موهای زائد قرمزی در پوست ناحیه تحت درمان است. برخی از افراد پس از لیزر، احساسی مانند آفتاب سوختگی خفیف را دارند. این احساس می تواند تا 30 دقیقه طول بکشد؛ اما برای اکثر بیماران پوست در طی چند ساعت به طور کامل بهبود می یابد. استفاده از ژل آلوئه ورا روی پوست بلافاصله پس از درمان می تواند به بهبودی کمک کند.

چگونه بهترین نتیجه را از دستگاه لیزر Cynosure بگیریم؟

  • تا 48 ساعت بعد لیزر، از هر گونه ورزش سنگین خودداری کنید.
  • بهتر است لباس های گشاد بپوشید.
  • 6 هفته قبل و در بین جلسات خود، برنزه نکنید و در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. پس از انجام لیزر، حداقل 2 هفته صبر کنید.
  • در دوران لیزر از مصرف هر گونه داروی رشد و تقویت مو، درمان جوش (راکوتان) و داروهایی که موجب اختلالات هورمونی می شوند، پرهیز کنید.
  • در طول درمان لیزر، از کندن موهای باقی مانده خودداری کنید.
  • جلسات لیرز خود را به موقع انجام دهید و سعی کنید آن را به تاخیر نیندازید.
دستگاه لیزر سایناشور

برتری دستگاه سایناشور نسبت به سایر دستگاه های لیزر

سایناشور یک راه حل به نسبت دائمی برای از بین بردن موهای زائد نواحی متعدد بدن است که در واقع با استفاده از سیستم دو طول موج پیشرفته و پر قدرت، انرژی لیزر را سریع‌تر و موثر‌تر به فولیکول های مو می رساند. این دستگاه که برای انواع تایپ پوستی مناسب است، مدت زیادی است که در بیشتر از 60 کشور بزرگ دنیا، از جمله ایران مورد استفاده قرار می گیرد.

سوالات متداول لیزر سایناشور

آیا دستگاه سایناشور بهتر از IPL است؟

دستگاه IPL شبه لیزر و جز سیستم نوری لامپ زنون است؛ یعنی اینکه مو بعد از انجام جلسات به فاز خفتگی می رود و بعد از مدتی مجدد شروع به رشد می کند، مانند روش های اپیلاسیون و … . بنابراین دستگاه سایناشور با برتری نسبت به این دستگاه ها به روشی مناسب و طولانی مدت برای رفع موهای زائد تبدیل شده است.

آیا انجام لیزر موهای زائد با دستگاه سایناشور باعث ضخیم شدن مجدد موها می شود؟

خیر، لیزر دستگاه سایناشور با آسیب رساندن به فولیکول ها، رشد مو را به طور دائمی مهار می کند و باعث می شود آن ها قادر به تولید مو نباشند. ممکن است برای متوقف کردن کامل تولید مو توسط یک فولیکول، یک سری درمان لازم باشد. اگر تا آن زمان متوجه رشد مجدد مو شدید، نسبت به قبل از درمان بسیار ظریف تر خواهد بود.

آیا الکساندرایت اسم دستگاه است؟

خیر، الکساندرایت اسم دستگاه نیست. الکساندرایت با طول موج 755 نانومتر از جمله امواج لیزر است که همه دستگاه های کلینیک آتریسا این طول موج را داراست که روند درمان آن بر اساس رنگدانه ملانین مو است.

آیا لیزر موهای زائد دستگاه سایناشور ضرر دارد؟

طول موج های Nd:YAG و الکساندرایت در لیزر موهای زائد، بیشتر از لایه سوم (تا 10 میلی متر) پوست نفوذ نمی کند و به همین دلیل خطری از لحاظ ژنتیکی برای بخش های داخلی بدن ندارد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 4.4 / 5. تعداد رای: 63

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 پرسش و پاسخ

  1. سلام روزبخیر. من با این دستگاه دو جلسه انجام کار داشتم. میدونم که بعد دو هفته موها میریزن ولی میتونم بین این دو هفته موهای بدنمو شیو کنم؟

    1. سلام وقت بخیر
      خیر، نباید در طول درمان لیزر، موهای بدن خود را شیو کنید؛ زیرا تاثیر لیزر را کم می‌کند. شما فقط باید یک‌بار، آن هم 24 ساعت قبل از لیزر شیو کنید. (در صورتی که این کار برای شما ضرورت دارد، می‌توانید بعد از گذشت دو هفته، یک بار شیو کنید).

  2. سلام یه سوال دستگاه دایود بهتره یا الکساندر شایناشور .بعد ژل میزنن بهتریا نه .کدوم زودتر مو زاید ازبین میره

    1. سلام وقت بخیر
      نمی توان گفت که برای همه افراد کدام دستگاه بهتر عمل می کند. انتخاب دستگاه لیزر مناسب پوست و موی شما در مشاوره جلسه اول مشخص می شود تا بهترین جوابدهی را از لیزر داشته باشید.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا