بارداری بعد از لیپوماتیک و تاثیر لیپوماتیک بر بارداری

جراحی
4.6
(18)

برای برخی از خانم ها ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا بارداری بعد از لیپوماتیک امکان پذیر است؟ یا تاثیر لیپوماتیک بر بارداری چیست؟ در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

بارداری بر نتیجه عمل لیپوماتیک چه تاثیری خواهد گذاشت؟

دغدغه بسیاری از خانم هایی که عمل های زیبایی انجام می دهند در زمینه تاثیر ایجاد تغییرات احتمالی بر روی نتیجه نهایی می باشد. در رابطه با عمل هایی که برای لاغری اندام است به نظر می رسد که بارداری می تواند تهدید خطرناکی باشد. اما می توان خاطر نشان کرد که با رعایت بعضی نکات می توان پس از بارداری فرم بدن را به حالت دلخواه برگرداند.

بارداری بعد از لیپوماتیک

تاثیر لیپوماتیک بر بارداری چیست؟

حاملگی موجب بروز سلولیت، استریا (ترک های پوستی) و لک در نواحی مختلفی مانند باسن، سینه، شکم و ران می گردد. هیچکدام از این علائم به جراحی لیپوماتیک ارتباطی ندارد و انجام این عمل تاثیری در کاهش یا افزایش آن ها نیز نمی گذارد. لیپوماتیک در تخلیه چربی های اضافی بدن و کاهش سایز به کار می رود.

طبیعی است که خانم ها در دوران بارداری افزایش وزن داشته باشند. اما کسانی که قبلا لیپوماتیک انجام داده اند بعد از زایمان کاهش وزن چشم گیری نیز خواهند داشت. معمولا در بیشتر موارد اندام این افراد بعد از زایمان اثری از بارداری را نشان نمی دهد. چربی هایی که در طی عمل لیپوماتیک از ناحیه شکم و پهلو خارج شده اند در دوران بارداری و پس از زایمان به حالت قبل باز نمی گردد. مراقبت از تغییرات وزنی و رعایت رژیم غذایی بعد از زایمان به نگهداری از نتیجه لیپوماتیک بسیار کمک می کند.

جایگزین شدن سلولهای چربی بعد از عمل لیپوماتیک

بعد از اینکه سلول های چربی از بدن خارج می شوند سلول های دیگری جایگزین آن ها نخواهد شد. بدن افراد بزرگسال پس از بلوغ سلول های جدید چربی تولید نمی کند در نتیجه سلولی برای تکثیر در ناحیه مورد نظر وجود نخواهد داشت.

تاثیر بارداری بر لیپوماتیک

حتی با افزایش وزن در دوران بارداری سلول های چربی برای همیشه از بدن خارج شده اند. اما سلول های چربی که در نواحی دیگر بدن وجود دارند همچنان قابلیت رشد خواهند داشت بنابراین بلافاصله بعد از زایمان حتما فعالیت بدنی و ورزش را شروع کنید.

چه زمانی نتیجه عمل لیپوماتیک ثابت می شود؟

اکثر خانم ها بعد از سه ماه تغییرات کامل در ناحیه عمل را مشاهده می کنند و در این مدت کبودی و تورم بدن نیز از بین رفته است و نتیجه نهایی مشخص می گردد.

توصیه پزشکان برای لیپوماتیک و بارداری

با گذشت زمان و بالا رفتن سن، بدن تغییرات زیادی می کند. با این حال اثر لیپوماتیک از بین نمی رود. در صورت امکان هنگامی برای عمل تصمیم گیری کنید که بارداری ناگهانی و یا برنامه ریزی شده پیش نیاید. انجام لیپوماتیک بعد از بارداری بهترین انتخاب ممکن است.

در حالت ایده آل جراحان توصیه می کنند افرادی که احتمال بارداری در آینده را دارند تا آن زمان از انجام لیپوماتیک خودداری کنند و فعلا دست نگه دارند.

بارداری بعد از لیپوماتیک

اقدام به بارداری بهتر است 6 ماه بعد از لیپوماتیک صورت بگیرد.

از داشتن تغذیه مناسب و کافی در دوران بارداری اطمینان حاصل کنید. نگرانی برای تغییراتی که مشاهده می کنید نداشته باشید و جنین خود را از رسیدن مواد مغذی محروم نکنید. بارداری بر لیپوماتیک تاثیر منفی نمی گذارد و خطرناک نیز نمی باشد. با خیال راحت در دوران بارداری از سلامتی خود مراقبت کنید و رژیم سالم و ورزش را بعد از زایمان فراموش نکنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 4.6 / 5. تعداد رای: 18

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا