تزریق چربی چیست؟ عوارض و مراقبت های تزریق چربی

خدمات زیبایی و جوان سازی
4.2
(41)

 تزریق چربی یک جراحی زیبایی است که به افراد این امکان را می‏ دهد که با یک تیر دو نشان بزنند. این تکنیک در ده سال اخیر بسیار طرفدار پیدا کرده است. در این روش علاوه بر کاهش چربی‏ های اضافه در ناحیه برداشت، فرم‏ دهی، افزایش حجم و سایز به دیگر نواحی مورد نظر انجام می‏ شود.این روش را می توان یکی از موثرترین روش‌های جوانسازی و حجم‌ دهی به پوست نام برد که در سال‌های اخیر تا حد زیادی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

تزریق چربی

تزریق چربی چگونه انجام می شود؟

انتقال چربی معمولا از نواحی مانند شکم، اطراف باسن و یا پهلو برداشته شده و به نواحی اطراف چشم، پیشانی، گیجگاه، گونه، خط خنده، لب، چانه یا دیگر نقاط بدن که نیاز به تزریق آن هست انجام می گردد.

آماده سازی چربی

چربی ای که از بدن گرفته می شود در مرحله بعد فرآوری شده و چربی از خون و مواد بی حس کننده با دقت جدا می گردد. پس از جداسازی چربی ها میزان دقیق چربی لازم برای تزریق در سرنگ های ظریف آماده ی تزریق می شوند. باید خاطر نشان کرد که سلولهای چربی بسیار حساس و آسیب پذیرند و در تمام مراحل برداشت، فرآوری و تزریق باید نهایت دقت اعمال شود تا به آنها آسیبی نرسد و نتیجه ی مطلوب را به همراه داشته باشد.

کلینیک تزریق چربی

به طور کلی روش تزریق چربی را در سه مرحله می توان خلاصه کرد:

  • ابتدا برش ‏های کوچکی در پوست ایجاد می ‏گردد و یک لوله نازک برای جمع کردن مقدار کمی چربی (مشابه با لیپوماتیک) استفاده می‏ شود. بعد از بخیه زدن برش‏ ها، گن مناسبی باید پوشیده شود.
  • با سرنگ ‏های مخصوصی چربی ‏ها به محل مورد نظر تزریق می‏ شوند. سوزن سرنگ‏ ها بسیار ظریف است و زخمی در پوست ایجاد نمی ‏کند.
  • تجهیزات مدرن و ویژه ‏ای چربی را از خون و دیگر مایعات جدا می ‏کند.

کاربردهای تزریق چربی

  • رفـع چین‏ و چروک ‏های عمقی صـورت و گردن
  • برجسته کردن گونه، لب و فرم دادن به صورت
  • بهبود قسمت‏های خالی صورت مانند گودی زیر چشم
عکس تزریق چربی به صورت

آیا تزریق چربی درد دارد؟

برای افراد زیادی سوال پیش می آید که با توجه به استخراج چربی و سپس تزریق آن، آیا انجام این روش دردناک می باشد و نیاز به بیهوشی دارد؟

این روش نیمه تهاجمی است و در دسته عمل های سرپایی قرار می گیرد. هر ناحیه ای که پزشک با آن سر و کار دارد به طور کامل بی حسی موضعی تزریق می شود و هیچ گونه درد و ناراحتی برای فرد به همراه ندارد. گرچه گاهی استرس و اضطراب فرد منجر به ایجاد واکنش های ناخودآگاه می گردد. به همین علت مشاوره قبل از انجام این روش اطلاع از مراحل آن باعث آرامش و راحتی خواهد بود.

مراقبت های قبل از تزریق چربی

  • دو هفته قبل از اقدام به تزریق از سیگار و مشروبات الکلی اجتناب کنید.
  • داروهایی که ممکن است خونریزی را تشدید کنند مصرف نکنید.
  • آزمایشات تجویز شده را به طور کامل انجام دهید.
  • سعی کنید برای استراحت چند روزه برنامه ریزی نمایید.
  • آنتی بیوتیک تجویز شده توسط پزشک باید قبل از تزریق مصرف شود.  
  • در روز تزریق باید از آرایش صورت و چشم و ناحیه ای که قرار است تزریق انجام گیرد خودداری کرد.
  • بهتر است ناحیه مورد نظر با صابون و بتادین شسته شود.
تزریق چربی

مراقبت های بعد

مشاهده کبودی

ممکن است در ناحیه تزریق و محلی که چربی از آن گرفته شده تورم،درد و به ندرت کبودی مشاهده شود.این حالت طبیعی بوده و به تدریج طی چند روز تا چند هفته برطرف خواهد شد، میزان کبودی و تورم متناسب با مقدار چربی تزریق شده است ولی به طور معمول دو هفته به طول می انجامد.

– جلوگیری از فشار به ناحیه تزریق شده

به منظور جلوگیری از جابجایی چربی های تزریق شده توصیه می شود بعد از تزریق از وارد کردن فشار به آن نواحی جدا خودداری شود. به عنوان مثال در تزریق چربی گونه تا حدود ده تا چهارده روز نباید روی گونه خوابید.

– کاهش تورم

در روز اول برای کاهش تورم و کبودی استفاده از کمپرس آب سرد هر پنج تا ده دقیقه و در روزهای بعد استفاده از کمپرس آب گرم ملایم توصیه می شود.

– نحوه خوابیدن

برای جلوگیری از تشدید تورم بهتر است از چند بالش زیر سر برای خوابیدن استفاده شود تا سر بالاتر از بدن قرار گرفته و خون در نواحی تزریق تجمع نکند. لازم است شخص از خوابیدن روی گونه ها و نواحی تزریق پرهیز کرده و به صورت طاق باز بخوابید، همچنین از ماساژ صورت باید خودداری کرد.

– جلوگیری از خم کردن سر

در 3 الی 4 روز اول پـس از تزریـق صـورت، از خـم کردن سر به مدت طولانی جهت انجام کارهای روزمـره خـودداری کنید.

– استحمام

استحمام بعد از گذشت 24 ساعت امکان‌پذیر است. از فشار دادن و ماساژ دادن نواحی تزریق‌شده اکیداً خودداری فرمایید.

– مشاهده درد و تورم ناگهانی همراه با تب و لرز

چنانچه در دو هفته اول درد و تورم ناگهانی همراه با تب و لرز وجود داشته باشد بیمار باید سریعا به پزشک خود مراجعه نمایید.

دوره نقاهت تزریق چربی

دوره نقاهت که شامل التهاب، تورم، کبودی و قرمزی هست برای افراد مختلف متفاوت می باشد. چون واکنش بدن و سبک زندگی افراد مشابه یکدیگر نیست، برای مثال کسانی که گیاهخوار هستند دیرتر از بقیه پوست صورتشان بهبود می یابد.

برای اینکه بهبودی پس از آن سرعت یابد و همچنین ماندگاری بیشتر، نوشیدن آب کافی در طول روز بسیار اهمیت دارد.

چند روز بعد از تزریق می توان فعالیت روزانه خود را انجام داد؟

 4 الی 7 روز بعد از تزریق می‏ توانید  فعالیت روزانه خود را شروع کنید. مناطق برداشت احتمالا به مدت یک یا دو هفته کبود و متورم خواهد شد. در برخی موارد ممکن است طی چند ماه بعد چربی‏ ها توسط بدن جذب شوند و نیاز به ترمیم و متقارن‏ سازی باشد.

عوارض تزریق چربی

مانند انجام هر روش زیبایی و جوانسازی تزریق چربی نیز ممکن است عوارض داشته باشد که گزارشات آن بسیار معدود بوده است. از جمله این عوارض می توان به خون ریزی، عفونت، هماتوم، ایجاد اسکار زخم، واکنش آلرژیک و یا صدمه به بافت اصلی اشاره کرد.

تزریق چربی

تفاوت تزریق چربی با تزریق ژل

برای فرم دهی و زاویه سازی صورت دو روش تزریق ژل و تزریق چربی انجام می شود. با توجه به اینکه هر کدام از این روش ها معایب و مزایای خاص خود را دارند، باید این نکته بسیار مهم درباره تزریق چربی را بدانید: که برای حجم بالا و جلسات ترمیم به صرفه تر است.

در بعضی موارد برای ایجاد مادلینگ و حتی جوانسازی صورت نیاز داریم که به همه نواحی گونه، شقیقه، گردن، چانه و فک تزریق انجام دهیم. با توجه به اینکه ژل های معتبر هزینه بالایی دارند تزریق حجم زیادی از آن ها توصیه نمی شود. در مقابل برداشت چربی از بدن خود فرد و تزریق آن در دو نوبت با فاصله زمانی مشخص راهی است که در اکثر موارد به شما پیشنهاد می کنیم.

تزریق چربی به سینه

یکی از روش های زیبایی که در بین بانوان طرفداران بسیاری دارد افزایش سایز سینه ها می باشد. این کار هم از طریق جراحی پروتز سینه و یا با تزریق چربی انجام می شود. با تزریق به سینه می توان مشکلاتی مانند نامتقارن بودن سینه ها را نیز برطرف نمود. برای تزریق چربی به سینه ها میزان برداشت چربی از نواحی دیگر بدن تفاوت دارد. در ابتدا پزشک بررسی می کند تا تشخیص دهد که چه مقدار افزایش سایز، متناسب با اندام فرد می باشد و به چند سی سی چربی نیاز است. برای افرادی که مقدار چربی کافی در بدن ندارند این روش مناسب نیست و باید به گزینه پروتز روی بیاورند. تزریق چربی به سینه یک عمل سرپایی است در صورتی که انجام پروتز سینه نیاز به بیهوشی عمومی دارد.

تزریق چربی به سینه

تزریق چربی به باسن

برای افزایش حجم و لیفت باسن همانند ناحیه سینه تزریق چربی و پروتز گذاری انجام می شود. گاهی ممکن است تزریق چربی به سینه و یا باسن در چند مرحله انجام شود و نیاز به جلسات ترمیم وجود دارد. همواره مقداری از چربی تزریق شده در ناحیه جذب بدن می شود. این روش نسبت به استفاده از پروتز ماندگاری کوتاه تری دارد. با انجام جلسات ترمیم تقریبا 60درصد چربی تزریق شده در طولانی مدت باقی می ماند. این روش ها باید توسط پزشک حاذق و با تجربه انجام گردد زیرا تزریق نادرست و غیرحرفه ‏ای می تواند باعث گوله گوله شدن آن در زیر پوست شود.

کلینیک تزریق چربی

تزریق چربی در کلینیک آتریسا به صورت کاملا مدرن با تجهیزات پیشرفته انجام می شود و دیگر روش های سنتی قدیمی که از سرنگ برای تخلیه چربی استفاده می کردند به کار گرفته نمی شود. فرایند این روش به دلیل اینکه باید چربی استخراج گردد و آماده سازی لازم بر روی آن انجام شود، مدت زمانی در حدود 3 الی 4 ساعت نیاز دارد. اولویت پزشکان برای تعیین ناحیه استخراج شکم و پهلو می باشد اما در موارد و شرایط خاص چربی از ران برداشت می گردد.

تزریق چربی

مشاوره

قبل از اقدام به هرگونه عملی مشاورین ما در کلینیک حضور دارند تا شما را از فرایند عمل آگاه کنند. برای تزریق چربی مشاوره حضوری بسیار حائز اهمیت است زیرا باید آزمایشات لازم قبل از برداشت و تزریق انجام شود و ناحیه دقیق استخراج چربی مشخص گردد. مشاور درخواست های شما را در پرونده بیان می کند. در نهایت پزشک تمامی نواحی صورت و گردن شما را بررسی می کند و هر ناحیه ای که نیاز به حجم دهی و جوانسازی داشته باشد تزریق انجام می دهد. گاهی ممکن است میزان چربی باقی مانده به خود فرد تحویل داده شود تا در شرایط خاص نگهداری کند و در جلسه بعدی برای ترمیم از همان چربی استفاده خواهد شد.

هزینه تزریق چربی

هزینه های این نوع درمان شامل پارامترهای مختلفی می باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

برخی از هزینه ها:

  • هزینه جراح و کلینیک
  • میزان تزریق و ناحیه مورد نظر
  • هزینه های قبل و بعد عمل
  • تعداد دفعات تزریق
  • و…

ولی در کل می توان گفت این روش نسبت به سایر روش های مشابه کم هزینه تر است.

نمونه کار

گالری تزریق چربی

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر می توانید به گالری تزریق چربی کلینیک آتریسا مراجعه نمایید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 4.2 / 5. تعداد رای: 41

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 پرسش و پاسخ

  1. سلام . من زیر استخوان گونه ام دچار فرورفتگی شده .آیا تزریق چربی برای این ناحیه موفقیت آمیز است . با تشکر

    1. سلام وقت بخیر

      میتونید حضوری تشریف بیارید تا بعد معاینه توسط پزشک بهترین روش را بهتون پیشنهاد بدهند.

    1. سلام وقت بخیر

      باید حضوری تشریف بیارید تا پس از معاینه و آزمایش، هزینه متناسب با شما خدمتتون اعلام بشه.

    1. سلام وقت بخیر
      ممنون بهتر هستش که قبل از تزریق چربی به وزن دلخواهتون برسید چون رژیم و کاهش وزن بعد از تزریق چربی حجم چربی تزریق شده رو هم کاهش میده

    1. سلام وقت بخیر

      باید حضوری تشریف بیارید تا پزشک ناحیه برداشت چربی را معاینه و بررسی کنند و براساس میزان حجمی که قرار تزریق بشه هزینه را براتون تعیین می کنند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا