نحوه خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

پوست و زیبایی
4.5
(344)

ممکن است یکی از دغدغه کسانی که تزریق بوتاکس انجام می دهند نحوه خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس باشد که چه شرایطی دارد،ما در این مقاله به این دغدغه خواهیم پرداخت.

خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

چند ساعت بعد از تزریق بوتاکس می توان خوابید

بوتاکس مشهورترین و محبوب ترین مارک از ماده بوتولینوم توکسین A است. نوعی نوروتوکسین که به بخش های مختلف عضلانی تزریق می شود. مولکول های موجود در نوروتوکسین ها پالس عصبی عضلات صورت را مسدود کرده و آن ها را منقبض می کنند. این روش به راحتی در مدت زمان کوتاهی انجام می شود. اما لازم ب ذکر است که تا 4 ساعت بعد از تزریق بوتاکس از دراز کشیدن و خوابیدن خودداری کنید.

بهترین روش خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

هنگامی که به مدت طولانی در حالت دراز کشیدن و یا خم شدن قرار بگیرید تاثیر نیروی جاذبه بر بدن بیشتر شده و موجب تکان خوردن مواد بوتاکس در زیر پوست می گردد. با این حرکت ممکن است ماده بوتاکس وارد حفره چشمی شود و عوارض آن افتادگی پلک و دوبینی می باشد. اگر موقع خواب به روی صورت غلت بزنید و بوتاکس وارد حفره چشمی شود بهبود و درمان آن سه ماه و یا بیشتر زمان می برد.

بر اساس توصیه پزشکان نحوه خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس به این شکل است که در چند روز اول اصلا به حالت دمر نخوابید و حتما به پشت دراز بکشید تا از ایجاد ناهمواری در زیر پوست جلوگیری شود. حتی نباید به پهلو نیز دراز بکشید.

معمولا نواحی محدودی از صورت وجود دارند که بوتاکس در زیر پوست آن بخش ها به حرکت درمی آید. این اتفاق برای همه افراد نیز بروز نمی کند. زیرا میزان تاثیرگذاری بوتاکس، عملکرد عضلات و واکنش بدن در افراد مختلف متفاوت است.

خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

بهترین زمان تزریق بوتاکس

سعی کنید وقت انجام تزریق بوتاکس را در اوایل صبحگاه رزرو نمایید تا مابقی روز به فعالیت های دیگر خود بپردازید و نگران احساس خستگی و خواب آلودگی نباشید. از آنجایی که تزریق بوتاکس یک روش غیرتهاجمی است نباید هیچگونه خون ریزی و درد شدیدی به همراه داشته باشد تا فعالیت های روزانه شما را مختل کند. در صورتی که ایجاد درد در ناحیه تزریق موجب عدم استراحت راحت شما شود باید پزشک خود را مطلع کنید.

ممکن است برخی عوارض بوتاکس بر روی خواب و استراحت شما تاثیر بگذارد. بعضی از افراد احساس خستگی و سرگیجه بیش از حد بلافاصله بعد از تزریق را گزارش کرده اند. بنابراین چنین حالتی می تواند شما را مجبور به دراز کشیدن و خوابیدن کند. اما همانطور که گفته شد سعی کنید به مدت 4 ساعت عملکرد خود را کنترل کنید. احساس خستگی و سرگیجه بعد از 24 ساعت برطرف خواهد شد.

آیا بوتاکس باعث استرس و نگرانی می شود

گاهی افراد به پزشک خود اعلام می کنند که بعد از تزریق بوتاکس احساس استرس و نگرانی آن ها را در بر می گیرد. تحقیقات نشان داده که تزریق بوتاکس ارتباطی در بوجود آمدن چنین حسی ندارد و فقط یک حالت روحی است. اگر فردی به طور کلی خیلی زود دچار استرس می شود باید قبل از جلسه درمانی، پزشک را مطلع کند تا در صورت امکان شرایطی برای کاهش این حالت تجویز کند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 4.5 / 5. تعداد رای: 344

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 پرسش و پاسخ

  1. سلام وقتتون بخیر من نیم ساعت بعد ازتزریق بوتاکس با پد الکلی که میخواستم اون ناحیه رو تمیز کنم فشار اوردم ممکنه مشکلی پیش بیاد و یک سری مسایل مثل خوابیدن کنار بخاری و خوردن گرما بهش چون کلا اصلا فراموش میکردم که بوتاکس انجام دادم الان دو روزه لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. سلام وقت بخیر
      بله ممکن است در ماندگاری بوتاکس تاثیرگذار باشد یا دچار کبودی در ناحیه تزریقی شوید. به هر حال، اگر عوارض جانبی شدیدی داشتید حتما به پزشک مراجعه کنید.

  2. سلام بوتاکس زیر بغل را اگر انجام دهیم به پهلو نباید بخابیم؟تا چه وقتی نباید به پهلو خابید؟و یا مشکلی نداره؟

    1. سلام وقت بخیر
      حداقل تا 6 ساعت پس از تزریق، دراز نکشید. پس از آن به پشت بخوابید.

      1. من یک ساعت بعد تزریق دراز کشیدم تا ۴ ساعت سرم رو به بالا بود طبق گفته پزشکم ولی نمیدونستم که نباید دراز بکشم، الان چی میشه؟ لطفا زودتر جوابمو بدید استرس گرفتم.

        1. سلام وقت بخیر
          4 تا 6 ساعت بعد از تزریق بوتاکس نباید دراز بکشید یا سر خود را خم کنید. در صورت رعایت نکردن و بروز عوارضی مثل سرگیجه، تاری دید و … باید به پزشک مراجعه کنید.

      1. سلام وقت بخیر
        بهتر است حداکثر تا دو شب بعد از بوتاکس به پشت بخوابید و سرتان کمی بالا باشد.

    1. سلام وقت بخیر
      دوست عزیز برای درمان گودی و سیاهی زیر چشم می توانید از روش تزریق فیلر زیر چشم که حاوی هیالورونیک اسید است، استفاده کنید ولی بهتره قبل هر اقدامی با یک مشاور مشورت نمایید.

دکمه بازگشت به بالا