معرفی دستگاه لیزر اسکلپیون ( لیزر دایود Asclepion)

خدمات لیزر موهای زائد
4.6
(18)

در طی سالیان اخیر، دستگاه لیزر دایود اسکلپیون تبدیل به یکی از دستگاه‌های محبوب لیزر موهای زائد در سراسر جهان شده است. این دستگاه آلمانی با عملکرد قوی و موثر خود در رفع مو زائد، در رتبه‌های نخست برترین دستگاه‌های لیزر قرار می گیرد. جهت آشنایی بیشتر با این دستگاه و مزایای آن ادامه مطلب را از دست ندهید.

دستگاه لیزر اسکلپیون

لیزر موهای زائد به روشی آسان، بدون درد و با سرعتی باور نکردنی به وسیله دستگاه جدید (MedioStar) ساخت کشور آلمان.

دستگاه لیزر دایود (لیزر اسکلپیون) چیست؟

دستگاه لیزر دایود (Asclepion) جدیدترین نسل لیزرهای دایود است که از سه تکنولوژی لیزر استفاده می‌کند که طیف گسترده‌ای از روش‌های درمانی را ارائه می‌دهد. این لیزر در هر پالس منطقه بیشتری از پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهد و سرعت عمل بالایی را برای پزشکان یا اپراتور فراهم می‌آورد.

نحوه عملکرد دستگاه لیزر دایود (Asclepion) چگونه است؟

دستگاه لیزر دایود (Asclepion) با یک تکنولوژی انحصاری قادر به انتشار دو طول موج 810 و 940 نانومتر جهت تأثیر تخریبی بر روی فولیکول مو است. این دستگاه، هنگام مواجه شدن با فولیکول مو، انرژی با قدرت بالا تولید می‌کند. برای انجام این کار، نور باید چندین میلی ‌متر به داخل پوست نفوذ کند تا به ریشه موها برسد. ملانین موجود در مو نور را جذب می کند و حرارت آن باعث از بین رفتن موها می شود. موهای تیره‌تر، ضخیم‌تر و متراکم، حرارت بیشتری تولید می‌کنند. این گرما سلول‌های مسئول رشد مو را تخریب می کند و رشد موها قطع می‌شود. همچنین این گرما به پوست آسیبی نمی‌رساند.

مزایای استفاده از دستگاه لیزر اسکلپیون

  • دارای یک سیستم خنک کنندگی موثر برای پیشگیری از سوختگی پوست است.
  • عملکرد لیزر با قدرت بالا دایود به صورتی است که دقیقا توسط ملانین جذب می‌شود و آب میان بافتی را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. در نتیجه برای تمامی انواع پوست با رنگ‌های مختلف مناسب است و لک ایجاد نمی‌کند.
  • توزیع یکنواخت پرتو لیزر به صورت مربع شکل باعث می ‏شود که هیچ منطقه‌ای از پوست جا نیفتد و دمای تمامی سطح پوست را یکسان نگه می‏ دارد.
  • درد و عارضه کمتری نسبت به سایر لیزر‌های مو زائد دارد.
  • یکی از مهم ترین مزیت‌های آن، سرعت بالای هر جلسه لیزر است.
  • روشی ایمن برای از بین بردن موهای زائد و مورد تایید FDA آمریکا (سازمان غذا و دارو) است.
  • دارای هندپیس‌های جداگانه و سبک برای نواحی مختلف بدن است.
  • دارای روکش یکبار مصرف برای جلوگیری از بیماری‌های پوستی است.
  • دستگاه لیزر دایود (Asclepion) علاوه بر از بین رفتن موهای زائد ویژگی‌های دیگری مانند درمان آکنه، برطرف کردن لک، ضایعات عروقی (رگ‏‌های عنکبوتی) و جوانسازی پوست دارد.
  • با دستگاه لیزر اسکلپیون می‌توان انواع طول موج‌های مختلف تولید نمود که هر طول موج با توجه به مولکول‌‏های هدف دارای کاربرد خاص است.

