شستشو بعد از کاشت مو

خدمات زیبایی و جوان سازی
5
(4)

√ خلاصه مطالب در زمینه شستشو بعد از کاشت مو

» نحوه شستشوی موها بعد از کاشت مو

» شستشو بعد از کاشت مو

» چند روز بعد از کاشت مو می توان دوش گرفت

» مزایای استفاده از لوسیون بعد از کاشت مو

» بهترین شامپو برای موهای کاشته شده

» سشوار بعد از کاشت مو

شستشو بعد از کاشت مونحوه شستشوی موها بعد از کاشت مو

• همیشه بعد از کاشت مو دو سوال مهم ذهن افراد را درگیر می ‏کند.

1. شستشو بعد از کاشت مو یکی از دغدغه های مهم است که چند وقت بعد از کاشت می‏ توانم در حمام موهایم را بشویم؟

2. آیا می ‏توان از شامپوی سابق خود استفاده کنم؟

شستشو بعد از کاشت مو

شستشوی سر بعد از کاشت به روند بهبود زخم ‏ها کمک شایانی می‏ کند. حتما از شامپو و لوسیون‏ هایی که پزشک متخصص به شما تجویز کرده برای شستشو بعد از کاشت مو استفاده کنید.

چند روز بعد از کاشت مو می توان دوش گرفت

3 روز بعد از کاشت مو شما باید فرآیند شستشوی صحیح را شروع کنید. روزی یکبار تا دو هفته سر را تمیز بشویید. اگر بعد از 15 روز زخم ها بهبود یافتند دیگر نیازی به استفاده از لوسیون نیست. بعد از برطرف شدن زخم ‏ها می‏ توانید هنگام شستشو کف سر را با نوک انگشتان به آرامی ماساژ دهید. اما اگر بعد از 15 روز هنوز زخم ‏هایی بر روی سر قرار داشتند، استفاده از لوسیون و شامپو را باید تا هنگام بهبودی کامل زخم ‏ها ادامه دهید. حداکثر تا 20 روز بعد از کاشت بهبودی کامل میسر می‏ شود. یک ماه بعد از عمل مرحله ریسکی را از سر گذرانده ‏اید. بعد از یک ماه برای خشک کردن سر می ‏توان از حوله استفاده کرد. تا اتمام یک ماه هر روز موها را شستشو دهید.

مزایای استفاده از لوسیون بعد از کاشت مو

استفاده از لوسیون باعث تقویت سلول‎های پوستی می ‎شود. با مرطوب شدن پوست سر، زخم‎ها نرم شده و سریعتر بهبود می ‎یابند.

در هفته اول لوسیون فقط در منطقه برداشت (اهداکننده مو) استفاده می‎گردد. تمامی قسمت برداشت را به طور کامل با لوسیون بپوشانید. این کار را به دقت و آرام با نوک انگشتان انجام دهید. به مدت 1 ساعت لوسیون بر روی ناحیه مورد نظر باقی بماند و سپس با شامپو آن را بشویید.

در هفته دوم لوسیون بر هر دو ناحیه برداشت و کاشت باید استعمال شود. به آرامی 7 تا 8 قطره از لوسیون را در هر ناحیه استفاده کنید. حواستان باشد که لوسیون را هم جهت با موهای کاشته شده استفاده کنید تا از آسیب رسیدن به موها جلوگیری شود. در مقایسه با ناحیه کاشت، ناحیه اهداکننده لوسیون بیشتری لازم دارد. در نهایت به مدت 1 ساعت لوسیون بر روی ناحیه مورد نظر باقی بماند و سپس با شامپو آن را بشویید.

بهترین شامپو برای موهای کاشته شده

استفاده از شامپوی مخصوص ترمیم پوست را سرعت می‏ بخشد. ابتدا شامپو را در کف دست به صورت کف درآورده و سپس با کف ‏ها سر را تمییز کنید. این کار را بدون هیچ مالش و حرکات پرفشاری انجام دهید. فقط کف‏ ها را به آرامی بر روی سر پخش کنید و 2 تا 3 دقیقه صبر کنید بعد آب‏کشی نمایید.

برای آب‏کشی شامپو هرگز از آب گرم یا داغ استفاده نکنید. حتما با آب ولرم شستشو را انجام دهید. مستقیما زیر دوش نایستید. توسط یک کاسه به آرامی آب را روی سر بریزید. بسیار مهم است که شامپو کاملا از سطح پوست پاک شود.

سشوار بعد از کاشت مو

قبل از اینکه یک ماه کامل شود برای خشک کردن سر از سشوار با دمای خنک آن استفاده کنید. این کار با فاصله انجام گیرد. به هیچ وجه حوله را بر کف سر خود نکشید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای: 4

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دکمه بازگشت به بالا