مقایسه روش های بوتاکس و مزوتراپی برای جوانسازی پوست

پوست و زیبایی
4.5
(26)

در مقایسه روش های بوتاکس و مزوتراپی می توان گفت هر دو روش تزریق بوتاکس و مزوتراپی برای جوان­سازی کاربرد دارند ولی مکانیسم عمل هر کدام متفاوت است.

مقایسه روش های بوتاکس و مزوتراپی برای جوانسازی پوست:

بوتاکس مانع از چروک شدن با انقباض عضلات صورت می­ شود، در حالی که مزوتراپی لایه­ های پوستی عمیق ­تر را تغذیه می ­کند.

بوتاکس که همان سم بوتولینوم است، در واقع عضلات ناحیه تزریق را فلج کرده و از ایجاد چین ­وچروک ­های جدید جلوگیری می­ کند و روند پیری و پیشروی چروک ­ها را به تاخیر می اندازد.

مقایسه روش های بوتاکس و مزوتراپی برای جوانسازی پوست

مزوتراپی، تزریق مواد مغذی و تحریک کننده پوست برای جوان­سازی است که بافت درم و اپیدرم پوست را تحریک به کلاژن­ سازی کرده و مواد مورد نیاز برای ترمیم، بازسازی و شادابی را مستقیما در اختیار پوست قرار می دهد.

در مقایسه روش های بوتاکس و مزوتراپی می توان گفت تمرکز اصلی بوتاکس در کشیدگی پوست و رفع چین و چروک­ ها است در حالی­که مزوتراپی بافت پوست را ترمیم کرده و در جوان­سازی و زیبایی پوست تاثیر می­ گذارد. بسته به نوع پوست، سن و شرایط هر فردی ممکن است یکی از این دو روش یا هر دو روش برای جوان­سازی بنا بر تشخیص پزشک، مورد استفاده قرار گیرد. برای خط خنده موثر ترین کار تزریق ژل و یا چربى است و مزوتراپى در این مورد تاثیر کمى خواهد داشت.

مقایسه روش های بوتاکس و مزوتراپی

» مزوتراپی علاوه بر تاثیر در کشیدگی و جوان­سازی پوست، بسته به مواد مکمل تزریق شده باعث رفع پف چشم، غبغب، رفع تیرگی زیر چشم و روشن­تر و شفاف­تر شدن پوست نیز می­ گردد ولی بوتاکس صرفا برای رفع چین و چروک ­ها و لیفت پوست به کار می ­رود.

مزوتراپی، به علت اینکه محتوی مواد مغذی و مورد نیاز پوست است، هیچ­گونه عوارض یا ایجاد حساسیتی با خود به دنبال ندارد. این در حالی است که در موارد نادری حساسیت به بوتاکس مشاهده شده یا برای افراد متفاوت بسته به نوع متابولیسم بدن اثرگذاری بوتاکس متفاوت است.

هزینه مزوتراپی کمتر از تزریق بوتاکس است ولی برای رفع چین­ وچروک­ های پوست بوتاکس موثرتر است.
بوتاکس برای زنان بادار و شیرده توصیه نمی شود ولی مزوتراپی ممنوعیتی در این موارد ندارد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 4.5 / 5. تعداد رای: 26

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دکمه بازگشت به بالا