بهترین روش های رفع غبغب + سوالات متداول

پوست و زیبایی
4.3
(77)

وقتی صحبت از پیری می شود ناحیه غبغب و گردن اولین مناطقی هستند که نشانه های افزایش سن را نمایان می سازند. در بعضی موارد چربی های صورت بیشتر زیر گلو تجمع می یابند. تجمع چربی های اضافه و ایجاد غبغب باعث تغییر فرم چهره می شود که در نتیجه فرد به فکر راه حل مناسب برای رفع غبغب می گردد. روش های تهاجمی و غیر تهاجمی مختلفی برای از بین رفتن غبغب وجود دارند که در این مقاله از کلینیک آتریسا، ما به بررسی انواع این روش ها می پردازیم تا با آگاهی از هر کدام، بهترین روش را انتخاب کنید.

رفع غبغب

عوامل ایجاد غبغب

قبل از پرداختن به روش های درمان غبغب، شناخت عواملی که در شکل گیری آن نقش دارند بسیار مهم است. غبغب، زمانی اتفاق می افتد که چربی اضافی زیر چانه جمع می شود و برآمدگی قابل توجهی ایجاد می کند. این تجمع می تواند تحت تاثیر استعداد ژنتیکی، تغییرات مرتبط با افزایش سن در کشسانی پوست و عوامل سبک زندگی مانند رژیم غذایی نامناسب و ورزش نکردن باشد.

روش های رفع غبغب

اگر غبغب دارید و به دنبال راهی برای برطرف کردن آن هستید باید روش های مختلف آن را بشناسید. روش خاصی برای از بین بردن غبغب وجود ندارد، بلکه جراحان ترکیبی از روش های مختلف را برای درمان غبغب به کار می برند.

در این مطلب به هر آنچه که در مورد روش های از بین بردن غبغب باید بدانید اشاره شده است. روش جراحی غبغب با توجه به کیفیت پوست و انتظارات فرد انتخاب می شود.

لیپوماتیک گردن برای رفع غبغب

کسانی که بین 20 تا 50 سال سن و پوستی الاستیک (ارتجاعی) دارند بهتر است لیپوماتیک گردن انجام دهند. در روش لیپوماتیک گردن، چربی های اضافی گردن تخلیه می شود.

جراحی لیپوماتیک غبغب چگونه است؟

در روش لیپوماتیک غبغب، لوله باریکی به نام کانولا از سوراخ کوچکی زیر چانه وارد پوست می شود و با ضربات فیزیکی جراح، چربی ها خرد می شوند و از زیر پوست تخلیه می گردد.

ابتدا جراح نواحی مورد نظر برای ورود کانولا را با یک ماژیک مشخص می کند. ممکن است این مناطق در افراد مختلف متفاوت باشد. سپس پوست، توسط محلول های ضدعفونی کننده پاکسازی می شود تا خطر حضور باکتری و عفونت ها کاهش یابد. بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی طبق خواسته خود فرد انتخاب می شود. پزشک تمام حواس خود را جمع میزان چربی تخلیه شده می کند تا تقارن و تعادل فرم صورت تغییر نکند. در نهایت پانسمان انجام می شود که با یک چانه بند همراه است تا در حین بهبودی از پوست نگهداری کند.

مزایا و معایب لیپوماتیک غبغب

مزایامعایب
نتایج بلافاصله قابل مشاهده استبیهوشی عمومی (طبق خواسته فرد)
در صورت رعایت رژیم غذایی و ورزش، نتایج آن طولانی مدت خواهد بودخون‌ریزی، عفونت یا آسیب عصبی
بر اساس نیاز‌های هر بیمار، می توان آن را انجام داد و با روش های دیگر ترکیب کرددردناک است
برای افرادی که پوست شل یا افتاده زیرچانه و غبغب دارند، مناسب استمعمولا گران تر از روش های دیگر است

روش جراحی لیفت گردن برای از بین بردن غبغب

روش های جراحی مختلفی برای از بین بردن غبغب وجود دارد که در آن پوست آویزان زیر گلو توسط جراح برداشته می شود.

