با ثبت درخواست رزرو خود از مشاوره تخصصی رایگان کلینیک آتریسا بهره‌مند شوید.

7+1 راهکار برای داشتن پوستی سالم

پوست و زیبایی
5
(2)

راهکارهای مفید برای داشتن پوستی سالم:داشتن پوستی سالم

1-از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید.

همواره از کرم ضدآفتاب استفاده کنید و در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. نور خورشید علاوه بر آسیب رساندن به بافت پوست و ایجاد انواع لک، خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‏ دهد. همچنین استفاده از کرم ضد آفتاب از پیر شدن پوست شما جلوگیری می‏ کند. این محصول تاثیرات منفی اشعه UV را به حداقل می‏ رساند. در نتیجه، مانع از چین و چروک ‏ها و آفتاب سوختگی می ‏شود.

2- تایپ پوستی خود را به درستی بشناسید.

نوع پوست افراد مختلف متفاوت است و هرکس باید مراقبت ‏های مخصوص به پوست خود را انجام دهد. برای مثال افرادی که پوست خشک دارند باید بلافاصله پس از حمام از مرطوب‏ کننده استفاده کنند و در مقابل افرادی که پوست چرب دارند باید از کرم ‏های فاقد چربی استفاده کنند.

3- برای داشتن پوستی سالم شب ‏ها هنگام خواب آرایش خود را پاک کنید.

در طول شب، مواد آرایشی داخل منافذ پوست جمع شده و باعث ایجاد جوش و آکنه می‏ شود. با شیرپاک ‏کن مواد آرایشی را پاک کنید و صورت خود را با آب بشویید.

داشتن پوستی سالم4- به اندازه کافی بخوابید.

پوست بدون داشتن استراحت کافی، نشانه‌های خستگی (سیاهی زیر چشم) را به‌ تدریج در خود نشان می‌دهد. بنابراین باید برای یک پوست خوب استراحت کافی داشته باشید.

درخواست رزرو وقت کلینیک آتریسا

5- برای داشتن پوستی سالم ورزش کنید.

شما باید هر روز حداقل نیم ساعت ورزش کنید. ورزش کردن و فعال بودن، حتی می‏تواند مشکلاتی مانند آکنه را نیز درمان کند. عضلات صورت نیز باید هر روز تمرین کنند. آن‏ها را سفت، شاداب و قوی نگه می‏دارد. ورزش صورت یک تمرین آسان برای جلوگیری از چروک و تسکین در صورت شما است.

6- به مقدار کافی آب بنوشید.

 آب آشامیدنی نه تنها به ارگان‏های داخلی کمک می ‏کند، بلکه بر روی ظاهر پوست شما تاثیر می‏ گذارد. آب برای افزایش جریان خون ضروری است. در نتیجه، سلول‏های شما اکسیژن بیشتری و انعطاف پذیری بیشتری به دست می ‏آورند. مصرف 6 تا 8 لیوان آب برای پوست شما مهم است. پوست شما را سفت می‏ کند، پوست شما جوان و تازه به نظر می ‏رسد.

7- غذاهای سالم مصرف کنید.

برای داشتن پوستی سالم ، مواد غذایی ارگانیک که حاوی آنتی‏ اکسیدان هستند را به مقدار کافی مصرف کنید. برای مثال این مواد غذایی شامل انار، اسفناج، چای سبز و شکلات تلخ 70% به بالا می‏ شود. همچنین موادی که غنی از ویتامین C هستند سرعت تولید کلاژن در پوست را 8 برابر افزایش می ‏دهند.

8- به صورت دوره ‏ای برای مراقبت از پوست خود به متخصص پوست مراجعه کنید.

برای جلوگیری از مشکلات پوستی خطرناک هر 6 ماه به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای: 2

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا