ساختار چربی بدن

تناسب اندام
4.5
(11)

انواع چربی ها:

یکی از مهم ترین چیزهایی که باید در مورد روش های مختلف از دست دادن وزن نگاه کنید این است که همه ما متفاوت هستند! همانطور که همه ما منحصر به فرد هستیم، رژیم غذایی مشابه برای همه کار نخواهد کرد و بنابراین یکی از راه های مهم برای از دست دادن وزن، یافتن روشی است که برای شما مناسب است ، و سپس به آن پایبند باشید!

ساختار چربی بدن

تناسب اندام موضوعی است که دغدغه ی هر روزه ی همه  ما شده است. روی آوردن به رژیم های لاغری مختلف، قرصهای لاغری، ورزشهای سنگین و خلاصه انواع راه هایی که بتواند مارا سریعتر از شر چربی های مزاحم و سمج خلاص کند، راهکاری است که همه ما دست کم  یک بار امتحان کرده ایم. به راستی سریعترین راه رسیدن به اندام دلخواه مان بدون اینکه آسیبی به سلامتی خود بزنیم چیست؟ در آغاز بهتر است چربی هایی که باعث به هم خوردن تناسب اندام مان می شوند بشناسیم:

 محققان معتقدند که سلولهای چربی در اواخر دوره ی جنینی و دوره محدودی پس از تولد به وجود می آیند و این تعداد پس از آن ثابت می ماند. افزایش “حجم سلولهای چربی” در بزرگسالی منجر به چاق شدن افراد می گردد، در حالی که تعدادشان همچنان ثابت است. به همین دلیل اگر در هفته های اول پس از تولد، نوزاد بیش از حد تغذیه شود، تعداد سلولهای بیشتری در بدنش تولید شده و در بزرگسالی فرد را مستعد چاقی خواهد کرد. چربی ها درهمه جای بدن به طور یکنواخت توزیع نمی گردند بلکه در شکم، اطراف لگن و اطراف ارگانهای داخلی تجمع بیشتری دارد. مثلاً پشت دستها و پاها، بافت عصبی، اندام های تناسلی، بینی، گوش و پلکها اصولا فاقد چربی هستند.

چربی زیرپوستی(چربی موضعی):

 نوعی از چربی است که در زیر پوست ساخته می شد و باعث ظاهر افتاده و بافت شُل در زیر پوست می شود.این چربی ها خطرناک و فعال نیستند و فقط تناسب اندام را به هم می زنند.

ساختار چربی بدنچربی احشایی :

این نوع چربی‌ها پشت ماهیچه‌های شکمی قرار گرفته و اطراف اندام‌ها و اعضای داخلی بدن را احاطه می کنند. چربی های احشایی ماهیچه‌های شکمی را به سمت بیرون فشار داده و به شکم  حالتی سفت و گرد می دهند.

پزشکان و دانشمندان معتقدند که هر چه شکم بیشتر به این شکل سفت و برآمده نزدیک شود، سلامتی شخص بیشتر در معرض خطر قرار خواهد گرفت. چربی احشایی موجب ترشح موادی به نام ادیپوکین در بدن می‌شود که اغلب زیان‌ بار هستند، لذا علاوه بر اینکه این نوع چربی بسیار در چاقی و عدم تناسب اندام نقش دارند، باعث بروز بیماریهای مختلف و بعضاً خطرناک (بیماری‌های قلبی عروقی،بالارفتن چربی خون،قند و فشارخون) در افراد نیز خواهند شد. از آنجایی که چربی‌های زیر ماهیچه‌ای بسیار فعال‌تر از چربی‌های زیر پوستی هستند، میزان مواد مضری هم که ترشح می‌کنند بیشتر است.از سوی دیگر، هر چه سلول‌های این نوع چربی‌ها بزرگتر شوند، فعال‌تر خواهند شد.

چربی هایی که اغلب در اطراف شکم آقایان و ران و باسن خانم ها جمع می شود، ترکیبی از چربی احشایی و چربی زیرپوستی می باشد. معمولا قسمتهای برآمده از شکم که بافت سفت تری دارند احشایی اند و در واقع آخرین چربی هایی هستند که با روش های سخت و ورزش های مداوم از بین می روند. ممکن است هنگام لمس نواحی سفت شکم یا موضعی از بدن، به نظر برسد که این بافت سفت ماهیچه است و چربی نیست، ولی در واقع اغلب چربی های احشایی هستند که بصورت سلولیت تجمع پیدا کرده و به این شکل در می آیند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 4.5 / 5. تعداد رای: 11

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دکمه بازگشت به بالا