مراقبت از پوست و مو در فصل سرما

پوست و زیبایی
1
(1)

√ خلاصه مطالب در زمینه مراقبت از پوست و مو در فصل سرما

» مراقبت از پوست و مو در فصل های مختلف

» راهکارهای مراقبت از پوست و مو در فصل سرما

» فصل سرما بهترین زمان برای انجام لیزر است!!

مراقبت از پوست و مو در فصل سرمامراقبت از پوست و مو در فصل های مختلف متفاوت است.

اگر می خواهید در تمام فصول پوست و موی درخشانی داشته باشید بهتر است مراقبت از پوست و مو را رعایت کنید. معمولا افراد در زمستان نسبت به این مراقبت ها تنبل می شوند.

با تغییر ناگهانی دما مخصوصا هنگامی که فضای داخلی خانه گرم و هوای بیرون سرد باشد موها شفافیت خود را از دست می دهند و حالت کدری و شکنندگی به خود می گیرند. همچنین افزایش شوره سر و تا حدی ریزش موها در زمستان اتفاق می افتد. پوست هم در سرما خشک می شود. این خشکی باعث پیری زودرس پوست می گردد. بر اثر خشکی مشکلات دیگری مانند آکنه، اگزما و پسوریازیس به وجود می آیند.

راهکارهای مراقبت از پوست و مو در فصل سرما

آب ولرم بهترین دوست برای مراقبت از پوست و مو در زمستان است.

آب ولرم دقیقا از چربی لازم بر روی پوست محافظت می کند و مانع خشکی آن می شود. با این حال که بعد سرمای بیرون از خانه دوش آب گرم بسیار دلچسب است اما تا جایی که امکان پذیر است در فصل سرما از آب گرم دوری کنید. بلافاصله پس از حمام از کرم های مرطوب کننده استفاده نمایید. مرطوب کننده پوست را شاداب می کند.

استفاده از کرم لایه بردار برای مراقبت از پوست

حداقل یک یا دو بار در هفته از کرم های لایه بردار (اسکراب) مصرف کنید. لایه بردارها سلول های مرده سطح پوست را پاکسازی می کنند و در این حالت سلول های سالم جایگزین آن ها می گردد. با لایه برداری پوست رطوبت لازم به سلول های زنده رسیده و خشکی آن جلوگیری می شود.

استفاده از روغن های گرم برای مراقبت از مو

روغن های گرم برای موها بهترین گزینه هستند. باید کف سر را با روغن های گرم ماساژ داد تا به طور یکسان به ریشه تمامی موها برسد. انجام این کار یک یا دو بار کافی است.

استفاده نکردن از سشوار در فصل سرما

انتظار برای خشک شدن موها در سرما اصلا خوشایند نیست. اما هرگز از سشوار استفاده نکنید. در حالت عادی موها بر اثر سرما خشک و شکننده هستند در نتیجه سشوار بدترین لطمه را به آن ها وارد می کند.

نوشیدن آب برای مراقبت از پوست و مو

آب رسانی،عطش و تمایل به نوشیدن آب در سرما بسیار کاهش می یابد. همین امر باید کمبود آب بدن و خشک شدن پوست و مو می شود. نوشیدن دیگر مایعات و یا غذاهای آبکی جایگزین آب نمی شود. بنابراین اطمینان حاصل کنید که روزانه 8 لیوان آب بنوشید.

 استفاده از کرم ضد آفتاب

در زمستان استفاده ازکرم ضد آفتاب را فراموش نکنید. نور آفتاب در تمام فصول به پوست صدمه می زند.

فصل سرما بهترین زمان برای انجام لیزر است!!

فصل سرما بهترین زمان برای انجام خدمات جوانسازی است. از آن جایی که نور خورشید دشمن اصلی مراقبت های پس از انجام کارهای لیزری است، پیشنهاد می شود در تابستان به سراغ آن ها نروید. بلکه در زمستان رضایت کامل تری از نتیجه نهایی خواهید داشت.

هفت روش برای مراقبت از پوست و مو در فصل سرما

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 1 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دکمه بازگشت به بالا