سیستم خنک کننده 360 لیزر اسکلپیون

سیستم خنک‌ کننده دستگاه لیزر دایود اسکلپیون قبل از هر شات، پوست ناحیه مورد نظر را خنک می‌کند تا فرد در طول درمان احساس راحتی و آرامش داشته باشد. خنک ‏کننده 360 درجه به گونه ‏ای عمل می ‏کند که ابتدا اپیدرم پوست را خنک و آماده دریافت پرتو لیزر می‏ کند و دیگر خطر سوختگی پوست رخ نخواهد داد. همچنین دمای سیستم خنک کننده آن قابل تنظیم است. این امر بالاترین میزان راحتی را برای بیمار و کاربر تضمین می‏ کند.

مزیت های لیزر دایود نسبت به IPL

دایودIPL
انرژی لیزری با طول موج 810 نانومتریسیستم نوری لامپ زنون
انرژی عمیق تر با درد کمترانرژی منتشر و پراکنده
عوارض جانبی کمتر و درصد پایین احتمال سوختگی پوستاحتمال سوختگی پوست بالاست
ایمن تر برای پوست های تیرهنفوذ عمقی ضعیف
زمان درمان کوتاه تربازگشت مو

دستگاه لیزر دایود (Asclepion) مناسب افراد با پوست حساس

برای افرادی که پوست حساسی دارند می‌توان از حالت (SmoothPulse) استفاده کرد که در طول درمان فرد چیزی متوجه نمی‌شود. با این حالت، درمان سریع‏‌تر از همیشه انجام می ‏شود.

 دستگاه لیزر اسکلپیون ( لیزر دایود Asclepion)

تعداد جلسات استفاده از دستگاه لیزر اسکلپیون

در هر جلسه لیزر تمامی موها از بین نمی‌روند؛ زیرا برخی از موها در فاز استراحت و برخی دیگر در فاز رشد هستند. در نتیجه به چندین جلسه مداوم نیاز است؛ اما تعداد جلسات با توجه به نوع موها، جنس و رنگ پوست متفاوت است. به صورت نرمال تعداد جلسات بین شش تا ده جلسه برای هر فرد پیشنهاد می شود.

چه کسانی نمی توانند لیزر دایود انجام دهند؟

  • افراد مبتلا به بیماری پوستی
  • افراد دارای تتو (در ناحیه ای که با لیزر تداخل دارد)
  • زنان باردار و مادران شیرده
  • افرادی که راکوتان مصرف می کنند (4 تا 6 ماه باید از آخرین مصرف بگذرد)
  • کسانی که از داروها و روش های رشد و تقویت مو استفاده می کنند (مگر با تایید پزشک)

عوارض دستگاه لیزر دایود (Asclepion)

هیچ روشی بدون عوارض نیست، پس بهتر است قبل از انجام لیزر دایود، عوارض و خطرات احتمالی آن را بشناسید :

  • التهاب پوست
  • قرمزی
  • تورم
  • بی حسی
  • کبودی
  • سوزش
دستگاه لیزر اسکلپیون

دستگاه لیزر اسکلپیون (twin wave) کلینیک آتریسا

(twin wave) یا دو طول موج بودن لیزر دایود کلینیک آتریسا به این معنا است، که این دستگاه علاوه بر طول موج اصلی یعنی همان دایود، طول موج دیگری نیز دارد که به این دستگاه اضافه شده و کارایی آن را بالا می برد. در واقع باعث بالا رفتن عملکرد دستگاه روی موهای ضخیم و تیره می شود و همچنین می تواند روی موهایی که از طریق لیزر نازک شده اند، تاثیر مثبت بگذارد و آن را از بین ببرد.

ممکن است برخی از افراد هنوز در انجام لیزر شک و تردید داشته باشند. مشاوره با متخصصان و کارشناسان کلینیک آتریسا به شما این امکان را می ‏دهد که با اطلاع، آگاهی کامل و خیال راحت از شر موهای زائد خود خلاص شوید. به همین جهت، برای مشاوره و رزرو وقت، می توانید از طریق صفحه درخواست وقت با شماره 45856-021 تماس حاصل فرمائید.

