درمان سریع دندان درد در شب + 9 درمان خانگی

زیبایی دندان
4.8

درمان سریع دندان درد در شب، راه‌های زیادی برای آن وجود دارد.  شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در شب دندان درد به سراغتان آمده است. برای درمان دندان درد در خانه شامل داروهای مسکن، همچنین استفاده از کیسه یخ و یا بالا بردن سر می‌شود.  اگر دندان درد شما بیشتر از 2 روز طول کشید، مراجعه به دندانپزشک بهترین کار است. با وجود دندان درد به یقین خواب شما هم مختل خواهد شد. با وجود اینکه شاید نتوانید به  صورت کامل از شر آن خلاص شوید، اما بعضی درمان های خانگی هستند که می توانید برای این درد امتحان کنید.

خلاص شدن از دندان درد در شب

درمان درد را در خانه اغلب می‌توان مدیریت کرد. در اینجا ما چند راه برای کاهش درد به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید به راحتی بخوابید. از داروهایی که مسکن هستند و بدون نسخه پزشک می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید استفاده کنید. مصرف داروهایی همچون استامینوفن، ایبوپروفن و آسپرین می‌تواند درد‌های خفیف دندان درد را تسکین دهد. استفاده از ژل‌های بی‌حس‌کننده همراه با بنزوکائین، آنقدر به کاهش درد کمک می‌کند که بتوانید بخوابید. از هیچ گونه محصولی با بنزوکائین به منظور درمان کودکان و نوزادان زیر 2 سال استفاده نکنید.

بالا نگه داشتن سر

سرتان را بالا نگه دارید. این کار به شما کمک می‌کند تا از هجوم خون در سر جلوگیری شود. زیرا اگر خون در سر شما تجمع یابد درد دندان را بیشتر می‌کند و به احتمال زیاد نمی‌توانید بخوابید. از خوردن غذاهای اسیدی، سفت و یا سرد درست پیش از خواب پرهیز کنید. زیرا این غذاها درد دندان‌ها را تشدید می‌کنند. از خوردن غذاهایی که درد شما را بیشتر می‌کنند خودداری کنید.

شستشوی دندان با دهانشویه

دندان‌هایتان را با دهانشویه شستشو دهید. برای بی حس کردن و ضدعفونی کردن دندان‌ها از دهانشویه‌هایی که حاوی الکل هستند استفاده کنید.

استفاده از کیسه یخ

پیش از خواب از کیسه یخ استفاده کنید. یک کیسه یخ را در پارچه ای بپیچید و روی قسمت دردناک صورتتان قرار دهید. این کار به کاهش درد کمک خواهد کرد و می توانید راحت بخوابید.

استفاده از داروهای طبیعی برای درمان دندان درد

شیوه‌های درمانی که توسط شفا دهنده‌های طبیعی برای درمان انواع بیماری های دهان و دندان بکار می‌روند از جمله دندان درد شامل موارد زیر می‌شود:

• میخک
  • برگ‌های گواوا
  • پوست انبه
  • دانه و پوست گلابی
  • برگ سیب زمینی شیرین
  • برگ آفتابگردان
  • برگ تنباکو
  • سیر

پیش از استفاده از داروهای طبیعی با دندانپزشک خود مشورت کنید. مراقب هر نوع حساسیت یا واکنش به گیاهان و یا روغن‌ها باشید.

علل دندان درد

دندان درد ممکن است به علت رخ دادن اتفاقی برای دندان و یا لثه باشد. آن‌ها بعلاوه می‌توانند به دلیل درد در دیگر قسمت‌های بدنتان ایجاد شوند. علل شایع آن شامل موارد زیرند:

آسیب به دهان یا فک

این می‌تواند به علت وارد آمدن ضربه‌های شدید به ناحیه صورت شما باشد.

عفونت سینوس

تخلیه شدن عفونت‌های سینوسی می‌تواند موجب ایجاد دندان درد شود.

پوسیدگی دندان

زمانی که باکتری موجب پوسیدگی دندان شده است. اعصاب دندان ممکن است در معرض آن قرار بگیرد و موجب درد شود.

اگر دندانی که پر شده است را از دست بدهید. ممکن است عصب آن در معرض درد قرار گیرد.

