فواید نوشیدن آب و تاثیر آن بر روی بدن

پوست و زیبایی
5
(5)

فواید نوشیدن آب چیست؟ چرا باید آب بنوشیم؟ در این مقاله ما به بررسی این موضوع می پردازیم.

حدودا 60 درصد بدن انسان را آب تشکیل می دهد، همواره به ما توصیه شده که 8 لیوان آب در روز بنوشیم. خیلی نباید به این تعداد توجه کرد زیرا بدن افراد مختلف متفاوت است. فقط باید حواسمان باشد که به اندازه کافی آب بنوشیم، شاید برایتان جالب باشد که 80 درصد عضلات از آب تشکیل شده اند.

فواید نوشیدن آب

فواید نوشیدن آب گرم

نوشیدن آب گرم قبل از صبحانه و قبل از خواب برای سلامت عمومی بدن مناسب است.

نقش آب در بدن

نوشیدن آب کافی عملکرد کلی بدن را بهبود می بخشد، اگر بدن کمبود آب داشته باشد فعالیت فیزیکی را به سختی انجام می دهد. این امر به خصوص در تابستان و هنگام ورزش های شدید اهمیت بسیاری پیدا می کند حتی کاهش 2 درصد از آب بدن باعث خطرات جدی می شود. ممکن است ورزشکاران حرفه ای هنگام عرق کردن 6 تا 10 درصد از آب بدن خود را از دست بدهند به همین دلیل باید به میزان آب مصرفی در طول روز دقت زیادی داشته باشند. کمبود آب بدن باعث بروز احساس خستگی و برهم خوردن تنظیمات دمای می گردد.

آب در بدن نقش های متفاوتی اعمال می کند مانند حفظ تعادل الکترولیت، فشار خون، رطوبت مفاصل، تنظیم دمای بدن و ارتقای سلامت سلول ها. میزان آب مصرفی روزانه خود را به آهستگی افزایش دهید. روزی یک فنجان بیشتر آب بنوشید و یا اینکه نوشیدنی های دیگر را با آب جایگزین کنید، همیشه یک بطری آب به همراه خود داشته باشید.

فواید نوشیدن آب برای کاهش وزن

نوشیدن آب زیاد می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. این امر به این دلیل اتفاق می افتد که آب احساس سیری موقتی ایجاد می کند و همزمان میزان متابولیسم بدن را افزایش می دهد در نتیجه کالری سوزی سریع تر انجام می شود. طی یکسری مطالعات تحقیقاتی 50 خانم میزان آب مصرفی را در روز به مقدار 3 لیوان افزایش دادند و بعد از 8 هفته شاهد کاهش وزن آنها بودیم. البته زمان بندی نوشیدن آب نیز اهمیت زیادی دارد، بیشترین زمان تاثیرگذار نیم ساعت قبل از غذا است زیرا اشتها را کمتر می کند. البته این مورد بیشتر برای افراد بزرگسال و کسانی که پا به سن گذاشته اند اتفاق می افتد. برای کاهش وزن بهتر است 1.5 لیتر آب در روز بنوشید.

فواید نوشیدن آب برای شادابی پوست

نوشیدن آب به شما ظاهری درخشان، سالم، جوان و شاداب می دهد. سلول های پوست نیز مانند دیگر اعضای بدن از آب تشکیل شده است. در صورتی که آب بدن کم شود سلول های پوستی اول از همه رطوبت خود را از دست می دهند، در نتیجه پوست ظاهری خشک و چروکیده پیدا می کند و پوسته پوسته می شود. از آنجایی که بدن در طول روز مقدار زیادی آب به صورت عرق، ادرار و همراه هضم غذا از دست می دهد باید سریع آن را جایگزین کرد. پوست زودتر از اعضای داخلی بدن آب را جذب می کند، بهتر است روزانه چندین بار صورت خود را با آب بشویید.

آبرسانی به پوست با نوشیدن آب

بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی برای درمان پوست از موادی استفاده می کنند که به پوست رطوبت کافی برساند. در صورتی که به مقدار لازم در طول روز آب بنوشیم دیگر نیازی به کرم های مرطوب کننده و آبرسان نخواهد بود.

دیگر فواید نوشیدن آب

  • چین و چروک کمتر
  • بهبود خاصیت ارتجاعی و سفت شدن پوست
  • کاهش پف
  • بهبود علائم برخی بیماری ها مانند اگزما
  • جوش های کمتر
  • منافذ کوچکتر
  • کاهش حساسیت و خارش پوستی

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای: 5

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دکمه بازگشت به بالا