مراقبت های لازم برای پوست دور چشم

پوست و زیبایی
4.3
(14)

چرا باید از پوست دور چشم مراقبت کنیم؟

پوست ناحیه دور چشم جز قسمت هایی از صورت است که اولین نشانه های پیری را نمایان می کند. به همین دلیل باید مراقبت های خاصی برای این ناحیه در نظر گرفته شود. پوست دور چشم از بقیه نواحی صورت، لطیف و نازک تر است و از آن جایی که چشم ها در طول روز بسیار حرکت دارند باعث زودتر پیر شدن پوست می شوند. علاوه بر این عواملی مانند ژنتیک، اشعه ماورای بنفش، استرس و سبک زندگی فرد می تواند موجب پیری زودرس پوست دور چشم شود.

پوست دور چشم

مشکلات ناحیه دور چشم

مشکلات مربوط به ناحیه دور چشم شامل سیاهی و پف زیرچشم و چین و چروک های اطراف آن می شود. برای مراقبت از این ناحیه هیچ گاه خیلی زود و یا خیلی دیر نیست. در ادامه نکاتی را به شما خواهیم گفت که می توان به صورت روزمره آن ها را به کار ببرید.

استفاده از مرطوب کننده برای مراقبت از پوست دور چشم

مرطوب کننده. مرطوب کننده. مرطوب کننده! استفاده از مرطوب کننده برای پوست دور چشم ضروری و واجب است. پوست دور چشم را مانند یک انگور تازه در نظر بگیرید. اگر این انگور آب و رطوبت خود را از دست بدهد به چه شکلی درمیاید؟ یکی از دلایل افزایش چین و چروک ها به همین علت می باشد. اما به محض اینکه این رطوبت را دوباره به آن بازگردانید به طور واضحی خطوط کاهش می یابند. ناحیه دور چشم به خودی خود غدد تولیدکننده چربی ندارد و تمایل زیادی به خشک شدن دارد.

آیا می توان از همان مرطوبت کننده صورت برای دور چشم ها استفاده کنیم؟ جواب مثبت است. تا زمانی که مرطوب کننده موجب اذیت و سوزش چشم ها نشود و رطوبت لازم و کافی را فراهم کند می توانید از آن استفاده کنید. به دلیل حساس بودن پوست این ناحیه باید مراقب باشید به محض اینکه واکنش متفاوتی دریافت کردید مرطوب کننده قبلی خود را کنار بگذارید و یک کرم مخصوص دور چشم تهیه کنید.

هنگامی که به دنبال خرید یک کرم دور چشم مناسب هستید حتما مواد تشکیل دهنده آن را بررسی کنید. این کار به شما کمک می کند تا یک کرم ایده آل برای مشکل خود خریداری کنید. زیرا ممکن است یک کرم برای سیاهی زیر چشم تولید شده باشد و شما به اشتباه برای چین و چروک های اطراف چشم آن را خریداری کرده باشید. برای شناخت این موارد به نکات زیر توجه کنید:

مرطوب کننده مناسب خطوط ریز پوست

برای خطوط ریز باید مرطوب کننده ای تهیه کنید که عملکرد تولید کلاژن را نیز فعال کند. به این منظور کرم حاوی رتینوئید، رتینول، ویتامین A و پپتید خواهد بود. برای سیاهی و تغییر رنگ پوست دور چشم که بیشتر بر اثر اشعه ماورای بنفش ایجاد می شود، کرم باید از موادی مانند اربوتین، هیدروکینون، ویتامین C، ویتامین B3 و سویا تشکیل شود. پف زیر چشم با خوردن آب و خواب کافی می تواند تا حدودی درمان شود. کرم مناسب برای پف زیر چشم باید حاوی موادی از قبیل کافئین، چای سبز و گیاه بید باشد. به طور کلی کرم های دور چشم باید خاصیت آنتی اکسیدان داشته باشند. وجود ویتامین C، ویتامین E، چای سبز و ویتامین B3 به از بین بردن رادیکال های آزاد در پوست که بر اثر دود سیگار و آلودگی هوا بوجود آمده اند بسیار کمک می کند.

نحوه پاک کردن آرایش پوست دور چشم

با پوست دور چشمان خود مهربان تر باشید. پاک کردن آرایش از این ناحیه باید به آرامی انجام شود. فشار وارد کردن به این ناحیه آسیب زیادی به پوست وارد می کند. برای پاک کردن آرایش حتما از پد یا پنبه استفاده کنید. پد آغشته به آرایش پاک کن را از قسمت داخلی به سمت بیرون به آهستگی بر روی پوست بکشید. هنگام آرایش کردن کرم را با سرانگشتان به آرامی روی پوست پخش کنید.

درمان آسیب پوست دور چشم

اگر پوست دور چشم شما به مرحله از آسیب رسیده که درمان موضعی کافی نیست بهتر است از درمان های غیرجراحی نیز استفاده کنید. برای کاهش چین و چروک ها می توانید از تزریق بوتاکس و برای درمان گودی و سیاهی زیر چشم از تزریق ژل بهرمند شوید. این دو روش اصلاحات و تغییرات را به سرعت نمایان می سازند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 4.3 / 5. تعداد رای: 14

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دکمه بازگشت به بالا