ماساژ گراستون، فواید و نحوه انجام آن

ماساژ

ماساژ گراستون یکی از انواع ماساژهای درمانی است. این نوع ماساژ تاثیر زیادی در بهبود دردهای عضلانی دارد. ماساژ گراستون یکی از درمان‌های مبتنی بر ورز دادن است که به کمک ابزاری خاص انجام می‌شود. این ابزار کمک می‌کند تا بافت نرم تحت تاثیر قرار بگیرد و مشکلات عضلانی به صورت موقت یا دائمی درمان شوند.

ماساژ درمانگران در این تکنیک از ابزارهای استیل و فولادی کمک می‌گیرند. با حرکات خاصی آن را روی عضلات حرکت می‌دهند. حرکت این ابزارهای فلزی روی بافت نرم، بافت اسکار را از بین می برد و دامنه حرکتی را افزایش می دهد.

این درمان توسط پزشکان، کایروپراکتیک‌ها، فیزیوتراپیست‌ها، کاردرمانگران و بعضی از ماساژ درمانگران روی بدن مراجعین اجرا می‌شود.

ماساژ گراستون در بهبود دردهای زیر موثر است:

• سندرم تونل کارپل
  • درد دهانه رحم
  • سندرم دوکوروین
  • اپی کندیلوز
  • فیبرو مالژیا
  • سندرم آی‌تی باند
  • رگ به رگ شدن مفاصل

ماساژ گراستون چطور کار می‌کند؟

این نوع ماساژ نسخه‌ای عمیق‌تر و شدیدتر از کار درمانی و درمان‌های دستی است. ماساژ گراستون به دو شکل برای کار روی مراجعین استفاده می شود:

1. تعیین محل گره‌های عضلانی و محدودیت‌های حرکتی. اولین شکل استفاده از ماساژ گراستون محسوب می‌شود و آن‌ها این کار را با کشیدن ابزار روی پوست انجام می‌دهند. تا بافت فیبری یا اسکار که ممکن است باعث ایجاد درد شود، را احساس کنند.
  2. شکست بافت فیبروتیک و گره‌های عضلانی، شکل دوم بهره‌گیری از ماساژ گراستون محسوب می‌شود. پزشکان با این کار در بازیابی توان حرکتی مراجعین تاثیر می‌گذارند. به آن‌ها کمک می‌کنند تا علمکرد و دامنه حرکتی وسیع‌تری داشته باشند.

اهداف ماساژ گراستون

پزشکان برای موارد زیر ماساژ گراستون را به بیماران توصیه می‌کنند:

• از بین بردن محدودیت‌های ناشی از بافت اسکار و فاسیا که معمولا با نوعی آسیب به بافت نرم ایجاد می‌شود. مثلا کشیدگی عضلات یا رباط، تاندون و فاسیا چنین عوارضی به همراه دارند.
  • کاهش محدودیت‌هایی که با کشیده شدن بافت همبند ایجاد می‌شود. معمولا این محدودیت‌ها حین تلاش بدن برای بازآرایی ساختار بافت نرم طی درمان ایجاد می‌شود.
  • ایجاد بستری ایده‌آل برای درمان بهتر و سریع‌تر بافت نرم آسیب دیده.

مزایای ماساژ گراستون

ماساژ گراستون باعث بهبود و تسکین درد می شود و سرعت آن را کاهش می دهد.

مراجعین بلافاصله پس از دریافت ماساژ گراستون احساس کاهش درد آنی خواهند داشت. این به معنای شروع توانبخشی فعال است. از دیگر مزایای ماساژ گراستون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• کاهش مدت زمان کلی احساس درد
  • تقویت و تسریع توانبخشی و بهبودی
  • کاهش نیاز به داروهای ضد التهابی
  • برطرف شدن بیماری‌های مزمنی که دائمی نیستند.

جالب است که بدانید تکنیک ماساژ گراستون با آمار 87 درصدی موفقیت در درمان، توانسته خود را به عنوان یکی از بهترین روش‌های ماساژ درمانی معرفی کند. ماساژ گراستون بیشتر از هر چیزی روی دردهای زیر موثر است:

• دردهای پایین کمر
  • فشارهای عضلانی
  • اسکارهای دردناک
  • پلانتاز فاشئیت
  • تاندونوز
  • دردهای بعد از شکستگی

ماساژ گراستون چگونه اجرا می‌شود؟

قبل از شروع ماساژ گراستون، از شما خواسته می‌شود بدن و عضلات خود را گرم کنید. این کار از طریق تمرینات ایروبیک انجام دهید. ممکن است ماساژ درمانگر با استفاده از کیسه آب گرم عضلات آسیب دیده را گرم و برای درمان آماده کند.

قبل از هرچیزی و در ابتدای درمان با ماساژ گراستون، ماساژ درمانگر تلاش می‌کند تا بافت فیبروتیک در نواحی نرم را جابه‌جا کند. تا بتواند تاثیر بهتری روی بافت اسکار بگذارد.

برای این کار از یکی از ابزارهای مخصوص ماساژ گراستون کمک گرفته می‌شود. ماساژ درمانگر آن را به آرامی روی سطح پوست می‌غلتاند، تا کار به درستی انجام شود. اصطکاک ابزار روی عضلات موجب تسریع روند بهبود آسیب‌های وارد آمده به بافت نرم می شود.

میزان فشار وارد شونده به ابزار و سرعت انجام کار بسته به شرایط شما متفاوت خواهد بود و نسبت به هدف درمانی تنظیم می‌شود. پس از اتمام کار ناحیه تحت درمان کشیده می‌شود و درمانگر در صورت لزوم از کمپرس یخ استفاده می‌کند تا التهاب احتمالی از بین برود.

بعد از ماساژ هم از شما خواسته می‌شود به کمک نرمش و حرکات کششی، عضلاتتان را آرام آرام سرد کنید. تا احتمال گرفتگی و درد کاهش پیدا کند. شاید نیاز باشد از تمرینات قدرتی با وزنه‌های سبک و در دفعات زیاد کمک بگیرید.

ماساژ گراستون

آیا ماساژ گراستون دردناک است؟

چون ماساژ گراستون نوعی ماساژ درمانی محسوب می‌شود. نباید از آن انتظار آرامش و نوازش ماساژ آرامبخش را داشته باشید. طی درمان امکان دارد، کمی درد جزئی حس کنید. همچنین احتمال بروز کبودی پس از درمان هم رد نمی‌شود. ممکن است پس از درمان کبودی داشته باشید.

دقت کنید کبودی بخشی از درمان و طبیعی است. البته درصد زیادی از ماساژ گیرندگان هیچ شکایتی از درد حین ماساژ ندارند.

آیا منعی در دریافت ماساژ گراستون وجود دارد؟

ماساژ گراستون برای همه مناسب نیست. از آنجایی که روی بافت عمیق فشار زیادی وارد می‌کند. برای بعضی از افراد در دریافت این ماساژ محدودیت وجود دارد. در موارد زیر ماساژ گراستون توصیه نمی‌شود:

• سرطان؛ علی‌الخصوص سرطان گسترش یافته به استخوان‌ها
  • وجود رگ‌های واریسی در عضلات بدن
  • وجود جای سوختگی که همچنان زخم است و التیام نیافته است.
  • مصرف داروهای ضدانعقاد
  • ابتلا به بیماری‌هایی نظیر رماتیسم مفصلی
  • ابتلا به پوکی استخوان
  • وجود شکستگی‌های التیام نیافته در بافت‌ استخوانی
  • ابتلا به سندرم درد منطقه‌ای مزمن
  • وجود زخم‌های باز در بدن
  • ابتلا به فشار خون کنترل نشده
  • وجود شرایط التهابی ناشی از عفونت
  • ترومبوفلبیت (التهاب در سیاهرگ که  به لخته شدن خون منجر می شود)
  • وجود شکستگی‌های ناپایدار
  • استئومیلیت (التهاب و عفونت استخوان)

رزرو وقت ماساژ گراستون در کلینیک تخصصی پوست و مو آتریسا

تکنیک گراستون می‌تواند روشی موثر برای درمان و بهبود درد در بافت‌های نرم عمیق باشد. البته تشخیص روش درمانی مناسب برای مشکل شما درنهایت با پزشک و فیزیوتراپیست است. بهتر است که این تصمیم را با مشورت پزشک بگیرید.

برای دریافت مشاوره یا رزرو وقت برای ماساژ گراستون با کارشناسان ما در مرکز تماس کلینیک آتریسا تماس بگیرید. کارشناسان ما به شما کمک می‌کنند تا در اسرع وقت امکان ملاقات با درمانگران را پیدا کنید.

میانگین رضایت کاربران 4 / 5. تعداد رای: 11