چین‏ و چروک پوست‏ چیست؟

پوست و زیبایی
3
(4)

خلاصه مطالب در زمینه چین‏ و چروک پوست

»چین‏ و چروک پوست‏ چیست؟

» عوامل چین‏ و چروک پوست

»علت چین‏ و چروک صورت

چین‏ و چروک پوست‏ چیست؟»چین‏ و چروک پوست‏ چیست؟

چین و چروک ها خطوطی هستند که در سطح پوست ایجاد می شوند. بخش مهم و طبیعی پیر شدن چین و چروک است. چین و چروک ها از پوست صورت، گردن، دست و بازو شروع می شوند.

» عوامل چین‏ و چروک پوست

علاوه بر عوامل محیطی ژنتیک تاثیر بسیار زیادی بر میزان چین و چروک ها دارد. زیرا ژنتیک ساختار و بافت پوست را تعیین می کند. عوامل محیطی شامل نور آفتاب، آلودگی هوا و دود سیگار می شود. با افزایش سن پوست به طور طبیعی شکننده تر می گردد و کلاژن و الاستین آن از بین می رود. هرچه پوست خشک و خشن باشد میزان چین و چروک ها و عمق آن ها بیشتر می شود.

علاوه بر چین و چروک هنگامی که چربی لایه زیرین پوست کم می شود موجب افتادگی و شل شدن آن می گردد. قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش روند پیری طبیعی را سرعت می بخشد و دلیل اصلی پیری زودرس پوست است. نور این اشعه بافت همبند پوست شما را تجزیه می کند و بدون بافت همبند انعطاف پذیری پوست کاهش می یابد.

»علت چین‏ و چروک صورت

حرکات و حالت های مختلف صورت در بروز چین و چروک ها تاثیرگذار است. اخم زیاد در ایجاد چین بین دو ابرو و لبخند زیاد در ایجاد خط خنده اثر دارد. با هر حرکت صورت یک شیار در زیر سطح پوست شکل می گیرد که با گذشت زمان این شیارها روی پوست ثابت می شوند.

»یکی از عوامل چین و چروک پوست نور آفتاب است

از پوست خود در برابر نور آفتاب محافظت کنید. با محدود کردن زمانی که در آفتاب می گذرانید و استفاده از کلاه، دستکش و عینک از بروز چین و چروک های بیشتر جلوگیری خواهید کرد.

» جلوگیری از چین وچروک پوست

حتما قبل از خروج از خانه ضدآفتاب بزنید. ضدآفتاب SPF30 و بالاتر مناسب است. از ضدآفتاب سخاوتمندانه مصرف کنید و هر دو سه ساعت آن را تمدید کنید. حتی کرم آرایشی خود را دارای SPF30 انتخاب کنید. چنین محصولات مراقبتی و آرایشی از پوست در برابر اشعه های UVB و UVA محافظت می کند. مرطوب کننده علاوه بر آب رسانی پوست برخی خطوط نازک را می پوشاند و برطرف می نماید. سیگار نکشیدن و تغذیه سالم در بهبود کیفیت پوست و پیشگیری از چین و چروک های عمیق بسیار تاثیر دارد.

»راههای جلوگیری از چروک شدن پوست

اگر چین‏ و چروک ها موجب آزرده خاطر شدن شما می شوند، راهکارهای بسیاری برای پیشگیری و درمان آن ها وجود دارد. برخی از چین و چروک ها می توانند به شکاف های بسیار عمیق در اطراف چشم، دهان و گردن تبدیل شوند. اگر نگران ظاهر پوست خود هستید حتما به متخصص پوست مراجعه کنید.
معمولا درمان های مرتبط با بهبود چین و چروک ها شامل پمادهای موضعی حاوی رتینوئید، ویتامین آ، تازاروتن و آنتی اکسیدان‏ ها می شود. اما روش های کاربردی برای رفع چین و چروک ها شامل درمان های لیزری، تزریق ژل، میکرونیدلینگ، لایه برداری (فیس آپ) و کربن پیل می گردد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 3 / 5. تعداد رای: 4

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دکمه بازگشت به بالا