7+1 راهکار برای داشتن پوستی سالم

پوست و زیبایی
5
(2)

راهکارهای مفید برای داشتن پوستی سالم:داشتن پوستی سالم

1-از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید.

همواره از کرم ضدآفتاب استفاده کنید و در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. نور خورشید علاوه بر آسیب رساندن به بافت پوست و ایجاد انواع لک، خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‏ دهد. همچنین استفاده از کرم ضد آفتاب از پیر شدن پوست شما جلوگیری می‏ کند. این محصول تاثیرات منفی اشعه UV را به حداقل می‏ رساند. در نتیجه، مانع از چین و چروک ‏ها و آفتاب سوختگی می ‏شود.

2- تایپ پوستی خود را به درستی بشناسید.

نوع پوست افراد مختلف متفاوت است و هرکس باید مراقبت ‏های مخصوص به پوست خود را انجام دهد. برای مثال افرادی که پوست خشک دارند باید بلافاصله پس از حمام از مرطوب‏ کننده استفاده کنند و در مقابل افرادی که پوست چرب دارند باید از کرم ‏های فاقد چربی استفاده کنند.

3- برای داشتن پوستی سالم شب ‏ها هنگام خواب آرایش خود را پاک کنید.

در طول شب، مواد آرایشی داخل منافذ پوست جمع شده و باعث ایجاد جوش و آکنه می‏ شود. با شیرپاک ‏کن مواد آرایشی را پاک کنید و صورت خود را با آب بشویید.

داشتن پوستی سالم4- به اندازه کافی بخوابید.

پوست بدون داشتن استراحت کافی، نشانه‌های خستگی (سیاهی زیر چشم) را به‌ تدریج در خود نشان می‌دهد. بنابراین باید برای یک پوست خوب استراحت کافی داشته باشید.

5- برای داشتن پوستی سالم ورزش کنید.

شما باید هر روز حداقل نیم ساعت ورزش کنید. ورزش کردن و فعال بودن، حتی می‏تواند مشکلاتی مانند آکنه را نیز درمان کند. عضلات صورت نیز باید هر روز تمرین کنند. آن‏ها را سفت، شاداب و قوی نگه می‏دارد. ورزش صورت یک تمرین آسان برای جلوگیری از چروک و تسکین در صورت شما است.

6- به مقدار کافی آب بنوشید.

 آب آشامیدنی نه تنها به ارگان‏های داخلی کمک می ‏کند، بلکه بر روی ظاهر پوست شما تاثیر می‏ گذارد. آب برای افزایش جریان خون ضروری است. در نتیجه، سلول‏های شما اکسیژن بیشتری و انعطاف پذیری بیشتری به دست می ‏آورند. مصرف 6 تا 8 لیوان آب برای پوست شما مهم است. پوست شما را سفت می‏ کند، پوست شما جوان و تازه به نظر می ‏رسد.

7- غذاهای سالم مصرف کنید.

برای داشتن پوستی سالم ، مواد غذایی ارگانیک که حاوی آنتی‏ اکسیدان هستند را به مقدار کافی مصرف کنید. برای مثال این مواد غذایی شامل انار، اسفناج، چای سبز و شکلات تلخ 70% به بالا می‏ شود. همچنین موادی که غنی از ویتامین C هستند سرعت تولید کلاژن در پوست را 8 برابر افزایش می ‏دهند.

8- به صورت دوره ‏ای برای مراقبت از پوست خود به متخصص پوست مراجعه کنید.

برای جلوگیری از مشکلات پوستی خطرناک هر 6 ماه به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای: 2

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دکمه بازگشت به بالا