در مورد دستگاه لیزر اسکلپیون بیشتر بدانیم:

لیزر سریع و بدون درد با دستگاه اسکلپیون

مدل مدیو استار اسکلپیون جدیدترین تکامل لیزر موهای زائد است که سطح کیفی کاملا بالایی در حذف موهای زائد دارد. این دستگاه امکان درمان سریع و اساسا بدون درد را فراهم می کند و محبوب ترین و قدرتمندترین دستگاه رفع موهای زائد با سرعت بالا در سراسر جهان است که تنها در 5 دقیقه امکان درمان نواحی بزرگ مانند پشت و کمر را فراهم می کند!

سوالات متداول لیزر دایود Asclepion:

آیا حالت پوست مرغی بدن با لیزر دایود برطرف می شود؟

بله، لیزر دایود ممکن است باعث بهبودی قابل توجهی در بافت پوست شود. همچنین می تواند حالت پوست مرغی یا کراتوز پیلاریس را از بین ببرد.

آیا می توان روی تتو، لیزر دایود (موهای زائد) انجام داد؟

خیر، رنگدانه تتو، نور لیزر را به خود جذب می کند و علاوه بر تغییر رنگ تتو، موجب آسیب جدی پوست می شود. برای رفع تتو باید از دستگاه کیوسوئیچ یا پیکو استفاده کنید.

بعد از گذشت یک ماه از آفتاب گرفتگی، بدنم هنوز رنگ دارد، از کدام دستگاه می توانم استفاده کنم؟

ابتدا باید توسط سرپرست لیزر مشاوره شوید تا بهترین تصمیم گرفته شود؛ اما برای اکثر افراد در این مواقع لیزر دایود بهترین گزینه است.

چه مدت بعد از لیزر دایود، موها شروع به ریزش می کنند؟

در روند لیزر موهای زائد، اگر موها در مرحله رشد خود باشند، به مدت 14 روز طول می کشد تا شروع به ریزش کنند.

نحوه ریزش مو در لیزر دایود اسکلپیون به چه صورت است؟

برخی تصور می کنند که لیزر دایود برایشان مناسب نیست؛ چون مو کل ناحیه مدنظر ریزش نداشته است. در صورتی که باید در نظر داشت که نحوه ریزش مو در لیزر دایود به صورت سکه ای است و با اتمام جلسات نتیجه مشخص می شود.

آیا لیزر دایود می تواند لکه ها و نقاط تیره را از بین ببرد؟

با توجه به اینکه لیزر دایود دارای انرژی لیزر با طول موج 801 نانومتر است، این انرژی به طور خاص رنگدانه ملانین موجود در مو را هدف قرار می دهد نه پوست؛ بنابراین نمی توان با این روش از شر لک و هایپرپیگمانتاسیون خلاص شد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 4.6 / 5. تعداد رای: 18

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 پرسش و پاسخ

  1. سلام ، تو اینستاگرام باب شده که با این دستگاه مهم نیست زینک یا مکمل بخوریم یا نه ،و اینکه موهای کرکی رو هم جواب میده ، درسته یا الکیه؟

    1. سلام وقت بخیر
      بهتره که همزمان با لیزر از مکمل تقویت مو استفاده نشه، اما تایید این موضوع بیشتر بر اساس مشاوره و چک کردن پوست و ضخامت موهاتون هست که توسط کارشناس لیزر انجام میشه.
      بیشتر دستگاه های لیزر، برای موهای ضخیم جوابدهی دارند و دستگاه دایود هم به همین شکل هست.

    1. سلام وقت بخیر
      برای پوست های سبزه، بیشتر دستگاه دایود استفاده میشه؛ اما انتخاب دستگاه مناسب پوست شما، فقط زیر نظر کارشناس و اپراتور لیزر انجام میشه.

  2. سلام، این حقیقت داره ک ب طور تضمینی لیزر دایود اسکلپیون،طی مرور زمان ب طور دائمی مو رو برطرف میکنه؟

    1. سلام وقت بخیر

      هیچ دستگاهی تو دنیا وجود نداره که به طور دائم موها رو ازبین ببره ولی بعد از لیزر معمولا در صورت رشد مجدد موها به صورت کرکی و نازک خواهد بود.

      1. سلام وقت بخیر از دوستانی ک تجربه ی لیزر با این دستگاه رو داشتن میخواستم درمورد اثر بخشی ش نظر بدن متشکرم

دکمه بازگشت به بالا