سوالات متداول سابسیژن

4.8

سوالات متداول سابسیژن

• مجموعه سوالات متداول در زمینه سابسیژن :

• احتمال بروز درد و تورم در موضع با استفاده از کمپرس سرد و مسکن قابل کنترل است. عارضه دیگر بروز کبودی در محل  است که عدم مصرف آسپرین، ایندومتاسین، وارفارین یا سایر داروهای ضد انعقاد خون (با تجویز پزشک) یک هفته قبل از درمان از بروز این عارضه جلوگیری می کند. در مجموع سابسیژن روش مطمئن و کم عارضه­ ای است.
  •  ساسیژن برای افرادی که جای جوش­ و آکنه ­های بسیار عمیق و فرو رفته دارند مناسب است و روشی تهاجمی محسوب می­ گردد.
  • کبودی بعد از جلسه درمانی سابسیژن ممکن است تا حدود 8 الی 10 روز ادامه یافته و بهبود یابد.

از سوالات متداول سابسیژن مراقبت های لازم قبل از آن است که شامل موارد زیر است :

• در صورت بارداری و یا شیردهی به پزشک اطلاع دهید.
  • قبل از مراجعه به مطب صورت را با آب و صابون بشویید.
  • بیماران مبتلا به آکنه فعال (جوش) باید حتما قبل از سابسیژن یا هر اقدامی جهت رفع جای جوش بیماری آکنه خود را کاملا درمان کنند.
  • در صورت ابتلا به بیماری های عفونی مانند هپاتیت، ایدز، بیماران دیالیزی، پیوندی و یا بیماران خاص به پزشک معالج اطلاع دهید.
  • یک شب قبل از سابسیژن استحمام کنید و قبل از جلسه پوست کاملا تمیز بدون هیچ­ گونه آرایش و آلودگی باشد.

از سوالات متداول سابسیژن میزان درد و خونریزی است که بسیار مطرح است ودر پاسخ باید گفت:

• این روش با بی­ حسی موضعی پوست قابل انجام است بنابراین فرد یا دردی را احساس نمی­ کند و یا میزان درد خفیف خواهد بود. در حین جراحی خونریزی اندکی وجود دارد.
  • در بیشتر موارد یک جلسه سابسیژن کافی است و بهترین پاسخ درمانی در همان جلسه اول مشاهده می‌شود ولی در کسانی که بافت فیبروز زیادی دارند شاید نیاز به دو جلسه و به‌ ندرت سه جلسه لازم می‌شود.
  • فرد بعد از درمان با سابسیژن باید به مدت 24 تا 48 ساعت از تماس سوراخ ایجاد شده در پوست با آب جداً خودداری کند و از آنتی ­بیوتیک موضعی جهت جلوگیری از بروز عفونت استفاده کند.
  • کبودی بعد از سابسیژن طبیعی بوده و تا یک هفته الی ده روز بهبود می ­یابد.

بنا بر تشخیص پزشک، همزمان با سابسیژن درمان‌هایی مانند تزریق ژل، لایه‌برداری با مواد شیمیایی، لیزر فرکشنال، پماد رتینوئید و میکرونیدلینگ برای بازسازی و ترمیم بهتر پوست توصیه می ­گردد.