سوالات متداول تزریق چربی

سوالات متداول
4
(1)

تزریق چربی

• مجموعه سوالات متداول در زمینه تزریق چربی :

یکی از سوالات متداول چربی میزان درد آن است که چگونه است؟

میزان درد به مقدار چربی تزریق شده بستگی دارد و هر چه حجم چربی تزریق شده بیشتر باشد احتمال بروز درد بیشتر است. تزریق چربی با بی حسی موضعی انجام می گیرد و چنانچه  بی حسی به خوبی انجام گیرد تزریق با درد قابل توجهی همراه نخواهد بود.در صورتی که بیمار از تزریق ترس و استرس داشته باشد باید پیش از تزریق چربی با متخصص مشورت کرده تا از آرام بخش استفاده کند.

برای کسانی که نیاز به افزایش حجم زیاد در نواحی مختلف صورت و بدن دارند یکی از کم هزینه ترین روش ها تزریق چربی است، زیرا از مواد خارجی استفاده نمی شود و تا مقدار دلخواه از چربی بدن خود فرد استفاده می گردد. هزینه ی این روش بسته به میزان چربی تزریق شده متفاوت خواهد بود.

از سوالات متداول تزریق چربی میزان ماندگاری آن است که به چه میزان ماندگار است؟

بسته به این که در ناحیه ی تزریق شده چه میزان تحرک وجود داشته باشد میزان ماندگاری چربی هم متفاوت خواهد بود. برای نقاطی از بدن که تحرک کمر است ماندگاری چربی بیشتر خواهد بود.

• با افزایش سن پوست شل و افتاده می شود و با ایجاد شدن چین و چروک ها ،خطوط خنده اطراف لب ،خط پیشانی و شیارها افراد از ظاهر خود احساس خشنودی ندارند.
• افرادی که دارای صورت های لاغر هستند و علاقمند به این هستند که گونه های برجسته تری داشته باشند .
• قسمت های خالی صورت مانند گودی زیر چشم با تزریق چربی از بین خواهد رفت.
• آثار به جا مانده از جوش ها و تمامی جراحت هایی که به پوست وارد شده با تزریق چربی قابل برطرف کردن است.
• لب هایی که با افزایش سن حالت حجیم بودن خود را از دست داده اند و یا به طور کلی کسانی که دارای لب های باریک بوده و علاقمند به داشتن لب های برجسته هستند.

در صورتی که قسمت مورد نظر به حجم کمی نیاز داشته باشد با یک جلسه هم امکان رسیدن به حجم و فرم دلخواه وجود دارد ولی برای افرادی که نیاز به حجم بالا برای تزریق داند معمولا جلسات متععد برای تزریق نیاز می باشد.

به شرط استفاده از پماد استریل روی محل سوراخ شدگی ها همان روز می توان استحمام کرد.

یکی از سوالات متداول تزریق چربی این است که آیا می توان از چربی فریز شده نیز استفاده کرد؟

در کشور های غربی به دلیل هزینه بالای اقدامات جراحی و دست مزد پزشک جهت کاهش وقت و صرفه جوئی اقدام به نگه داری چربی تحت شرایط خاص و افزودن مواد نگه دارنده می کنند اما متاسفانه در برخی موارد مشاهده می شود که مقداری از چربی به فرد داده و توصیه می شود در فریز های خانگی نگه داری وسپس تزریق شود که باید گفت این اقدام در ایران که دستمزد های جراحی چندان زیاد نیست بی مورد و غیر علمی و همراه با ریسک آلودگی میکروبی و قارچی است زیرا با 20 دقیقه صرف وقت به چربی تازه که به مراتب بهتر از چربی فریز شده است می توان رسید پس حتی اگر قرار باشد چربی فریز شود باید طبق شرایط علمی توصیه شده انجام گیرد.

بهتر است بدانید ناحیه تزریق چربی بسته است و نمی توان حجم زیادی از چربی را تزریق کرد زیرا به عروق خونی فشار وارد شده و خون رسانی به آن قسمت کاهش پیدا می کند.پس تزریق چربی بیش اندازه نتیجه را مطلوب نخواهد کرد.

• محدودیت خاصی و جود ندارد اما خوردن آناناس تازه می تواند در کاهش التهاب و ورم موثر باشد.

از دیگر سوالات متداول تزریق چربی میزان حجم تزریق در یک جلسه درمانی است که چقدر است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که گنجایش هر ناحیه از بدن  برای پذیرش حجم اضافی محدود می باشد. به طور مثال ناحیه صورت به دلیل ظرافت، ظرفیت محدودی دارد و علی رغم تزریق با دوز حداکثر استاندارد (Full Dose)  ممکن است برای مراجعه کنده کافی نبوده و نیاز به تکرار در چند مرحله باشد.

این مطلب در مورد تزریق چربی مچ پا نیز صادق است زیرا به دلیل شرایط آناتومیک فضای محدودی برای تزریق نوبت اول خواهد داد و محتمل نیازمند تکرار تزریق می باشد ولی در مورد ران پا، به دلیل شلی ذاتی پوست این ناحیه و فضای نسبتا خوب تزریقی، عموم متقاضیان با یک نوبت تزریق به حداکثر میزان رضایت می رسند و بعضاً در مواردی علاقه مند به تزریق مجدد می باشند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 4 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دکمه بازگشت به بالا