مقایسه لیپوماتیک غبغب و لیفت پوست

در سنین بالاتر ممکن است پزشک جراح هر دو روش لیپوماتیک غبغب و لیفت پوست را همزمان انجام دهد. هر دوی این روش ها با بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی امکان پذیر هستند. دوره نقاهت لیپوماتیک کمتر از لیفت است.

اگر وزن ثابت باشد نتیجه لیپوماتیک غبغب دائمی خواهد بود؛ اما نتیجه لیفت گردن به کیفیت پوست فرد و عملکرد جراح بستگی دارد.

رفع غبغب

تزریق ژل برای از بین بردن غبغب

در بعضی موارد که میزان غبغب کم باشد و فرد افتادگی پوست نداشته باشد با تزریق ژل چانه می توان این حالت را بهبود بخشید.

سابمنتوپلاستی (Submentoplasty) برای بهبود غبغب

از روش های دیگر جراحی بهبود غبغب می توان به سابمنتوپلاستی (Submentoplasty) اشاره کرد. این عمل بعد از تخلیه چربی های گردن، برش‌های کوچکی را برای سفت شدن عضلات ایجاد می کند.

در هر صورت قبل از هرگونه اقدامی، پزشک باید پوست صورت و گردن شما را بررسی کند.

عوارض جراحی غبغب

در هر عمل جراحی هنگامی که یک ابزار خارجی وارد بدن می شود خطرات فراوانی به همراه دارد. جراح قبل از عمل همه موارد را به طور کامل برای شما شرح می دهد. از جمله خطرات جراحی غبغب می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • عدم تقارن ویژگی های صورت
  • خون‌ریزی
  • عوارض ناشی از بیهوشی، مانند مشکلات تنفسی
  • عفونت
  • آسیب عصبی
  • جای زخم و ورم

از بین بردن غبغب با دستگاه هایفوتراپی

HIFU یا سونوگرافی متمرکز با شدت بالا، یک روش غیر جراحی و غیر تهاجمی است که از انرژی اولتراسوند برای از بین رفتن سلول‌های چربی زیر سطح پوست استفاده می کند. این فناوری به دلیل توانایی آن در زاویه سازی ناحیه زیر چانه و گردن، محبوبیت پیدا کرده است و آن را به یک جایگزین جذاب برای روش های جراحی تبدیل می کند.

چگونگی عملکرد هایفو در رفع غبغب

این دستگاه با ارائه انرژی متمرکز فراصوت به ناحیه مورد نظر بدون هیچ آسیبی به بافت های اطراف عمل می کند. انرژی به عمق پوست نفوذ می کند و باعث آسیب حرارتی به سلول های چربی می شود. با گذشت زمان، این سلول های چربی به طور طبیعی توسط بدن پردازش و حذف می شوند که منجر به بهبود غبغب می شود.

مزایای هایفو در رفع غبغب

  • غیر جراحی و غیر تهاجمی
  • بدون نیاز به بیهوشی یا زمان استراحت
  • کاهش دقیق چربی
  • حداقل ناراحتی و درد در طول درمان
  • نتایج تدریجی و طبیعی

رفع غبغب از طریق لیفت با نخ

لیفت با نخ یک عمل زیبایی است که برای لیفت و سفت کردن پوست شل ناحیه صورت و گردن انجام می شود. این روش شامل استفاده از نخ های کوچک و زیست تخریب پذیر است که برای ایجاد اثر لیفتینگ در زیر پوست قرار می گیرد. نخ‌ها از موادی مانند پلی دیوکسانون یا پلی لاکتیک اسید ساخته شده اند که قابلیت جذب دارند و برای استفاده در بدن بی خطر هستند.

رفع غبغب با مزوتراپی

رفع سلول‎ های چربی تجمع یافته در ناحیه غبغب با استفاده از روش مزوتراپی نیز امکان پذیر است. مزوتراپی غبغب کم تهاجمی‎‌تر از جراحی‎ های گفته شده است. در این روش ماده چربی‎ سوز طی چند جلسه متوالی در ناحیه تزریق می ‎شود و باعث کاهش و از بین رفتن سلول‎ های چربی می ‎گردد. سلول های چربی متلاشی شده از طریق لنف از بدن خارج می‎ شوند.

رفع غبغب با مزوتراپی

احساس درد در مزوتراپی

با این حال که انجام مزوتراپی روش دردناکی نیست؛ اما برای بعضی از افراد ممکن است احساس ناخوشایندی داشته باشد به همین جهت قبل از انجام تزریق حتما کل ناحیه غبغب با پماد بی‎ حسی کاملا بی ‎حس می‎ شود.

مدت زمان مزوتراپی غبغب

مشاهده نتیجه هر یک از جلسات مزوتراپی غبغب حدودا به یک ماه زمان نیاز دارد، که معمولا در یک دوره 4 جلسه ‎ای به فاصله یک ماه انجام می ‎شود. مزوتراپی رفع غبغب به بهبود کیفیت بافت پوست آن ناحیه نیز کمک می ‎کند. بعد از انجام مزوتراپی غبغب بهتر است میزان آشامیدن آب را نسبت به قبل افزایش دهید.

رفع غبغب

از بین بردن غبغب با آر اف (RF)

ایجاد حرارت و فرستادن امواج رادیویی در ناحیه غبغب به جمع شدن و حذف چربی‎ های اضافی آن کمک می‏ کند. ما در کلینیک آتریسا برای استفاده از امواج فرکانس رادیویی، دو دستگاه آر اف میداس (با دو هندپیس مونوپلار و بای پلار) و دستگاه آر اف ونوس ویوا را تهیه کرده ‏ایم که با چند جلسه متوالی و هفتگی نتایج شگفت انگیز و کاملا موثری از این دستگاه ‎ها خواهید دید. این روش با استفاده از ژل اولتراسوند انجام می‏ شود تا امواج رادیویی به لایه چربی‏ های تجمع یافته در زیر سطح پوست برسد و آن‏ها را بر اثر حرارت تخریب کند و از بین ببرد.

مدت زمان انجام آر اف غبغب

مدت زمان انجام آر اف غبغب در حدود 25 تا 30 دقیقه است و بعد از آن می‏ توانید به فعالیت روزمره خود ادامه دهید.

انجام کرایولیپولیز برای از بین بردن غبغب

یکی دیگر از روش های غیر جراحی برای رفع غبغب، کرایولیپولیز است. در این دستگاه از خنک سازی تحت کنترل برای انجماد و از بین بردن سلول های چربی بدون آسیب رساندن به بافت های اطراف استفاده می شود.

مزایا و معایب رفع غبغب با کرایولیپولیز

مزایامعایب
گزینه غیر جراحی و غیر تهاجمی استعوارض جانبی، مثل قرمزی، تورم و بی حسی موقت دارد
نتایج تدریجی است و طی چند هفته قابل مشاهده استممکن است چندین جلسه مورد نیاز باشد

اندولیفت، روشی نوین در از بین بردن غبغب

یک روش لیزری نوین و کم تهاجمی است که به طور کامل چهره را بازسازی می کند. افتادگی خفیف پوست و تجمع چربی در غبغب، خط فک، گونه و گردن را اصلاح می کند و همچنین باعث افزایش تولید کلاژن و در نتیجه جوانسازی می شود.

نحوه عملکرد لیزر اندولیفت

اندولیفت یک درمان درون بافتی است. در این روش از یک لیزر 1470 نانومتری استفاده می شود که از طریق فیبر میکرو نوری یکبار مصرف (به نازکی مو) به راحتی زیر پوست در درم قرار می گیرد. انرژی لیزر به طور انتخابی آب و چربی را هدف قرار می دهد و به طور موثر چربی را از بین می برد.

