انواع فیشیال | فواید + مراحل و تصاویر

خدمات زیبایی و جوان سازی
4.4
(91)

فیشیال برای انواع مختلف پوست (خشک، چرب، مختلط، حساس)، مناسب است. همچنین می توان از آن برای چند برابر کردن طراوت، شادابی و به تاخیر انداختن فرآیند پیری پوست‌های سالم بهره برد. فیشیال در کنار مراقبت‌های روزانه پوست، اغلب به دوستداران زیبایی پیشنهاد می‌شود. این روش مزایای بسیاری در زیبایی پوست دارد. در این مقاله از کلینیک آتریسا، به بررسی عمیق‌تر مزایای فیشیال می‌پردازیم و نشان می‌دهیم که چگونه این روش معجزه‌کننده می‌تواند به بهبودی پوست شما کمک کند و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.

فیشیال

فیشیال تخصصی چیست؟

فیشال‌های تخصصی به عنوان درمان‌های حرفه‌ای شناخته می‌شوند که از فناوری پیشرفته و محصولات با کیفیت خوب برای ایجاد یک درمان فشرده و هدفمند نسبت به درمان‌های خانگی استفاده می‌کنند. این‌گونه فیشال، شامل تجهیزات و مواد تخصصی است که روی مشکلات خاص پوست مانند آکنه، خشکی، چین و چروک، آسیب‌های ناشی از نور خورشید و لک‌ها تاثیر می‌گذارد. این درمان‌ نتایج شگفت انگیزی را هم در رنگ و هم در بافت ایجاد می کند و پوست را هیدراته، شاداب و جوان می کند.

کاربردهای فیشیال

افراد مختلف به دلایل متفاوتی به سراغ فیشیال می روند. بعضی‌ها می خواهند از جوش‌های سرسیاه خلاص شوند و بعضی دیگر به دنبال جوانسازی و پیشگیری از پیری پوست هستند. این روش پاسخگو تمامی این نیاز‌ها است.

روش درمانی فیشیال چگونه است؟

در اصل فیشیال یک روش درمانی چند مرحله‌ای برای پوست صورت و گردن است که شامل مواردی همچون پاک‌سازی، لایه برداری، آبرسانی و تغذیه پوست می شود. به همین علت بلافاصله پس از انجام آن پوست کاملا شاداب، درخشان و جوان به نظر می رسد.

معمولا این روش درمانی با یک مشاوره شروع می شود تا نوع پوست و عادت‌های مراقبتی شما مشخص شود.

مراحل درمانی فیشال

مرحله اول فیشیال پاک‌سازی است. ابتدا مواد آرایشی و سپس سلول‌های مرده از روی پوست پاک می‌شوند. پاک‌سازی حرفه‌ای به شرایط پوست شما بستگی دارد که دارای آکنه، جوش سرسیاه، منافذ باز، چربی بیش از حد و … باشد.

از دیگر مواردی که در فیشال انجام می شود می توان به های فرکوئنسی، هیدرودرمی، درما فیشال، ماسک LED (نور درمانی) و قلم پلاسما اشاره کرد.

دستگاهِ های فرکوئنسی (High Frequency)

این یک تکنیک محبوب در مراقبت‌های پوستی است؛ زیرا بر فاکتورهای مختلفی، مانند آکنه، منافذ باز، چین و چروک‌های ریز و گودی زیر چشم اثر می گذارد و آنها را درمان می کند. های فرکوئنسی (فرکانس بالا) فیشیال با استفاده از یک الکترود شیشه‌ای روی سطح پوست تابانده می شود. این امواج فرکانس بالا موجب افزایش گردش خون، افزایش سطح کلاژن و الاستین می شود.

کاربرد ماساژور درمارولر در فیشیال

درمارولر فیشال عملکردی مشابه میکرونیدلینگ دارد؛ اما شدت آن بسیار پایین و کاملا کم تهاجمی است. این روش با استفاده از سوزن‌های ظریف، کانال‌های ریزی در پوست ایجاد می کند که به تحریک پوست برای کلاژن سازی کمک می کند. همچنین با این کار باعث می شود تا سرم یا محصولات مراقبت از پوست به عمق بیشتری نفوذ کنند و اثراث قوی‌تری ایجاد کنند. درمارولرها کاربردهای مختلفی دارند؛ اما بیشتر برای کاهش و بهبود خطوط ریز، اسکار آکنه و لک‌های تیره پوست مناسب هستند.

عملکرد دستگاه درماسوند یا اتو صورت

دستگاه درماسوند (DermaSound Ultra)، درمان غیر‌تهاجمی پوست است که از امواج صوتی یا اولتراسوند با فرکانس پایین برای پاک‌سازی صورت به روشی منحصر به فرد و بسیار موثر استفاده می کند. این روش، لایه برداری ملایمی انجام می‌دهد که منجر به از بین رفتن چربی، کثیفی و سلول‌های مرده در منافذ و روی پوست می شود. همچنین به تحریک کلاژن و الاستین کمک می‌کند و پوست را آبرسانی می کند. همه این خدمات توسط کاردک فلزی دستگاه که روی پوست قرار می‌گیرد، انجام می شود.

فیشیال

تاثیر هیدوردرم (HydroDerm) فیشال در آبرسانی پوست

این روش برای اکسیژن رسانی و تقویت سلول‌های پوست انجام می شود. هیدرودرمی همان مرحله آبرسانی و رطوبت رسانی است. بعد از لایه برداری، سطح پوست با سرم‌های آبرسان پوشیده می شود. آبرسانی موجب کاهش چین و چروک‌ها، روشن‌تر شدن رنگ پوست و درمان آکنه‌ها می شود.

مزایای فیشیال چیست؟

برای ارزیابی بهتر مزایای فیشیال‌، مهم است که دانش این فرآیند را درک کنید. پوست به عنوان حساس‌ترین اندام بدن نیاز به مراقبت مناسبی دارد تا به بهترین شکل خود را نشان دهد.

  • با یک جلسه آن به چند هدف درمانی و مراقبتی پوست خواهید رسید.
  • پاک‌سازی پوست از آلودگی‌های محیطی و رادیکال‌های آزاد
  • رفع جوش‌های سرسیاه، سرسفید و منافذ باز
  • لیفت و سفت شدن پوست
  • درمان گودی، سیاهی و پف زیرچشم
  • صاف و یکدست شدن رنگ پوست

دیگر مزایای فیشیال شامل :

پوستی درخشان و جذاب

یکی از برجسته‌ترین مزایای فیشیال، تأثیر فوری آن بر پوست است. از طریق پاک‌سازی حرفه‌ای، لایه‌های مرده پوست را از بین می‌برد، منافذ پوست را پاک می‌کند و پوست تازه و درخشان شما را به نمایش می‌گذارد.

فیشیال

کاهش استرس و افزایش آرامش با درمان فیشال

فیشیال‌ فقط درباره مراقبت از پوست نیست؛ بلکه به عنوان یک نوع درمان آرامش‌بخش هم شناخته می‌شود. ماساژ تسکین دهنده و فضای آرام‌بخش اسپا می‌توانند استرس را کاهش داده و احساس آرامش و رضایت را ترویج دهد.

تاثیر فیشیال در افزایش گردش خون

ماساژ پوست در فیشیال‌ گردش خون را تحریک می‌کند، که در نتیجه اکسیژن‌دهی به سلول‌های پوستی را بهبود می‌بخشد. این افزایش در گردش خون به داشتن پوستی سالم‌تر و درخشان‌تر می‌انجامد.

درمان مشکلات خاص پوست

آیا با مشکلاتی مانند جوش، علائم پیری یا تغییر رنگ پوست مواجه هستید؟ فیشیال‌ به شما این امکان را می‌دهد که به منظور حل مشکلات خاص پوستتان از آن‌ استفاده کنید. درمان‌های مختلف آن می‌توانند به شما در کاهش جوش‌ها، خطوط ریز و بهبود رنگ پوست کمک کنند.

جذب بهتر محصولات مراقبتی

پس از یک فیشیال، پوست شما آمادگی بهتری برای جذب محصولات مراقبتی پوستی دارد. به این معنا است که سرم‌ها و کرم‌های مورد علاقه‌تان حالت مطلوبی را ارائه می‌دهند و شما را به نتایج دلخواه می‌رسانند.

پاکسازی عمیق

فیشال شامل فرآیند پاک‌سازی دقیقی است که آلودگی‌ها را از عمق پوست از بین می‌برد. این روند پاک‌سازی پیشگیری از جوش و لکه‌های سیاه پوستی را تضمین می‌کند و پوست را تمیز و شاداب می‌کند.

لایه برداری و صاف شدن سطح پوست

صاف کردن پوست یکی از اجزای اساسی فیشیال‌ است. با حذف لایه‌های مرده پوست، این فرآیند به تجدید سلول‌ها کمک می‌کند و به نمایی جوان‌تر و درخشان‌تر از پوست شما منجر می‌شود.

مرطوب کردن و تغذیه پوست

فیشیال‌ معمولا حاوی ماسک‌ها و سرم‌های مرطوب‌کننده است که میزان رطوبت پوست را ترمیم می‌کند. پوستی که رطوبت کافی دارد، کندتر خشک، پوسته پوسته و پیر می شود.

فیشیال

انتخاب درست فیشیال

حال که مزایای مختلف فیشیال‌ را بررسی کردیم، مهم است که نوع مناسبی را برای پوست خود انتخاب کنید. ابتدا باید با یک متخصص حرفه‌ای و با تجربه مشورت کنید تا تعیین کند کدام فیشیال برای نیازهای منحصر به فرد پوست شما مناسب است.

انواع فیشیال صورت

فیشیال صورت انواع مختلفی دارد که شامل :

فیشیال کلاسیک

فیشال کلاسیک شامل پاک‌سازی، صاف کردن پوست، بخور دادن، مکش، ماسک و مرطوب‌سازی و ماساژ است. این نوع فیشیال برای انواع پوست مناسب است و باعث بهبود بافت پوست می‌شود.

فیشیال ضد جوش

این فیشال تخصصی به بهبود پوستی که به جوش مستعد است، می‌پردازد و به کاهش جوش‌ها و کنترل تولید چربی اضافی کمک می‌کند. اغلب شامل اسید سالیسیلیک یا دیگر مواد جلوگیری از جوش است.

فیشیال ضد پیری

این نوع فیشال برای مبارزه با علائم پیری طراحی شده است و موادی مانند رتینول و آنتی‌اکسیدان‌ها را به منظور کاهش چین و چروک و افزایش تولید کلاژن دارد.

مراقبت‌های پس از درمان فیشال

برای اطمینان از دستیابی به بهترین نتیجه بعد از فیشال، باید چند نکته مهم مراقبت از پوست را رعایت کنید :

  • تا زمانی که پوست بهتر شود، از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و برنزه کردن اجتناب کنید.
  • برای محافظت از پوست در برابر آسیب‌های خورشید، می توان از کرم‌های ضد آفتاب با (SPF) 30 یا با بالاتر استفاده کرد.
  • حداقل به مدت چند هفته تا یک ماه از لایه بردارهای فیزیکی خشن، یعنی اسکراب یا سایر روش‌ها خودداری کنید.
  • صورت را با آب ولرم و پاک کننده ملایم به آرامی تمیز کنید.
  • برای حفظ رطوبت و سلامت پوست، روزانه از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • نوشیدن مقدار زیادی آب و همچنین حفظ یک رژیم غذایی متعادل مهم است.

چه مواقعی باید برای فیشیال مراجعه کرد؟

به دلیل اینکه در افراد مختلف بازسازی سلول‌ها در بازه زمانی متفاوتی اتفاق می افتد، ممکن است فواصل زمانی جلسات برای هر فرد فرق داشته باشد؛ اما در حالت طبیعی، انجام آن یک‌بار در ماه توصیه می شود. در صورت داشتن پوست حساس می توانید هر شش هفته برای جلسه بعدی خود مراجعه کنید. روش‌های مختلفی برای فیشال وجود دارد که به منظور هدف شما از درمان، هر کدام به صورت جداگانه انجام می شود.

فیشیال

بهترین مرکز فیشیال پوست

برای انجام فیشیال به مراکزی مراجعه کنید که معتبر باشد و این کار توسط افراد دوره دیده و متخصص انجام شود. با انجام فیشیال در کلینیک آتریسا می توانید به بهبودی هر چه سریع‌تر پوست صورت خود بپردازید. کلینیک آتریسا به دلیل دارا بودن ماهرترین فیشیالیست‌ها و انجام تخصصی‌ فیشیال، به بهترین مراکز انجام این درمان پوستی در تهران تبدیل شده است. همچنین فضای آرامش بخش و موسیقی ملایم، این تجربه را دلنشین‌تر می‌کند. اگر شما هم به دنبال انجام فیشال در کلینیک آتریسا هستید، می‌توانید با ثبت رزرو وقت خود، منتظر تماس ما باشید یا با ما به شماره 45856-021 تماس بگیرید.

درخشان شدن فوری پوست با فیشال

اگر در تلاش برای دستیابی به پوستی زیبا هستید، فیشال می‌تواند یک گزینه درمانی مناسب و موثر برای شما باشد. با انجام جلسات درمانی فیشال شاهد درخشان شدن فوری و بهبود سلامت پوست خود خواهید بود. پس چرا منتظر بمانید؟ به خودتان یک تجربه جوانسازی با فیشیال بدهید و راز پوست‌های سالم و درخشان را کشف کنید.

سوالات متداول فیشیال و مزایای درمانی آن

آیا فیشال برای همه انواع پوست مناسب است؟

بله، فیشال‌ برای انواع مختلف پوست و مشکلات آن انجام می‌شود؛ بنابراین تقریبا برای همه قابل استفاده است.

چقدر باید فاصله زمانی بین دو فیشال باشد؟

توصیه می‌شود هر چهار تا شش هفته یک بار فیشیال انجام دهید تا نتایج بهتری به دست آورید؛ اما تعداد جلسات فیشیال ممکن است براساس نیازهای پوست شما متغیر باشد.

آیا فیشال‌ می‌تواند به کاهش جای جوش کمک کند؟

بله، برخی از روش‌های فیشیال‌، مانند میکرودرم ابریژن و پیل‌های شیمیایی می‌تواند به کاهش ظاهر جای جوش کمک کند.

آیا باید پس از فیشیال یک روتین پوستی خاص را دنبال کنم؟

بله، حفظ یک روتین مراقبتی پوستی منظم در خانه برای افزایش مزایای فیشیال ضروری است.

آیا بعد از فیشال نیاز به زمان برای بهبودی داریم؟

بیشتر روش‌های درمانی فیشیال‌ زمان بهبودی کمی دارند و یا اصلا نیازی به آن نیست؛ با این حال، برای کسب بهترین نتایج، مهم است که توصیه‌های پزشک یا فیشیالیست را رعایت کنید.

عوارض جانبی درماسوند (DermaSound) چیست؟

عوارض جانبی این دستگاه خیلی شدید نیست. تنها ممکن است در طول درمان قرمزی، کبودی، تورم و مقداری درد را تجربه کنید.

فیلم حین انجام کار فیشیال:

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 4.4 / 5. تعداد رای: 91

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 پرسش و پاسخ

    1. سلام وقت بخیر
      بله انجام میشه . ولی محیط استریل لازم هست. توصیه میشه که انجام ندید.

    1. سلام وقت بخیر تمامی مراحلی که پوستتون نیاز داره براتون انجام میشه مثل پاکسازی لایه برداری آبرسانی تخلیه ماساژ و …

      1. با سلام
        من برای فیشال اون مرحله ای که دستگاه روی صورت می زارن نمی تونم تحمل کنم چون فوبیای جای تنگ دارم. به جای اون مرحله همکاران شما چه پیشنهاد می کنند

        1. سلام وقت بخیر
          شما باید حضوری با فیشیالیست مشورت کنید تا روشی که عملکرد مشابهی با این دستگاه دارد را به شما پیشنهاد کند.

دکمه بازگشت به بالا