ماساژ ریلکسی چیست؟ شرایط، مزایا و روش انجام

ماساژ
4.1
(15)

اگر هفته‌ای سخت و پر‌ فشار دارید، جلسه ماساژ بهترین هدیه برای شماست. ماساژ ریلکسی یکی از بهترین انواع ماساژ برای رسیدن به آرامش است. اگر با ماساژ ریلکسیشن آشنا نیستید، این مقاله مخصوص شماست. برای آشنایی با جزئیات آن تا انتهای این مقاله با ما در کلینیک تخصصی پوست و مو آتریسا همراه باشید.

ماساژ ریلکسی

ماساژ ریلکسی و مزایای آن

آرامش، اولین مزیت انواع ماساژ به شمار می آید. واقعیت این است که بیشتر ماساژها به طور عمومی ما را آرام می کنند. اما در کنار آرامش مزایا و اهداف دیگری دارند. ماساژ ریلکسی تنها نوع ماساژی است که رسیدن به آرامش تنها هدف آن است. این ماساژ کامل‌ترین نوع ماساژ برای آرام کردن بدن به شمار می‌آید.

تعاریف متعددی برای ماساژ ریلکسی وجود دارد. به روش نوازش و ضربات آرام به کل بدن به همراه موسیقی ملایم، نور و رایحه‌های درمانی، ماساژ ریلکسی گفته می‌شود.

ماساژ ریلکسیشن پروسه‌ای نسبتا طولانی دارد. در آن از تکنیک‌های متعددی مانند ضربات آرام، ورز دادن عضلات، چرخاندن ملایم پوست و ماهیچه استفاده می‌شود.

اثر ماساژ ریلکسی روی بدن مانند اثری یوگا و حرکات کششی است. با این تفاوت که شما در آن هیچ حرکتی ندارید و به راحتی روی تخت دراز می‌کشید.

ماساژ ریلکسی به کاهش دردهای کمر و گردن کمک می‌کند. این ماساژ حتی به هضم بیشتر غذا منجر می‌شود. در نتیجه خواب بهتری هم خواهید داشت.

اگر عضلاتتان رگ به رگ شده است یا گرفتگی دارید، می‌توانید با کمک این ماساژ، درد خود را بهبود دهید.

انواع مختلف ماساژ ریلکسی

معمولا ماساژ درمانگر، در جلسه ماساژ ریلکسی از تکنیک‌های ضربات آرام تا متوسط کمک می‌گیرد. تا بافت سطحی بدن را هدف قرار دهد. این ماساژ برخلاف ماساژ بافت عمیق یا ماساژ نقاط ماشه‌ای، روی بافت همبند یا ماهیچه اثر نمی‌گذارد. اما تاثیر فوق‌العاده‌ای در کاهش خستگی عضلات دارد.

انواع ماساژهای زیر از مواردی هستند که به عنوان ماساژ ریلکسیشن مورد استفاده قرار می گیرند:

ماساژ سوئدی

نام ماساژ سوئدی با ماساژ ریلکسی پیونده دارد. این ماساژ روی کل قسمت‌های بدن تاثیر می‌گذارد و با ترکیب ضربات ملایم و طولانی به سمت قلب باعث افزایش گردش خون و جریان لنفاوی می شود.

این نوع ماساژ برای افرادی که می‌خواهند سطح استرس خود را بعد از یک روز طولانی و خسته‌کننده کاهش دهند، گزینه‌ای ایده‌آل است.

ماساژ سنگ داغ

در این نوع ماساژ با قرار دادن سنگ‌های گرم روی بخش‌های خاصی از بدن مانند پشت، شانه‌ها، پاها و سایر عضلات، ماهیچه‌ها را گرم و شل می‌کنند. پس از گرم شدن عضلات به اندازه کافی ماساژ درمانگر با شروع ضربات آرام بر بدن، کار را آغاز می‌کند.

این ماساژ تاثیر خوبی روی کاهش میزان استرس، درد و همچنین دفع سموم انباشته شده در بدن دارد.

ماساژ آروماتراپی

ماساژ آروماتراپی به تقویت افکار و احساسات مثبت کمک می‌کند. این ماساژ به طور همزمان برای آرامش بدن و بهبود افکار و تنش‌های روحی به کار می‌رود.

در این ماساژ، درمانگر از تکنیک‌های ماساژ ملایم سوئدی روی بافت نرم بدن استفاده می‌کند. همزمان رایحه خوشی در فضا پیچیده است. آرامش مراجعین را نیز تقویت می‌کند. آروماتراپی بدون روغن یا با روغن انجام مبی شود.