مزایای اندولیفت نسبت به سایر روش های رفع غبغب

  • جایگزین نوین لیزری به جای جراحی لیفت صورت یا لیپوماتیک است
  • لایه های عمیق و سطحی پوست را بازسازی می کند
  • برای کاهش چربی و سفت کردن پوست و غبغب بسیار مناسب است
  • تولید کلاژن را افزایش می دهد
  • کم تهاجمی، بدون جراحی و بدون ایجاد جای زخم است که مدت ریکاوری را کمتر می کند
  • معمولا فقط یک درمان مورد نیاز است
قبل و بعد رفع غبغب

کدام روش رفع غبغب بهتر است؟

در نهایت، انتخاب بین روش های غیر تهاجمی و جراحی به ترجیحات خود فرد، میزان صبر برای نتیجه گیری و سطح مطلوب بهبودی بستگی دارد. مشاوره با یک متخصص معتبر و با تجربه برای ارزیابی و تعیین مناسب ترین روش برای دستیابی به خط فک باریک‌تر و مشخص‌تر بسیار مهم است. به یاد داشته باشید، کلید یک نتیجه موفقیت آمیز، در تصمیم گیری آگاهانه بر اساس اطلاعات دقیق و راهنمایی شخصی از یک پزشک متخصص است.

اگر به دنبال انجام هر یک از این روش های رفع غبغب هستید، می توانید با مشاوران مجموعه کلینیک های آتریسا به شماره 45856-021 در ارتباط باشید یا با درخواست رزرو وقت آنلاین، درخواست خود را ثبت کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

سوالات متداول انواع روش های رفع غبغب:

آیا می توانم در دوران شیردهی، مزو غبغب انجام دهم؟

هر نوع درمان تزریقی در این دوره ممنوع است. چه تزریقات ضد چین و چروک، فیلر، پی آر پی، مزوغبغب یا هر گونه تقویت کننده پوستی یا لاغری داشته باشید، باید در دوران بارداری و شیردهی آن را متوقف کنید.

آیا فقط افراد چاق می توانند از روش های رفع غبغب استفاده کنند؟

افرادی که غبغب دارند می توانند هر نوع بدنی داشته باشند، حتی اگر لاغر باشند. سن، خاصیت ارتجاعی پوست، وراثت و عوامل دیگر همگی می توانند در ایجاد غبغب نقش داشته باشند. درمان های غبغب برای همه کسانی که می خواهند ظاهر خود را بهتر کنند، در دسترس است و فقط برای افراد چاق نیست.

آیا می توان غبغب را با تمرینات خاصی از بین برد؟

این یک تصور غلط رایج است که انجام تمرینات صورت با تمرکز بر ناحیه زیر چانه، غبغب را به حداقل می رساند یا کاملا از بین می برد. گرچه ممکن است این تمرینات به تقویت عضلات کمک کند؛ اما تاثیری در کاهش چربی ندارند.

ماندگاری اثرات روش های رفع غبغب تا چه مدت است؟

روش های رفع غبغب، هنگامی که با یک سبک زندگی سالم و کنترل وزن انجام شود، می تواند اثراتی را ایجاد کند که برای مدت بسیار طولانی باقی می ماند. برای مثال در روش کرایولیپولیز، چربی در ناحیه تحت درمان به دلیل انجماد و حذف سلول های چربی، به طور دائمی کاهش می یابد. نکته مهم، حفظ یک رژیم غذایی سالم و ورزش برای جلوگیری از رشد سلول های چربی جدید است.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 4.3 / 5. تعداد رای: 77

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 پرسش و پاسخ

    1. سلام وقت بخیر
      خیر، اما به دلیل اختلالات هورمونی ناشی از تیروئید ممکن است به جلسات بیشتری نیاز داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا