بهترین روش های ثابت نگه داشتن وزن

تناسب اندام
3.7
(13)

در این مقاله روش هایی برای ثابت نگه داشتن وزن برای شما آورده ایم تا از مشکلات تغییرات وزن جلوگیری کنید. مخصوصا برای افرادی که به سختی و با تلاش زیاد لاغر شده اند و می خواهند وزن خود را ثابت نگه دارند. تحقیقات و گزارشات کارشناسان تغذیه نشان می دهد که نگهداری وزن در یک عدد ثابت امکان پذیر می باشد.

ثابت نگه داشتن وزن

ثابت نگه داشتن وزن با کمک عضله سازی

اولین راهکار عضله سازی است. افزایش متابولیسم (سوخت و ساز) بدن به تشکیل این عضلات کمک می کند. عضله متابولیسم بالاتری نسبت به چربی دارد. حتما تمرینات ورزشی برای ساختن عضله را به برنامه روزانه خود بیفزایید و به مرور زمان تمرینات سخت تری را در پیش بگیرید. ورزش روزانه را حذف نکنید حتی در حد پیاده روی 30 دقیقه ای انجام شود.

آیا احساس گرسنگی در ثابت نگه داشتن وزن تاثیر دارد؟

در مقابل احساس گرسنگی مقاومت نکنید در عوض مدام خود را با مواد غذایی فیبردار در حالت سیری نگه دارید. احساس گرسنگی شما را در وزن ایده آل نگه نمی دارد و به شما آسیب می رساند. در طول روز مدام از میوه، سبزیجات و غلات استفاده کنید. همچنین هر روز از لبنیات استفاده کنید. لبنیات کم چرب علاوه بر سیر نگه داشتن شما به سلامت استخوان ها (مخصوصا برای بانوان که زودتر دچار پوکی استخوان می شوند) کمک می کند.

تاثیر فست فود و شیرینی ها بر وزن

از وسوسه شدن در برابر غذاهای چاق کننده خودداری نمایید. مشاهدات نشان داده افرادی که مقاومت بیشتری در برابر فست فود و شیرینی جات دارند در طولانی مدت تغییرات وزنی زیادی نداشته اند. این روش به این معنی نیست که خود را از غذاها و دسرهای مورد علاقه تان محروم کنید بلکه به مقدار کمی از آن ها میل نمایید. در بعضی موارد ممکن است وزن دلخواه موجب فراموشی و عدم رعایت برنامه غذایی شود پس همیشه حواستان به رژیم و میزان کالری دریافتی باشد. اگر به درستی از احساس گرسنگی جلوگیری کنید و کاملا سیر باشید به راحتی می توان از این وسوسه ها خلاص شد.

ثابت نگه داشتن وزن

میزان دریافت کالری

مقدار کالری مواد غذایی و خوراکی ها را یاد بگیرید و همواره میزان آن را حتی به صورت تقریبی اندازه گیری کنید. می توانید از این لینک مطالب مرتبط با میزان کالری دریافتی روزانه برای خانم ها و آقایان را مطالعه نمایید. برای وعده های غذایی خود برنامه ریزی داشته باشید. برای راحتی خودتان یک بشقاب با سایز متوسط را انتخاب کنید و میزان غذاها را طبق همان بشقاب بسنجید تا به اندازه همیشگی میل کنید.

تاثیر اندازه گیری سایز و وزن در ثابت نگه داشتن وزن

سایز نواحی مختلف بدن خود را اندازه گیری کنید تا همیشه از تناسب آن ها اطلاع داشته باشید. این راهکار باعث می شود واکنش بدن خود را نسبت به میزان کالری دریافتی و غذاهای که می خورید بررسی نمایید. عدد روزانه ترازو میزان موفقیت شما در نگهداری وزن ایده آل خود نشان می دهد و انگیزه ادامه دادن افزایش می یابد.

تاثیر خوردن صبحانه در ثابت نگه داشتن وزن

همانطور که از قدیم شنیده ایم صبحانه مهم ترین وعده غذایی در طول روز می باشد. صبحانه را به هیچ عنوان حذف نکنید و یک صبحانه کامل میل کنید.

مراقب تناسب اندام خود باشید!

اگر مراقب وزن خود نباشید با افزایش سن دچار چاقی و بیماری های مرتبط با آن خواهید شد زیرا متابولیسم بدن به آهستگی کمتر می شود. موارد مختلفی مانند جنسیت، سن، ژنتیک، سبک زندگی، برنامه خواب و فرهنگ در تغییرات وزنی تاثیرگذار هستند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

با انتخاب ستاره ها به مطلب امتیاز دهید!

میانگین رضایت کاربران 3.7 / 5. تعداد رای: 13

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک نظر

دکمه بازگشت به بالا