دندان آبسه یا عفونی

گاهی اوقات آبسه دندان موجب دندان درد می‌شود، این وضعیت همانند وجود پاکتی از چرک در دندان توصیف می‌شود.

فرو رفتن غذا در لابلای دندان

اگر غذا یا سایر مواد زائد در دندانتان فرو رفته است. مواد آلی و معدنی که در دندان‌ها فرو می‌روند می‌توانند باعث ایجاد فشار بین دندان‌ها شوند.

رویش دندان یا تاج گذاری دندان عقل

اگر دندان عقل شما موجب بیرون زدگی و یا شکستگی لثه است. می‌تواند به دندان‌های دیگر فشار بیاورد.

اختلالات مفصل گیجگاهی فکی TMJ

این نوع درد به عنوان درد در مفصل فک دسته بندی می شود، ولی می تواند دندان هایتان را هم تحت تاثیر خود قرار دهد.

بیماری لثه

بیماری‌های لثه همانند التهاب لثه و یا بیماری پریودنتال می‌توانند موجب ایجاد دندان درد شوند.

فشار دادن دندان ها

ممکن است شما در طول شب دندان هایتان را به هم بفشارید و همین موجب درد بیشتر دندان ها می‌شود.

چه زمانی باید به دندانپزشک مراجعه کرد؟

سعی کنید دندان درد خود را در طی 24 ساعت آینده کنترل کنید. اگر درد آن فروکش کرد ممکن است فقط مقداری سوزش داشته باشید. اگر یکی از موارد زیر برایتان رخ داد سعی کنید با دندانپزشک خود وقت ملاقات داشته باشید:

• درد دندان شدید است.
  • دندان دردتان بیش تر از دو روز طول می‌کشد.
  • هنگام باز کردن دهان درد، تب و سردرد دارید.
  • در حین تنفس یا بلعیدن غذا مشکل دارید.

با توجه به اینکه چه چیزی باعث درد دندان شما شده است. دندانپزشک شما درمانی را برایتان انتخاب می‌کند که متناسب شرایط شما باشد. اگر پوسیدگی دندان دارید، به احتمال زیاد  آن را می‌تراشد و تمیز می‌کند و دندان شما را پر می‌کند.

اگر دندانتان شکافته و یا ترک خورده است. دندانپزشک شما آن را ترمیم خواهد کرد و یا به شما پیشنهاد می کند آن را ایمپلنت کنید. اگر علت دندان دردتان عفونت سینوسی است، به کمک آنتی بیوتیک‌ها این عفونت کاهش پیدا می‌کند و از شر دندان درد خلاص می‌شوید.

اگر درد دندان شما بیشتر از 2 روز زمان می‌برد و یا احساس ناراحتی شدید دارید، باید با دندانپزشکتان صحبت کنید.

9 درمان خانگی و طبیعی برای درد دندان

اگر دندانتان درد می کند، این مهم است که بدانید علت این ناراحتی چیست. از آنجاست که می توانید مشخص کنید که چطور هر نوع درد، التهاب و تورم و یا سایر علائم را به بهترین نحو تسکین دهید. شستشوی منظم با آب نمک و بعلاوه استفاده از کمپرس سرد اغلب  تحریکات جزئی را برطرف می‌کند، ولی دندان دردهایی که جدی‌ترند ممکن است به مداخله دندانپزشک احتیاج داشته باشد.

توجه داشته باشید اگر باردار هستید و یا در دوران شیردهی خود هستید یا هر گونه بیماری که ممکن است تحت تأثیر ترکیبات گیاهی تشدید شود، باید پیش از استفاده از هر یک از داروهای زیر با دندانپزشک تان مشورت کنید.

1. شستشو با آب نمک
  2. آبکشی  با هیدروژن پراکسید
  3. کمپرس سرد
  4. چای کیسه‌ای نعناع فلفلی
  5. سیر
  6. عصاره وانیل
  7. میخک
  8. برگ گواوا
  9. آویشن

نتیجه گیری

اگر دندان درد دارید و علائم شما بیش از 2 روز ادامه دارد. باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید. او می‌تواند راهنمایی های موثری در مورد چگونگی تسکین علائم و جلوگیری از دردهای آینده به شما ارائه دهد. پیشنهاد ما به شما این است که با مشاوران ما در کلینیک آتریسا ارتباط بگیرید و برای رزرو نوبت اقدام کنید.