لاغری با کرایوتراپی

روشهای درمانی
4.8
(6)

خلاصه مطالب در زمینه لاغری با کرایوتراپی:
» لاغری با کرایوتراپی به چه صورت است؟
» آیا روش لاغری با کرایوتراپی باعث اختلال در متابولیسم بدن می شود؟
» آیا می توان کرایوتراپی را جایگزین ورزش کرد؟
» نحوه استفاده از دستگاه کرایوتراپی
» کرایوتراپی در چه مواردی کاربرد دارد؟

لاغری با کرایوتراپی» لاغری با کرایوتراپی به چه صورت است؟

› در روش لاغری با کرایوتراپی سرما متابولیسم بدن را افزایش می ‏دهد و باعث سوختن 500 تا 800 کالری در هر سه دقیقه می ‏شود. این کاهش وزن در تمامی نواحی بدن به صورت یکدست اتفاق می ‏افتد..

› سرما به بدن فرمان می ‏دهد که گردش خون را افزایش دهد و این بالا رفتن سرعت باعث تسریع سوخت و ساز بدن می ‏گردد. در چند جلسه می‏ توان با کرایوتراپی بسیار وزن کم کرد.

» آیا روش لاغری با کرایوتراپی باعث اختلال در متابولیسم بدن می شود؟

› تحقیقات نشان داده است افرادی که برای 6 هفته هر روز به مدت 2 ساعت در اتاقی با دمای 63- درجه قرار بگیرند انرژی بیشتری در طول شبانه‏ روز می سوزانند. باید خاطر نشان کرد که بعد از مدتی کارکرد بدن تغییر نمی‏ کند و با به پایان رسیدن جلسات کرایوتراپی متابولیسم بدن به حالت طبیعی و نرمال خود بازمی‏ گردد. تنها تفاوتی که ایجاد می‏ شود در عدد وزن شماست. سرمای وارد شده به بدن باعث تولید اندورفین، سروتونین و هورمون نوراپی نفرین می ‏شود. هورمونی که زمان پرواز و یا دعوا در بدن تولید می‏ گردد.

» آیا می توان کرایوتراپی را جایگزین ورزش کرد؟

› کرایوتراپی جایگزین ورزش نیست. بلکه پس از انجام کرایو برای نتیجه ‏گیری بهتر باید ورزش کنید. این روش حتما تحت نظر متخصص انجام شود. در غیر این صورت خطرات و آسیب‏ های زیان باری برای فرد ایجاد می‏ کند.

» نحوه استفاده از دستگاه کرایوتراپی

› قبل از وارد شدن به داخل اتاقک بدن باید کاملا خشک باشد. برای افرادی که عاشق هوای سرد و سرمای زیاد هستند کرایوتراپی لاغری روش مناسبی است.

› در طول 2 تا 3 دقیقه ‏ای که داخل دستگاه قرار می‏ گیرید باید دستکش و جوراب مخصوصی بپوشید. این کار از برخی اعصاب و رگ‏ های خونی حساس محافظت می‏ کند. سرما تا عمق 1 میلی‏متری پوست نفوذ کرده و سیستم عصبی مرکزی را برای واکنش نشان دادن فعال می‏ کند. در دمای هسته مرکزی بدن تغییری ایجاد نمی‏ شود. به دلیل اینکه گرما در ارتفاع بالاتری قرار می‏ گیرد شخصی که داخل دستگاه قرار دارد سرمای بیشتری در ناحیه پاها نسبت به بالاتنه احساس می‏ کند.

› سرمای زیر 7 درجه سانتی‏گراد موجب کریستالی شدن و در نهایت نابودی سلول‏های چربی می‏ گردد.در نتیجه بهبود و کاهش سلولیت ‏ها را به همراه دارد. این فرایند بدون درد است و سرمای آن حالت ناخوشایندی برای افراد ایجاد نمی‏ کند.

» کرایوتراپی در چه مواردی کاربرد دارد؟

› کرایو علاوه بر کاهش وزن در موارد دیگری مانند بازیابی نیرو و توان عضلات، کاهش دردهای مزمن و درخشان و شاداب شدن پوست بسیار تاثیرگذار است.

› بیشتر ورزشکاران برای تسریع روند بهبودی آسیب ‏هایشان از کرایوتراپی بهره می‏ برند. در واقع سرمادرمانی علاوه بر لاغری یک روش توانبخشی نیز محسوب می ‏شود.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 4.8 / 5. تعداد رای: 6

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دکمه بازگشت به بالا