ماساژ ریلکسی

چطور برای ماساژ ریلکسی آماده شویم؟

مسئله مهمی که باید قبل از رفتن به جلسه ماساژ در نظر بگیرید. میان مراکز ماساژ در تعریف ماساژ آرام‌بخش تفاوت زیادی وجود دارد. قبل از رزرو جلسه ماساژ ریلکسی حتما با مرکز تماس بگیرید. از آن‌ها درباره کیفیت جلسه و نحوه انجام آن سوال کنید.

تمام مراکز ماساژ ریلکسیشن در اتاق‌های مجزا، با کمک موسیقی آرامبخش، ملایم و همچنین روایح درمانی استفاده می‌شود. تجربه‌ای بی‌نهایت آرامبخش خواهد داشت.

قبل از جلسه ماساژ ریلکسی چه مواردی را درنظر بگیریم؟

قبل از هر جلسه ماساژ از خوردن وعده‌های غذایی سنگین یا نوشیدن نوشیدنی‌های حاوی الکل خودداری کنید. همچنین می‌توانید برای بهبود نتایج، آب زیادی بنوشید. بدنتان را هیدراته نگه دارید. این کار منجر به دفع شدن سموم از بدنتان می‌شود.

حتما برای ماساژ ریلکسی جلسات نسبتا طولانی را رزرو کنید تا بدون هیچ عجله‌ای از فرآیند آن لذت ببرید.

قبل از جلسه ماساژ موارد زیر را به ماساژ درمانگر خود اطلاع دهید:

  • اگر باردار هستید.
  • هرگونه شرایط پزشکی خاص که نیاز به دریافت دارو دارید.
  • اخیرا جراحت یا عمل جراحی داشته‌اید.
  • حساسیت پوستی به انواع روغن یا اسانس دارید.

فرآیند جلسه ماساژ ریلکسی

چون ماساژ ریلکسی روی کل بدن انجام می‌شود، از شما خواسته خواهد شد که قبل از ماساژ لباس خود را دربیاورید. حوله یا ملحفه‌ای به شما داده می‌شود. تا خودتان را در آن بپیچید.

در طول ماساژ روی یک تخت دراز خواهید کشید. ماساژ درمانگر بعد از آنکه مطمئن شد شما احساس راحتی دارید، کار را آغاز می کند.

اگر احساس خوبی ندارید، می‌توانید به ماساژ درمانگر اطلاع دهید. تا پوشیده‌تر باشید. توجه کنید که همه‌چیز به شما و احساستان بستگی دارد. اگر راحت نیستید. این جلسه آغاز نخواهد شد.

اتاق ماساژ ریلکسی برخلاف سایر انواع ماساژ باید ساکت، خلوت و کاملا گرم باشد. دقت کنید که حتما قبل از ماساژ به توالت بروید. تا مطمئن شوید که مثانه‌تان کاملا خالی است. وگرنه احساس راحتی نخواهید داشت.

ماساژ ریلکسی

هزینه ماساژ ریلکسی

هزینه ماساژ ریلکسی بر اساس طول جلسه، تجربه ماساژ درمانگر و گزینه‌های اضافی ماساژ متفاوت است. نوع ماساژ و اینکه کدام نواحی بدن را تحت تاثیر قرار دهد هم روی هزینه نهایی تاثیر دارد.

صلاحیت ماساژ درمانگر ،علاوه ‌بر محیط ماساژ در هزینه آن نیز موثر خواهد بود. اگر قصد دارید ماساژتان را در مراکز اسپا یا کلینیک زیبایی تجربه کنید. هزینه متفاوتی دارد. طبیعتا هزینه ماساژ در کلینیک‌های زیبایی بیشتر از مراکز اسپا است.

رزرو ماساژ ریلکسی در کلینیک تخصصی پوست و مو آتریسا

برای بهره‌گیری از تجربه ماساژ درمانگران همکار ما در کلینیک تخصصی پوست و مو آتریسا، با کارشناسان در مرکز تماس، ارتباط بگیرید. کارشناسان ما کمک می‌کنند تا بسته به نوع درخواست شما، جلسه ماساژ را در اسرع وقت رزرو کنید. از تجربه آرامبخش یک جلسه ماساژ ریلکسی، لذت ببرید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 4.1 / 5. تعداد رای: 15

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دکمه بازگشت به بالا