مقایسه لیپوماتیک و لیپوساکشن

جراحی
4.5
(59)

قبل از مقایسه لیپوماتیک و لیپوساکشن باید بدانیم که هردو برای پیکرتراشی به کار می روند.

خلاصه مطالب مقایسه لیپوماتیک و لیپوساکشن:

» تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن

» کدام روش مناسب تر است لیپوماتیک یا لیپوساکشن

» لیپوماتیک کم خطرتر است یا لیپوساکشن؟

» مدت زمان عمل لیپوماتیک و لیپوساکشن

» مقایسه لیپوماتیک و لیپوساکشن برای استفاده از آنها برای کاهش چربی اندام های مختلف

» تعداد جلسات عمل لیپوماتیک

» لیپوماتیک برای چه افرادی مناسب است؟

مقایسه لیپوماتیک و لیپوساکشن

تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن

در مقایسه لیپوماتیک و لیپوساکشن می توان گفت که دستگاه های این دو روش با یکدیگر متفاوت هستند. هردو دستگاه از تکنولوژی لوله کانولا استفاده می کنند اما در لیپوماتیک یک کمپرسور هوایی تعبیه شده است که موجب ایجاد لرزش و ارتعاش می شود.

کدام روش مناسب تر است لیپوماتیک یا لیپوساکشن

به منظور انتخاب بهترین روش پزشک را از هدف خود مطلع سازید تا شما را راهنمایی کند و با آگاهی کامل تصمیم بگیرید. لیپوساکشن اتفاق بزرگی در زمینه جراحی تناسب اندام در نظر گرفته می شود. اما لیپوماتیک نسخه پیشرفته آن می باشد.

لیپوماتیک کم خطرتر است یا لیپوساکشن؟

لیپوماتیک یک روش کم خطر برای حذف چربی های تجمع یافته و بهبود سلولیت است. لیپوماتیک برای تخلیه چربی های موضعی بهترین کاربرد را دارد. چربی های موضعی را می توان با تکنیک های مختلفی مانند لیپوساکشن و لیپولیز هم تخلیه کرد. در این روش ها بافت چربی در معرض حرارت قرار می گیرد و ذوب می شود. حرارت به سلول های چربی آسیب وارد می کند و دیگر قابل استفاده نخواهند بود. لیپوماتیک به دلیل اینکه لرزش و ارتعاش ایجاد می کند باعث افتادگی و آویزان شدن پوست بعد از تخلیه چربی نمی شود. در بعضی موارد لیپوماتیک می تواند از جراحی مجدد ابدومینوپلاستی (حذف پوست آویزان شکم) جلوگیری کند.

دیگر مزیتی که لیپوماتیک نسبت به لیپوساکشن دارد در آسیب ندیدن بافت های اطراف است. هنگام حرارت دیدن و ذوب شدن چربی ها خطر سوختگی، تغییر قوام و رنگ پوست بافت های اطراف وجود دارد. اما لیپوماتیک هیچگونه اثری بر بافت های کناری نمی گذارد.

مدت زمان عمل لیپوماتیک و لیپوساکشن

مدت زمان عمل لیپوماتیک کوتاه تر از لیپوساکشن است. چربی ها توسط نوسان زودتر تخریب شده و از بدن خارج می شوند. اما برای حرارت دیدن و ذوب شدن تقریبا دو تا سه ساعت زمان بیشتری لازم است. در نتیجه بعد از جراحی نیز دوره نقاهت لیپوماتیک کمتر از لیپوساکشن می باشد. در لیپوساکشن احتمال دارد بر اثر آسیب بافت ها کبودی بیشتری ایجاد شود. ممکن است کسانی که لیپوساکشن انجام داده اند برای نتیجه گیری بهتر به عمل لیپوماتیک نیاز پیدا کنند. بیهوشی یا بی حسی موضعی در عمل لیپوماتیک انتخابی می باشد اما در لیپوساکشن بهتر است بیهوشی انجام شود.

مقایسه لیپوماتیک و لیپوساکشن برای استفاده از آنها برای کاهش چربی اندام های مختلف

اگرچه مزایای لیپوماتیک نسبت به لیپوساکشن بیشتر است اما باید عنوان کرد که لیپوساکشن برای اندام های کوچک مانند غبغب، کناره سینه و … بهترین عملکرد را دارد و لیپوماتیک برای اندام های بزرگ مانند ران، پهلو، شکم و … کاربرد بهتری دارد.

تعداد جلسات عمل لیپوماتیک

باید توجه داشت که لیپوماتیک هر ناحیه از بدن باید در یک جلسه جداگانه انجام شود. به صورتی که نمی توان لیپوماتیک پهلو و ران را همزمان انجام داد. اگر این کار انجام شود خطر مرگ فرد را به همراه دارد. زیرا در هر جلسه تنها مقدار مشخصی از چربی باید از بدن استخراج شود. این روش ها حتما باید توسط جراحان متخصص انجام شود در غیر این صورت آسیب ها و صدمات جبران ناپذیر خواهد بود.

لیپوماتیک برای چه افرادی مناسب است؟

معمولا اکثر افرادی که به جراحی تناسب اندام روی می آورند در مقابل کاهش چربی یک ناحیه از بدن می خواهند ناحیه دیگری حجم بیشتری داشته باشد. در نتیجه انتخاب لیپوماتیک گزینه بهتری است. زیرا می توان در همان جلسه درمانی سلول های چربی زنده و سالم را دوباره به بدن تزریق کرد.

به طور کلی هرچه میزان چربی در بدن کمتر باشد سلامت اندام های حیاتی حفظ خواهد شد. برای برخی افراد جراحی لیپوماتیک یا لیپوساکشن جنبه زیبایی دارد و برای برخی دیگر راهکاری در جهت پیشگیری از بیماری های خطرناک می باشد. انجام این عمل ها باعث تغییر سبک زندگی افراد و بهبود آن می گردد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 4.5 / 5. تعداد رای: 59

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا