سوالات متداول میکرونیدلینگ

3.8

سوالات متداول میکرونیدلینگ

• مجموعه سوالات متداول میکرونیدلینگ:

• ناحیه درمان ممکن است دچار ادم (تورم) و اریتم (سرخی پوست) شود که این علائم معمولا ظرف 1 تا 2 روز برطرف می‌گردد. 24 تا 72 ساعت بعد از درمان امکان بروز زخم‌های بسیار ریز و سوزنی شکل در روی پوست وجود دارد که این زخم‌ها ممکن است تا 3 روز روی پوست بمانند و خودبه­ خود رفع شوند.

• با استفاده از  روش میکرونیدلینگ معمولا هیچ حساسیتی در فرد ایجاد نمی ­شود.
  • در مقایسه با سایر روش های جوانسازی پوست مقرون به صرفه تر است.
  • استفاده از این روش در همه نوع پوست امکان پذیر است.

»  از دیگر سوالات متداول میکرونیدلینگ میزان درد در استفاده از این روش است که در پاسخ باید گفت:

• میکرونیدلینگ همزمان با داروهای بی­ حسی انجام می­ گیرد و برای شخص دردناک نخواهد بود.
  • بستن منافذ باز.
  • کاهش چین و چروک.
  • بهبود ترک های پوستی.
  • بازسازی بافت زبر پوست.
  • از بین بردن جای جوش و آکنه.
  • رفع شل شدن پوست، افتادگی پوست.
  • درمان زخم‌های آکنه، زخم‌های جراحی و تروما.
  • تولید کلاژن جدید و تحریک کردن جریان خون.
  • جوانسازی پوست های حساس مانند ناحیه اطراف چشم ها، دهان و گردن.
  • تا 2 روز بعد از درمان و تا زمانی که پوست بهبود نیافته باید از حمام کردن اجتناب کرد. برای محافظت ناحیه درمان از نور خورشید بهتر است از کرم‌های ضدآفتاب با  SPF50 استفاده کرد. قرار گرفتن در نورخورشید ممکن است موجب تجمع رنگ دانه در بافت پوست و تغییر رنگ پوست شود. از لمس، خارش و یا کندن زخم‎های احتمالی بعد از میکرونیدلینگ باید جدا خودداری کرد. تمامی زخم‌های ناشی از درمان به خودی خود برطرف می‌شوند. در طول 48 ساعت بعد از درمان باید از کار، ماساژ، دوش آب گرم و قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کرد. توصیه می‌شود به مدت 12 ساعت بعد از درمان و تا بهبود نسبی از لوازم آرایش استفاده نگردد.
  • یکی دیگر از سوالات متداول میکرونیدلینگ تغییرات پوست بعد از درمان است که باید گفت: بلافاصله بعد از درمان معمولا پوست صورت قرمز و شبیه به آفتاب‌سوختگی خفیف خواهد شد. این حالت بعد از چند ساعت برطرف می‌شود و یک روز بعد از درمان شخص می‌تواند میکاپ کند.
  • بروز حساسیت.
  • بیماری دیابت.
  • بیماری صرع.
  • افرادی که مشکلات خونی دارند.
  • افرادی که دارای سرطان پوست هستند.

توجه: در صورت بروز این عوامل درمان با میکرونیدلینگ را قطع کنید:
• عفونت، جای زخم، ورم پوست، تبخال، بارداری و شیردهی، دوره شیمی درمانی.

• از مهمترین سوالات متداول میکرونیدلینگ عفونت پس از آن است که در پاسخ باید گفت: سوزنهای مخصوص میکرونیدلینگ یک­بار مصرف و قابل تعویض برای افراد مختلف می­ باشد و از آن جایی که پس از گذشت یک ساعت شکافت­ های ریزی که توسط این سوزن­ها ایجاد شده ­اند بسته می­ شود احتمال بروز عفونت پس از این روش بسیار نادر است.
  • فاصله بین جلسات ۴ تا ۶ هفته است که این زمان برای فرصت دادن به پوست جهت ترمیم می ­باشد. تعداد جلسات برای جوان­سازی پوست و تحریک کلاژن ۳ جلسه است ( Collagen Induction Therapy)  و برای درمان اسکار بین ۳ تا ۶ جلسه می­ باشد در عمل بر اساس پاسخ به درمان و شدت ضایعه اولیه تعداد جلسات تعیین می­ شود.
  • فرآیند کلاژن سازی بعد از درمان شروع می­ شود و بعد از حدود ۱۰ روز تغییرات بطور محسوس قابل مشاهده می ­باشد.
  • بله، بعد از پرکننده‌های پوستی و درصورتی که تزریق ژل و چربی به‌درستی انجام نشده باشد می ­توان به درمان میکرونیدلینگ روی آورد.توصیه می‌شود حداقل 3 هفته بعد از تزریق ژل و چربی اقدام به درمان میکرونیدلینگ شود.